Miksi suomalaiset naiset eivät panosta ulkonäköönsä kuten venäläiset kauniit naiset??

  • Viestiketjun aloittaja Gelinda
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mies";28512353]Sivistähän itseäsi ja pane aina kysymysmerkkiä popularisoituun feminismiteoriaan. :) Ei naisen maailma ole noin yksinkertainen kuin esität.[/QUOTE]

Ole pliis kiltti ja palaa sinne femakkoketjuun, ei jaksa tätä tässä yhteydessä enää.:attn:
 
....
[QUOTE="jaa";28513337]No mä ainakin tykkään pukeutua säänmukaisesti, koska silloin sadesääkään ei vituta ollenkaan niin paljon ja oma olo on lämmin ja mukava. Muutenkin kyllä tykkään mukavista vaatteista. [/QUOTE]

Itse käytän yleensä korkokenkiä (siis about 10cm korot) farkkujen kanssa. Ja eihän ne silleen ylimukavat ole, mutta ihan ok.
Viime viikolla kuitenkin menin kävellen yhteen kesätapahtumaan koiran kanssa, ja valitsin kyllä lenkkari. (Kai sitä ois voinut ottaa repun mukaan ja vaihtaa kenkiä mutta olin laiska.) Kyllä se korkokenkien käyttöraja menee jossain 1km paikkeilla, siitä eteenpäin mietin kyllä enemmän mukavuutta kuin kauneutta :D

Ja sain kyllä kommentteja niistä lenkkareista, juurikin koska muuten käytän korkokenkiä AINA.
 
[QUOTE="vieras";28513444]Minä teen töitä virolaisten ja venäläisten naisten kanssa joka päivä eikä yksikään heistä vastaa kuvaa tyypillisestä venäläisestä/virolaisesta naisesta. Ihan samalla tavalla ovat rillit päässä, vähällä meikillä farkoissa kuin suomalaisetkin. ehkä suomi on pilannut ne naiset ;)([/QUOTE]

Nimenomaan. Tässä ketjussa etenkin "miehen" käsitys venäläisnaisista tuntuu perustuvan rajan takaa tuleviin ostosturisteihin. Yllättäen Venäjän reiluun 70 miljoonaan naiseen mahtuu monenlaista menijää. Yhtä typerää olisi kysellä, miksi keskieurooppalaiset naiset näyttävät erilaiselta kuin vaikka eteläeurooppalaiset.

Kai nyt jokaikinen ihminen laittaa ulkomaille lähtiessään päälle sen garderoobinsa parhaat palat. Lisäksi lomalla on enemmän aikaa panostaa itseensä, eikä heilua arkilookissa. Rahallakin on merkitystä vai kuvitteleeko "mies", että perusduunari venäläinen vetää täydessä tällingissä kodin ja työpaikan väliä. Ne, jotka tulevat Suomeen shoppailemaan tai kiertävät Pietarin keskustan kauppoja ovat niitä hyväosaisia, joilla on varaa panostaa vaatteisiin ja kauneuteen.

Tunnen muuten monta feministiä, eikä yksikään meistä ole millään tasolla jätkämäinen. Päinvastoin oma käsitykseni feminismistä on se, että naisen ei tarvitse olla luonteeltaan tai ulkonäöltään miehinen, vaan että naista kohdellaan tasa-arvoisesti naiseudestaan huolimatta. "Miehen" käsitys feminismistä tuntuu olevan peräisin jostain vuosikymmenien takaa.
 
