Millä penteleellä te naiset poistatte pimppikarvanne?

  • Viestiketjun aloittaja Hillevi-hiiri
  • Ensimmäinen viesti
Hillevi-hiiri
Kone jättää sängen, höylä näppylöitä ja kylmävahaus sattuu niin julmetusti etten ekan liuskan jälkeen kykene jatkamaan. Ei vaan ole tarpeeksi munaa repäistä :D

Epilaattorikin on kuulemma kivulias vaihtoehto.

Millä siis tällainen arkajalka voisi siistiä puutarhaansa?

Auttaako ne kylmägeelit ehkäisemään niitä näppylöitä, jos höyläisi vaan?

Vai onko vielä muita vaihtoehtoja?
 
Miksi ne pitää poistaa? niillä on iha biologinen ja fysiologinen funktio, ei ne turhaan siellä kasva.

Itse höylään terävällä ja putaalla höylällä rajat siisteiksi ja sitten laitan Helosania suihkun jälkeen. Toimii, ei näppylöitä. Ne punaiset näpyt muuten tulee tylsästä/likasesta höylästä.
 
"Hillevi"
Miksi ne pitää poistaa? niillä on iha biologinen ja fysiologinen funktio, ei ne turhaan siellä kasva.

Itse höylään terävällä ja putaalla höylällä rajat siisteiksi ja sitten laitan Helosania suihkun jälkeen. Toimii, ei näppylöitä. Ne punaiset näpyt muuten tulee tylsästä/likasesta höylästä.
Kiitti tiedosta :) Olen höylännyt tasan kerran joskus teininä, ja se jäi viimeiseksi. Ehkä nyt voisi valistuneempana yrittää uusiksi.

Mun pitää ainakin bikinirajat siistiä, koska karvoitus kasvaa aika laajalle.
 
ma<ri
Miksi ne pitää poistaa? niillä on iha biologinen ja fysiologinen funktio, ei ne turhaan siellä kasva.

Itse höylään terävällä ja putaalla höylällä rajat siisteiksi ja sitten laitan Helosania suihkun jälkeen. Toimii, ei näppylöitä. Ne punaiset näpyt muuten tulee tylsästä/likasesta höylästä.
ei tuu vaan siitä kun uusi karva kasvaa ihon sisään.
 
....
[QUOTE="Hillevi";26934587]Ja mistäköhän tämä sitten johtuu?[/QUOTE]

Joillakin on sisäänpäinkasvaneisiin karvoihin enemmän taipumusta kuin toisilla. Sitä voi yrittää estää joillain voiteilla ja öljyillä ja ihon pinnan kuorimisilla ties millä.
 
"serafiina"
Älä aja vastakarvaan, niin ei tule niitä punaisia näppylöitä. Iho ja höylä pitää olla puhtaita.

Mä oon antanu karvojeni kasvaa sen jälkeen kun Doctor Phil show:ssa oli nainen, joka sai verenmyrkytyksen karvojen höyläyksestä. Siltä naiselta jouduttiin amputoimaan jalat.
 
"Hillevi"
Joillakin on sisäänpäinkasvaneisiin karvoihin enemmän taipumusta kuin toisilla. Sitä voi yrittää estää joillain voiteilla ja öljyillä ja ihon pinnan kuorimisilla ties millä.
Ok. Voiko siihen vaikuttaa myös höyläyssuunnalla? Ja vaikuttaako siihen karvojen kasvusuunta? Miksi niitä näppyjä tulee juuri nivusiin eikä muualle (kainaloihin ja sääriin)? Nivusissahan karva kasvaa hurjan ihonmyötäisesti viistoon. Ainakin mulla. Muualla sitten karva kasvaa enemmän ulospäin.
 
"Hillevi"
[QUOTE="serafiina";26934618]Älä aja vastakarvaan, niin ei tule niitä punaisia näppylöitä. Iho ja höylä pitää olla puhtaita.

Mä oon antanu karvojeni kasvaa sen jälkeen kun Doctor Phil show:ssa oli nainen, joka sai verenmyrkytyksen karvojen höyläyksestä. Siltä naiselta jouduttiin amputoimaan jalat.[/QUOTE]

Hui kauhia! Onko tuollainen kovin todennäköistä, jos pitää hygieniasta huolta, eikä tee haavoja? Ei kai se verenmyrkytys tule pelkästä höyläyksestä jos ei veri tule esiin?
 
"Veet"
Täällä toinen joka tuskastui kaikkiin epäkelpoihin ja kivuliaisiin menetelmiin. Olen jo pitkään poistanut karvat veetin karvanpoistoaineella, jossa sanotaan EI SAA käyttää bikinirajojen sisäpuolelle. Varmasti aiheuttaa herkille allergisen reaktion.

Teippaan ihoteipillä sisemmät häppärit yhteen ja suojaan herkän välilihan ja pyllyaukon. Peilin kans levittänyt sitten aineen ja poisto ohjeen mukaan tai heti kun karvat on sulaneet.

Ei tule näppyjä kuten höyläyksessä eikä koske kuten jotkut konstit.

Pesen sulaneet karvat iholta karkealla sienellä että kaikki varmasti irtoaa. Kuivaan ja rasvaan hyvin. Pesusienellä hieron ihoa aina suihkussa käydessä, ettei tuu niitä sisäänkasvaneita karvoja. Tällä aineella karvan pää jää pehmeäksi eikä muutenkaan kasva kuten terävämmäksi jääneet höylätyt.
 
"mievain"
Iho myös tottuu. Kyllä mullakin iho ärtyy ja punottaa jos on pitkään taukoa sheivaamisesta. Höylällä siis vedän ja nykyään iho kestää loistavasti, teininä taas kutisi ja punoitti pitkään.
 
Repimisratkaisu
Mä vaan revin karvat pieninä tuppoina puhtain paljain käsin. Helppoa, halpaa ja nopeaa. Ei kemikaaleja, sähkölaitteita tai sotkevaa vahaa. Ei ole musta edes järin kivuliasta eikä multa löydy sisäänpäin kasvaneita karvoja. Paikat pysyy myös siisteinä pitkän aikaa.
 
"trolli"
Kosmetologilta kuultu vinkki:
Selluliittivoidetta tai kasvovettä ajelun jälkeen.
toivoopi saman ongelman kanssa painiva, ja sama tulos käytän sitten käytettyä tai uutta terää.
 
Repimisratkaisu
[QUOTE="vieras";26935012]Hienoa! Toinen kätevä konsti on polttaa karvat.[/QUOTE]

En mä kyllä halua palovammoja alapäähäni eikä polttaminen taida poistaa karvoja juurineen...
 
Repimisratkaisu
[QUOTE="vieras";26935105]repijällä on kyllä oudot karvat jos ilman pinsettejä noin vaan tuppoina saa lähtemään[/QUOTE]

Kyllähän vahatessa ja sokeroidessa karvat irtoaa myös tuppoina repäsemällä. Pinseteillä nyppiminen on nyt vaan turhan hidasta.
 

Yhteistyössä