MIKSI kotona lapsia hoitava puoliso on toisen "elätti"?

  • Viestiketjun aloittaja ????
  • Ensimmäinen viesti
"Minä vain"
Siis jos ei ole peruskoulun jälkeen kouluttautunut vaan paukahtanut raskaaksi ja hoitanut lapsia.
Mielestäni kuviossa ei ole kysymys terveen arvomaailman kasvattamisesta tulevalle sukupolvelle vaan hyväksikäytöstä. Hyväksikäyttö kohdistuu joko mieheen tai yhteiskuntaan. Kouluttamattomien kotiäitien lapset ovat tulevaisuudessa yleensä itsekin kouluttamattomia kotiäitejä. Resursseja kuluu turhiin ihmisiin, kukaan ei hyödy isommassa mittakaavassa mitään.
 
kummaltaki samat, yhtäpaljon :)
Eikö ole vähän suppea näkökanta, että molempien tulee tehdä samoja asioita tasan yhtä paljon?

Se mikä teillä toimii, ei välttämättä ole toisille paras ratkaisu. Karmealta tuntuisi viedä meidän kohta kymmenkuinen vauva hoitoon tasa-arvon vuoksi. ;) Ei sillä, että itsekin aion töitä tehdä ja kantaa oma vastuu taloudesta, mutta en sitä tekisi, ellei se olisi pakko.

Miksei käy, että toinen tekee toista enemmän ja toinen toista? Ei käy, että toinen tiskaa ja toinen laittaa pyykit, vaan molempien pitää tehdä molempia yhtä paljon?
 
Hahahahaha
Eikö ole vähän suppea näkökanta, että molempien tulee tehdä samoja asioita tasan yhtä paljon?

Se mikä teillä toimii, ei välttämättä ole toisille paras ratkaisu. Karmealta tuntuisi viedä meidän kohta kymmenkuinen vauva hoitoon tasa-arvon vuoksi. ;) Ei sillä, että itsekin aion töitä tehdä ja kantaa oma vastuu taloudesta, mutta en sitä tekisi, ellei se olisi pakko.

Miksei käy, että toinen tekee toista enemmän ja toinen toista? Ei käy, että toinen tiskaa ja toinen laittaa pyykit, vaan molempien pitää tehdä molempia yhtä paljon?

Meillä seksikin menee niin että tasan yhtä kauan kumpikin saa olla päällä! Meillä on munakello muistuttamassa milloin on aika vaihtaa! :D
 
Jep.

Yhteisen vastuun yhteisestä perheestä voi jakaa monella eri tavalla tasapuolisesti.

Molemmat kokopäivätyössä. Molemmat osa-aikatyössä. Toinen kokopäivätyössä, toinen osa-aikatyössä. Toinen töissä, toinen kotona. Molemmat opiskelee. Jne. Vaihtoehtoja on paljon ilman, että kumpikaan on toisen elätti :)
mie halusi ntöihin äitiyslomanjälkeen, poika oli silloin 10kk. saatiin sovittua työvuorot niin että poika oli max4h/pvä hoijossa ja 3pvä viikossa. tylsistyn helposti, tarvin tekemsitä, muutaki ku kotityöt. mies hoiti viikonloput ja mie ma-ti ja paljo notin aamuja 6-14 mahollsiti juuri ki tuon 4h/pvä. täällä o naivan mahtava hoitopaikka miss ähoitajat teke työtään sydämmellä :)

tuo ratkasu oli meän perheelle paras. kärjistän helposti asiat ja "maailmani on melko mustavlkea" hitaasti silmiä aukoen menen, liian kovassa kurissa ja käskytyksessä kasvanu vaatii hetken sulatella muutaki juuri sen oman navan :) pahoittelen kirjotusvirheitä paha lukihäiriö, add ,fibromyalgia. ja kyllä ajattel nomaa napaani ensin...
 
"mammanen"
Tässä jokin aika sitten kerroin miehelleni jostain täällä käydystä "miehensä elätti" keskustelusta ja mieheni oli sitä mieltä että eikös se kotiin lapsia hoitamaan jäänyt turvaa sen että toinen voi käydä huoleti töissä, ei tarvitse pelätä että kesken työpäivän tulisi hoitopaikasta ilmoitusta että lapsi on sairastunut tai muuta sellaista vaan työssäkäyvä saa keskittyä rauhassa töihinsä. Ja sitten "elättää" sen kotiin jääneen puolisonsa.

Juu, meillä minä olen kotona hoitamassa lasta, toki teen tässä sivussa omia töitäni mutta en todellakaan sillä tehokkuudella millä tein ennen lapsen syntymää. Lapsi on pieni vain muutaman vuoden ja ansaitsee tulla kunnolla hoivatuksi, ei vain siinä sivussa jotenkuten hoidetuksi.

Mieheni siis "elättää" minua mutta en koe olevani elätti, ei minun tarvitse perustella miksi haluan vaikkapa uuden puseron tai jotain muuta kivaa.Rahat ovat aina olleet yhteisiä toipa ne tilille sitten kuka tahansa.
 

Yhteistyössä