Miksi tässä pitäisi etsiä syyllistä?

  • Viestiketjun aloittaja vaijeriliisa
  • Ensimmäinen viesti
vaijeriliisa
Miksi tuosta vaijeri onnettomuudesta pitäisi etsiä syyllistä? Siellähän oli kieltotaulut ja jos kerran vaijeri ollut siellä 30v niin ei varmaan tullut yllätyksenä? Surullinen onnettomuus joita sattuu kun ei noudateta ohjeita ja vertauskuvallisesti toisen omaisuutta.
Koska hyppirimäet on sallittu leikkipaikkoina?

Eihän siinä nuoren ratsastajatytön kuolemaan johtaneessakaan turmassa syytetty ketään, mediaa jos uskominen niin olisi kohtuutonta syyttää koiran ulkoiluttajaa jolla koira irrallaan alueella jossa koiria ei irrallaan saanut olla,
koira kuitenkin oli se joka tuon hevosen pelästytti jolloin tytö tippui hevosen selästä surullisin seurauksin :(

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/liikuntajohtaja-hs-lle-turmavaijeri-ollut-herttoniemessa-ainakin-30-vuotta/5292680
 
vierailijattu
Luulisin että ihmiset tuntevat syyllisyyttä, koska olemme kaikki vastuuta siitä, että hyväksymme tuollaisen toiminnan, eri ansat, rajoitukset ja yleensäkin typerät rajoitukset ja viranomaismääräykset. Koska tunnemme syyllisyyttä, tunneme tarvetta vierittää syy uhrin niskoille. Oikeasti kyseessä on vähintäänkin tappo.
 
vierailija
Siksi, koska nykyihmiset ovat niin avuttomia, että eivät osaa ottaa itse vastuuta omasta elämästään. Kaikkeen tarvitaan joku ulkopuolinen auktoriteetti kertomaan, miten pitäisi elää ja miten asia pitäisi hoitaa. Ihmiset eivät osaa käyttää omaa järkeään ja ajatella itse. Samoin vastuun ottaminen omista teoista on vaikeaa. Kaikesta syytetään jotain ulkopuolista, sen sijaan että myönnettäisiin, että nyt tuli itse mokattua.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Siksi, koska nykyihmiset ovat niin avuttomia, että eivät osaa ottaa itse vastuuta omasta elämästään. Kaikkeen tarvitaan joku ulkopuolinen auktoriteetti kertomaan, miten pitäisi elää ja miten asia pitäisi hoitaa. Ihmiset eivät osaa käyttää omaa järkeään ja ajatella itse. Samoin vastuun ottaminen omista teoista on vaikeaa. Kaikesta syytetään jotain ulkopuolista, sen sijaan että myönnettäisiin, että nyt tuli itse mokattua.
Juurikin näin. Taustalla on amerikkalainen lakimiesten ihannemaailma: kaikesta josta et ole varoittanut, voidaan syyttää ja vaatia korvauksia. Miksi näin? Siksi, että suurin osa Suomea rahoittavista tahoista ovat jenkkejä ja he voivat käytännössä sanella miten ja missä oloissa meidän tulee elää (= miten ihmiset tuottavat heille eniten lisäarvoa).

Ihmisistä tehdään myös tahallaan idiootteja, jotta palveluyrityksille riittäisi töitä. Harva osaa vaihtaa polkupyöränsä kumia, tai edes maalata talon seinää, koska asioista on tehty "luvanvaraisia", "vaikeasti opittavia" tai "säännösteltyjä".

Ennen ei ollut minkäänlaisia varoituksia ja lapset saivat kulkea vapaasti missä sattuu. Toisinaan joku hölmöili ja kuoli. Tästä otettiin opiksi, jos otettiin, ja elämä jatkui.
 
Luulisin että ihmiset tuntevat syyllisyyttä, koska olemme kaikki vastuuta siitä, että hyväksymme tuollaisen toiminnan, eri ansat, rajoitukset ja yleensäkin typerät rajoitukset ja viranomaismääräykset. Koska tunnemme syyllisyyttä, tunneme tarvetta vierittää syy uhrin niskoille. Oikeasti kyseessä on vähintäänkin tappo.
Mun mielestä on ihan fiksua kieltää turha oleskelu hyppyrimäessä?
 

Yhteistyössä