Nimim. mies on hämmentävä tapaus. Toisaalta hän kertoo, ettei avoimen seksuaalisesti pukeutuva nainen herätä miehen sisäistä herrasmiestä ja ymmärsin, ettei kyseisellä tavalla pukeutunutta naista tarvitsisi kohdella erityisen ritarillisesti. Toisaalta nimim. mies toivoo suomalaisnaisten korostavan enemmän naisellisuuttaan Venäjän ja Baltian maiden naisten tapaan: Huikeita korkoja, lyhyitä hameita, vartalonmyötäisiä puseroita. Tämäkö siis kuitenkaan ei ole avoimen seksuaalista pukeutumista? Mikä sitten on? :xmas:
 
Nimim. mies on hämmentävä tapaus. Toisaalta hän kertoo, ettei avoimen seksuaalisesti pukeutuva nainen herätä miehen sisäistä herrasmiestä ja ymmärsin, ettei kyseisellä tavalla pukeutunutta naista tarvitsisi kohdella erityisen ritarillisesti. Toisaalta nimim. mies toivoo suomalaisnaisten korostavan enemmän naisellisuuttaan Venäjän ja Baltian maiden naisten tapaan: Huikeita korkoja, lyhyitä hameita, vartalonmyötäisiä puseroita. Tämäkö siis kuitenkaan ei ole avoimen seksuaalista pukeutumista? Mikä sitten on? :xmas:
Palstan mukaan musta kotelomekko käy tilanteeseen kuin tilanteeseen. ;)
 
"jaa"
Itse käytän yleensä korkokenkiä (siis about 10cm korot) farkkujen kanssa. Ja eihän ne silleen ylimukavat ole, mutta ihan ok.
Viime viikolla kuitenkin menin kävellen yhteen kesätapahtumaan koiran kanssa, ja valitsin kyllä lenkkari. (Kai sitä ois voinut ottaa repun mukaan ja vaihtaa kenkiä mutta olin laiska.) Kyllä se korkokenkien käyttöraja menee jossain 1km paikkeilla, siitä eteenpäin mietin kyllä enemmän mukavuutta kuin kauneutta :D

Ja sain kyllä kommentteja niistä lenkkareista, juurikin koska muuten käytän korkokenkiä AINA.
Niin no mä kävelen joka päivä varmasti vähintään 3 kilometriä ihan vaan mennessäni opiskelemaan/ töihin ja takas. Sitten jos tulee vielä jotain ekstraa, niin enemmän. Joten ei ne korkkarit todellakaan toimis mulla, en selviäis tollasella yhden kilometrin rajoitteella päivääkään. Tykkään hyötyliikunnasta! :)
 
-annukka
[QUOTE="jaa";28515626]Niin no mä kävelen joka päivä varmasti vähintään 3 kilometriä ihan vaan mennessäni opiskelemaan/ töihin ja takas. Sitten jos tulee vielä jotain ekstraa, niin enemmän. Joten ei ne korkkarit todellakaan toimis mulla, en selviäis tollasella yhden kilometrin rajoitteella päivääkään. Tykkään hyötyliikunnasta! :)[/QUOTE]

Näin juuri eli kun kulkee paljon jalkasin, niin kävelykengät aina käytössä. Vaikka menen autolla tai julkisilla kaupungille, hoidan sielä kaikki asiat kerralla ja jalkasin, niin ei tee mieli korkkareissa kipsutella.

Tosin itse käyn yleensä baarissakin lenkkareissa ja hupparissa meikittä... ku ei vain oma ulkonäkö kiinnosta ja vientiä on ollut näinkin.
 
"Heidi"
Kummallista :| En muista juuri koskaan kohdanneeni minkäänlaista antipatiaa muiden naisten taholta, vaikka pukeudun etenkin viihteelle vaihtaessani hyvin naisellisesti. Saatan vetää ylleni korean rinnanylikorsetin ja merenneitoleikatun hameen sekä korkeakorkoiset kengät ja laittautua viimeisen päälle pienintä yksityiskohtaa myöten. Miehiltä saan usein paljon huomiota, vaikka pukeutuminen olisi vaatimattomampaakin. Naiset suhtautuvat minuun lähes aina hyvin ystävällisesti. En kyllä kohdallani allekirjoita väitettä naisten vihamielisestä suhtautumisesta naisellisesti pukeutuvaan ja sievään, hoikkaan naiseen.
Sama juttu täällä. Ihmettelen kovasti tätä väitettä muiden naisten kateudesta. Johtuu varmaan sanojan omasta asenteesta ja ylimielisyydestä muita naisia kohtaan.

