Millainen on sulle tavallinen neuvolakäynti?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Meidän neuvolakäynnit on aina olleet tällaisia:
ajat on aina myöhässä, ja kun vihdoin päästään sisälle parkkiaika on jo loppumassa ja neuvolahommat hoidetaan nopeasti alta pois, ei siinä juuri ehdi jutella, hyvä jos ehtii edes istua alas. Terkka on joka kerta uusi, ei muista meidän nimiä, ei me muisteta niiden nimiä, ja se on ihan ok koska mitään suurempaa huolenaihetta ei ole.
Nyt oli sitten sellainen neuvolakäynti, että terkkari oikein asettui siihen rupattelemaan ja juttelemaan ja kyselemään kaikenlaista. Oli ajoissakin vieläpä. Siis neuvolakäynti kesti lähemmäs 40 minuuttia ja olin ihmeissäni että mitäs gestapomeininkiä tää nyt on. Onko meissä jotain vikaa kun sua noin paljon kiinnostaa? Mitä se sulle kuuluu mitä mulle kuuluu? Jäi jotenkin epäluuloinen fiilis.
Millaisia teidän muiden neuvolakäynnit oikein on? Oliko tää nyt ihan normaali neuvolakäynti, sellainen kuin sen kuuluisi olla, vai pitäistkö tässä nyt huolestua?
 
vierailija
Meillä ainakin on aina "pakollisten" lisäkse jutusteltu miten on mennyt, kuinka äiti ja isä on jaksanut ym. Pari lasta meillä eikä todellakaan mitään ongelmia.Minusta oli kiva jutella myös vanhemmuuteen liittyviä juttuja.
 
vierailija
Niin siis puhutaanko me äitiysneuvolakäynnistä ? Mulle normaali sellainen on että käyn vessassa juuri ennen aikaa, terkkari täsmällisesti tasalta siellä omassa kopissa katsomassa näytettäni, tällä välin olen käyny jo puntarilla ja neuvolakortin avannut valmiiksi terkkarille. Sitten perusmittaukset, hb, verenpaineet, kysellään mitä kuuluu, miten kotona sujuu esikoisen ja miehen kanssa, kuinka raskaudenkanssa voidaan. Kuunnellaan sydänäänet ja mahdollisesti myös ultrataan pikaisesti. Tämä siis johtuen kaksosraskaudesta. 45min menee heittämällä.
 
vierailija
Niin siis puhutaanko me äitiysneuvolakäynnistä ? Mulle normaali sellainen on että käyn vessassa juuri ennen aikaa, terkkari täsmällisesti tasalta siellä omassa kopissa katsomassa näytettäni, tällä välin olen käyny jo puntarilla ja neuvolakortin avannut valmiiksi terkkarille. Sitten perusmittaukset, hb, verenpaineet, kysellään mitä kuuluu, miten kotona sujuu esikoisen ja miehen kanssa, kuinka raskaudenkanssa voidaan. Kuunnellaan sydänäänet ja mahdollisesti myös ultrataan pikaisesti. Tämä siis johtuen kaksosraskaudesta. 45min menee heittämällä.
Jatkan vielä että lastenneuvolan puolella kysellään lapsen sekä vanhempien kuulumisia ja jaksamisia, onko tarvetta jollekin avulla, perhetyölle tms.
 
ZXCV
Kyllä ap:n aikaisemmat käynnit ovat olleet epänormaaleja. Mulla oli sama terkkari niin äitiys- kuin lastenneuvolassakin. Tosi nasta ja empaattinen tyyppi. Juteltiin monista asioista ja samalla tehtiin kaikki tarkastukset yms. Minusta on muuten ensiarvoisen tärkeää, että syntyy pitkäaikainen asiakassuhde, vaihtuvat terkkarit kyllä ärsyttäisivät.
 

Yhteistyössä