Millä tavalla veikkaus manipuloi Loton pääpotin voittamista?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kai nuo arvottavat numerot on päätetty etukäteen sen mukaa, millaisilla numeroilla ihmiset ovat kuponkinsa täyttäneet. Joku tietokoneohjelma kirjaa siis pelatut rivit järjestelmäänsä ja sen perusteella valitsee arvottavan rivin niin, ettei mikään pelattu rivi täsmää 7 oikein suoraan.

Tästä on jo varmaan kymmenen vuotta aikaa ellei enemmänkin, mutta muistan kun loton oikea rivi läsähti kerran ruutuun ennen kuin pallokone lähti pyörimään.
 
vierailija
jos epäilyttää niin kannattaa tehdä lotto vanhanajan kupongilla, vai onkohan niitä enää ?
eipähän näy valitut numerot missään muualla kun omalla lapussa.
Öhh. Siinä vaiheessa kun sä ostat sen rivin, niin se kuponkisi muutetaan "kuittikupongiksi" ja tässä vaiheessa se myös rekisteröityy tietokonejärjestelmään. Sitä kuponkia ei voi pantata siihen saakka että lottorivi on jo arvottu. :D

Mutta onko toi totta että lottorivi on joskus lävähtänyt ruudulle ennen arvontaa? Mä olen nyt tosi järkyttynyt. En ole osannut epäillä ettäkö lotossa kusetettaisiin. Mutta oikeastiko se on huijausta?
 
Öhh. Siinä vaiheessa kun sä ostat sen rivin, niin se kuponkisi muutetaan "kuittikupongiksi" ja tässä vaiheessa se myös rekisteröityy tietokonejärjestelmään. Sitä kuponkia ei voi pantata siihen saakka että lottorivi on jo arvottu. :D
puhuinkin niistä vanhoista kupongeista jotka vaan leimattiin. sillon ei tainnu olla tietokonejärjestelmiä muilla kun nasalla. :D
 
vierailija
Mutta onko toi totta että lottorivi on joskus lävähtänyt ruudulle ennen arvontaa? Mä olen nyt tosi järkyttynyt. En ole osannut epäillä ettäkö lotossa kusetettaisiin. Mutta oikeastiko se on huijausta?
En usko että lottoa peukaloitaisiin, siitä jäisi kuitenkin lopulta kiinni ja olisiko siinä lopulta oikeasti mitään järkeäkään, kun eikös voitto kuitenkin vain kasva entisestään jos voittajaa ei löydy?

Se että lottorivi on joskus näkynyt jo ennen kuin itse arvonta on tv:ssä aloitettu, niin selittyy varmasti ihan teknisellä vahingolla. On siinä kuitenkin pieni viive itse arvonnan ja sen kun kuva näkyy tv:ssä, niin joku harjoittelija siellä painellut nappuloita vähän liian aikaisin.
 

Yhteistyössä