Miksi usein saa heti ruoan jälkeen juosta vessaan, kun maha on sekaisin?

  • Viestiketjun aloittaja ihme maha
  • Ensimmäinen viesti
ihme maha
Äsken söin lämpimän ruoan ja n. 10-15 minuuttia sen jälkeen tuli taas jälleen kerran kiire vessaan, kun maha on ihan sekaisin. Näin tapahtuu aina ajoittain ja se ei tule jonkun tietyn ruoan jälkeen, vaan ihan voi olla mitä vaan ruokana ja nimenomaan lämpimän ruoan jälkeen.
Sitten se helpottaa, kun kerran tai kaksi käy vessassa istumassa ja ei mitään.

Onko muilla samaa ongelmaa.
 
hmmI
ärtynyt suoli? jokin tietty ruoka-aine kuitenkin? tai liikaa kerralla esim rasvaa, hiilareita tms? onko minkäänlaisia kipuja? inhottava vaiva, mene lääkäriin jos jatkuu kauan.
 
Mamma italiana
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juon kyllä aina ruoan kanssa, en pysty syömään ilman juomista, mutta en minä nyt tiedä joinko liikaa, aika normilasillisen maitoa vetäisin.
maito ei ole aina paras vaihtoehto, kokeile ihan vettà
 
ap
laktoosi-intoleranssia mulla ei ole, se on aikanaan tutkittu, silloisten vaivojen vuoksi. Tämä vaiva ei ole joka päiväistä eikä välttämättä joka viikkoistakaan, aina silloin tällöin. Joskus tulee kausia, että on useammin ja sitten saattaa olla pitempiä välejä kun ei mitään. Eikä mitään kipuja ole. Nytkin kun kävin vessassa niin ei enää mitään, se oli ja meni.

Maito on aina ollut mulla ruokajuoma ja nyt juon sitä erityisesti, koska olen raskaana ja tarvin kalsiumia, niin siksi juon maitoa. Ja joskus tuo vaiva tulee, vaikka olisin sitä vettä juonut ruoan kanssa, että nimenomaan maidosta se ei johdu.
 
sara
Mulla on aina kans välillä töllasta. maha murisee tosi kovaa,iho menee kananlihalle,pyörryttää ja paska lentää. Ihan hirveetä,tuntuu oikeesti että taju lähtee kun sattuu ja on kylmä samaan aikaan :(
 
minä
Laktoosi-intoleranssi voi tulla vaikka se olisi jo kerran tutkittu. Itse kävin jokunen vuosi sitten testeissä, ja nyt tänä vuonna se sitten tutkittiin uudelleen ja todettiin että mulla se sit on puhjennut vasta nyt.
 
vieras
No juu. Laktoosi-intoleranssi tuli mullekin mieleen. Keliakiakin vissiin oireilee noin? Kokeile nyt ihmeessä jättää vaikka viikoksi kaikki maitotuotteet pois, jos sillä olis jotain vaikutusta. Jos ei ole, kokeilisin vielä ehkä tota viljaa ja sen jälkeen lääkäriin.
 
vieras
En minä epäile että mulla laktoosi-intoleranssia olisi, kun ei se aina tule, ja kuitenkin aika paljon noita maitotuotteita käytän.
Helikobakteeri mulla on joskus todettu, joten sitä tää kyllä voisi olla.

Kaverilla on keliakia, ja ei mun oireet sellaisia ole mitä sillä oli.
 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja sara:
Mulla on aina kans välillä töllasta. maha murisee tosi kovaa,iho menee kananlihalle,pyörryttää ja paska lentää. Ihan hirveetä,tuntuu oikeesti että taju lähtee kun sattuu ja on kylmä samaan aikaan :(
Ei helkkari, mullakin on tällasta joskus. Just tuo, et iho menee kananlihalle, vähän aikaa on kylmännihkeä olo ja tosi oksennustautinen olo, mut menee tosi äkkiä ohi kun käy öh.. ulostamassa :D
 

Yhteistyössä