Millaiset hautajaiset haluat

  • Viestiketjun aloittaja lucifer
  • Ensimmäinen viesti
Minä haluan polttohautauksen.
Mä en tiedä siunataanko minua koska olen eronnut kirkosta. Uskon kylläkin.
Musana saisivat soittaa Elviksen Danny Boyn.
Minä toivoisin että minun rakkaat ihmiset kokoontuisivat yhteen ja ilta olisi lämminhenkinen ja riehakas, tekisivät kaikkea sitä mistä minä tykkäisin; saunaa, karaokea, syvällisiä keskusteluja.

Minä toivon että kuolen ennen miestäni. Toivon kuitenkin että mieheni on niin vanha äijänkäppyrä silloin ettei hänestä siihen ole, mutta jos talomme on pystyssä voisi vaikkapa jompi kumpi tulevaisuuden vävypojista ja tai joku mahdollisista lapsenlapsista heittää tuhkani meidän talon harjalta tuulen vietäväksi. Siitä lentelisin sopivasti omalle maalle, omaan rantaan, omille sijoilleni.
 
Mies on uhkaillut jotain sellaista, että en ikuiseen lepoon pääse, vaan että palsamoitu ruumiini saa kenties joitain robottiosia ja saan ikuisen elämän jos ja kun aivoni voidaan kopioida sirulle?

Itse tahtoisin tuhkauksen, kun ensin vaarna isketty sydämen läpi (elävältä palaminen minun pahimpia pelkojani) ja aikalaisen mahtipontiset korkeakirkolliset hautajaiset ilman sitä kristinuskon jumalaa ja ne voisivat sitten laajeta viikinkiajan pidoiksi.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Mulle on ihan sama miten se ruumis hävitetään, voidaan tuhkata tai kipata jätesäkissä/pahvilaatikossa/arkussa monttuun. Mitään itkuvirsiä ja seppeleenlukua kirkossa en halua, korkeintaan pikainen siunaus haudan äärellä. Joku kahvittelu/ruokailu olis varmaan hyvä olla, mutta ei sinnekään mitään adressienlukua ja byhyy-puheiden pitämistä.
 
Haluaisin, että mun elämäni kunniaksi pidettäisiin sopivat kestit, joissa syötäisiin hyvin ja juotaisiin olutta - tai edes kotikaljaa. Tai mitä kukanenkin tahtoo. Poronkäristyskeittoa ja suvussa kulkevalla reseptillä tehtyä leipää, hyvää musiikkia ja minulle tärkeitä kappaleita. Tuhkat siroteltaisiin kotiseudulle joko tuuleen vapaaksi tai sitten paikkaan, johon istutetaan pihlaja.

Ennen hautajaisia voin antaa ruumiini lääketieteelle, mutta kaiken sen jälkeen haluan jäljellejääneet osani kotiin.

Mun hautajaisissani ei surtaisi kuolemaani, vaan iloittaisiin menneestä elämästäni. En ole kertonut tästä kenellekään. Pitäisi varmaan pian kirjoittaa johonkin ylös.
 
"vieras"
Ensin kaikki elimet irti mitkä vain jollekin kelpaavat, sitten loput saa polttaa. Tuhkat mielellään mereen mutta saa viskata minne lystää. Kenenkään takanreunuuksella en halua olla! Ei tarvitse pukeutua mustaan, mutta koska oma lempivärini on musta, saa siihenkin pukeutua. Hyvää ruokaa, ei todellakaan lihapullia ja nakkeja, ennemmin vaikka sushia tai jotain muuta itämaista. Eikä täytekakkua vaan paljon jätskiä! Viiniä ja muuta alkoholia saa juoda niin paljon kuin haluaa. Ei mitään uskontoon viittaavaa, ei lässytyspuheita. Hevit soimaan ja pääbiisinä Bon Jovin Runaway. En halua että minua muistetaan pyhäinpäivänä ja jouluna koska silloin on pakko. Muistakoot ihan koska tahansa ne jotka haluavat, ja jotka eivät halua, toivon etteivät tee sitä velvollisuudentunteesta. Saa itkeä jos haluaa koska itsekin olen kauhea itkupilli. Jos ei itketä niin sekin on ihan ok.
 
Tuo olis minunkin toive. Ensin kaikki käyttökelpoinen varaosiksi. Loput sitten länsimaisella "himalajan luonnon uhrin" tyylillä: Eli lääketieteen käyttöön. Opetelkoon aloittelevat kirurgit leikkaamaan kuollutta ruumistani, ennenkuin siirtyvät eläviin ihmisiin. Mitä heidän käsittelystään jää yli, voivat polttaa ja haudata nimettömänä.

Toivottavasti minusta ei aika jätä ennen miestäni. Hän ei tule tämän ajatuksen kanssa sinuiksi...
Ja saa ilmaisen tuhkauksen ja paikan tuhkalle. Kaikki hyotyvat!
 
"vieras"
Oikeastaan minulla on vain kaksi vaatimusta: tuhkaus, eikä mitään uskonnollisia hihhulointeja. Ihan sama mitä tuhkilleni tekevät, mieluummin hilpeät peijaiset kuin nyyhkijäiset, ja rahaa ei tarvitse minun tomumajani hävittämiseen turhaa tuhlata.
 
[QUOTE="vieras";27576954]Oikeastaan minulla on vain kaksi vaatimusta: tuhkaus, eikä mitään uskonnollisia hihhulointeja. Ihan sama mitä tuhkilleni tekevät, mieluummin hilpeät peijaiset kuin nyyhkijäiset, ja rahaa ei tarvitse minun tomumajani hävittämiseen turhaa tuhlata.[/QUOTE]

Tuhkaus taitaa nykyisellään olla kalliimpaa kuin hautaus.
 

Yhteistyössä