Minä olen nuoresta pitäen tykännyt pukeutua viihteelle lähtiessäni näyttävästi ja jopa provosoivasti. Myös arkisin pukeudun tilanteen mukaan joko naisellisesti tai sporttisesti. Pidän vartalonmyötäisistä asuista ja korkokengistä silloin, kun ne sopivat tilanteeseen. Leikkipuistossa ja lenkkipolulla korkkarit ja minihame eivät toimi.

Suhtaudun avoimesti ja ystävällisesti muihin naisiin ja aina olen saanut samanlaista kohtelua myös muilta naisilta. Ystäväpiiriini kuuluu kaikenlaisia naisia, sekä huippukauniita (malleja) että vähemmän kauniita, hoikkia ja ylipainoisia. Suomalaisia ja ulkomaalaisia. Työskentelen hyvin kansainvälisessä työyhteisössä. Samoin lasteni kavereilla on ulkomailta tulleita äitejä. Tämä naisten kateellisuus on siis täyttä puppua.

Läheisesti olen tutustunut neljään Venäjältä kotoisin olevaan naiseen. Heistä kolme pukeutuu samalla tavalla kuin kuka tahansa keskiverto suomalaisnainen. Eli käytännöllisesti ja tilanteen mukaan. Vain yksi näistä esiintyy aina hyvin laitettuna. Eipä siis päde tämä palstan stereotypia venäläisnaisistaan.
 
"Sari"
mua on alkanut ärsyttämään tää suomalaisten mollaus. Missä muussa maassa ihmiset koko aika mollaa oman maansa naisia esimerkiksi?
Minusta tuntuu, että vain tämä katkeroitunut 'mies' (ja vastaavat heikkoitsetuntoiset tapaukset) sekä jotkut omaan ajatteluun vielä kykenemättömät nuoret naiset syyllistyvät tähän suomalaisten naisten mollaukseen.

Eiköhän kuitenkin suurin osa meistä ymmärrä, että keskiverto suomalainen nainen on fiksu, kyvykäs, kaunis, tyylikäs, rakastava, huolehtiva, vahva, upea, ahkera ja ihana.
 
"Heidi"
Luin juuri lehdestä virolaisnaisen haastattelua. Hän käy Suomessa töissä siivoamassa ja asuu täällä tyttärensä kanssa. Kotonaan Virossa miehensä ja toisen lapsensa luona hän käy joka toinen viikonloppu.

Nainen oli virolaisten ystäviensä kanssa jutellut näistä stereotypioista ja sanoi aika hyvin, ettei se todellakaan pidä paikkansa ainakaan vanhempien naisten keskuudessa. Suomessa kuusikymppiset naiset pukeutuvat tyylikkäästi, käyvät kampaajalla ja pitävät huolta kunnostaan. Ovat siis silmiinpistävästi huolitellumpia kuin samanikäiset naiset Virossa tai Venäjällä.

Itselläni on neljä virolaista työkaveria. Yhdelläkään ei ole yliampuvia meikkejä tai mitään suomalaisista poikkeavaa tyyliä. He sulautuvat täysin suomalaisnaisten sekaan.
 
jaresto
nainen hakee elintasoa,rikasta miestä koittakaa ymmärtää hyvät ressukat. jos mies ei löydä naista kotimaasta niin ei myöskään ulkomailta.kaikki tuntemani naiset,jotka eivät kelpaa maassa, kelpaavat kyllä suomalaisille ressukoille. Valitettavasti tämä on tosi,vaikka olen suomalainen mies ja en kelpaa suomalaiselle naiselle. Elän paremmin yksin.
 

Yhteistyössä