Millaisia talohaaveita teillä muilla on?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Pin
Etsitään taloa koko ajan, tämä menee nyt viikon sisällä myyntiin kunhan kuvaaja käy.
Omakotitaloa etsitään jossa olisi (Helsingiksi) iso piha ja ainakin viisi makuuhuonetta. Keittiö mielellään olkkarin yhteydessä, eli mahdollisimman avonainen. Romanttishenkinen ja vanhanaikainen talo tai ainakin muunneltavissa oleva. Kunhan ei ole mikään kauhean moderni.

Neliöitä ehkä noin 200 riippuu ihan ratkaisusta.
Plussaa olisi jonkinlainen kellarikerros missä pelijutut.

Hinta riippuu täysin talosta tietenkin.

Etsimme sitä taloa, missä lapset saisi asua aikuisuuteen asti.
Mitään katto-/putkiremonttia ei jaksa, mutta muuten ei oikeastaan väliä kunhan ei ole "kaikki" rempattavaa. Keittiö olisi ihan kivakin remontoida oman näköiseksi.

Välittäjä lähettää tänään kuvat yhdestä melkein 300m2 remontoidusta talosta jossa iso piha, mutta hintakin on kyllä aika kallis siinä eikä me nyt noin paljoa tilaakaan tarvita. Sijainti oli kiva ja hyvältä kuulosti... Kyllä sen varmaan käyn kuitenkin kurkkaamassa.

Itse rakentamalla saisi toki just sellasen ku haluaa, mutta en usko että jaksetaan sitä ellei etsiminen käy ihan epätoivoiseksi.
 
p@ula
Onko muutto ajankohtaista? Millaista asuntoa etsitte? Mistä päin? Hintahaitarilla?
Remontoitava vai remontoitu? rakennatteko itse?
Ikivanhaa rempataan hiljalleen. Yks mihin olen tosi tyytyväinen, on lattian väri, Betoluxia ja tässä näyttää olevan samaa. Viherhuone tehdään seuraavaksi, mut siihen täytyy tehdä pitkä luiska, et saa tarvittaessa polttopuut vaikka pulkalla vedettyä sisälle:ninja:
Ihan vaan vinkiksi uusille haaveilioille, esteettömyys alakertaan, vaikka ei koko talossa olisikaan.

Itse, yhdessä.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
vierailija
Uudenmaan alueelta etsitään isohkoa omakotitaloa. Ei mitään modernia, vaan rintamamies-tyylistä. Saa olla vähän remontoitavaakin, kunhan pysyy budjetissa eikä ihan purkukuntoinen.


Pieni budjetti luo omat haasteensa talon etsinnälle. Hakusessa talo, jossa eletään loppuelämä.
 
viera.s
Ollaan rakennettu talo, johon muutettiin keväällä. Haaveena saada tämä kaikin puolin valmiiksi, varsinkin pihalla vielä paljon tekemistä, sisällä yksittäisiä viimeistelytöitä tekemättä ja joitain huonekaluja hankkimatta. Mutta vahvasti voiton puolella jo ollaan. :)
 
p@ula
Uudenmaan alueelta etsitään isohkoa omakotitaloa. Ei mitään modernia, vaan rintamamies-tyylistä. Saa olla vähän remontoitavaakin, kunhan pysyy budjetissa eikä ihan purkukuntoinen.


Pieni budjetti luo omat haasteensa talon etsinnälle. Hakusessa talo, jossa eletään loppuelämä.
Tuli tuossa vastaan äsken yks, jossa on kierreportaat ylös ja nehän maksaa kamalasti, jos uudet haluaa ostaa, asennus ja kuljetus, kaikki. Mut jos ette tarvitse vesinäkymää (sen takia ne talot nyt menee pilalle, kun maksaa liikaa!), voisi olla hyvä. Pihalle mahtuu leikkimökki ja siitähän voi tehdä niin ihanan kuin ikinä osaa:love:
Maakellille varmaan löytyy myös paikka - kasvihuoneille myös... En tunne tuota kohdetta ollenkaan, mut ei se kamalan kallis ole, jos on kunnossa.
 
p@ula
Uudenmaan alueelta etsitään isohkoa omakotitaloa. Ei mitään modernia, vaan rintamamies-tyylistä. Saa olla vähän remontoitavaakin, kunhan pysyy budjetissa eikä ihan purkukuntoinen.
Pieni budjetti luo omat haasteensa talon etsinnälle. Hakusessa talo, jossa eletään loppuelämä.
Noissa hakukoneissa näyttää olevan sellainen vika (tarkoituksella), et kun valitsee halvimman ensin, saakin sen, missä käsiraha tai joku muu oskkuusmaksu on pienin. No, sillehän ne ihmiset ostavat ihastuksissaan ne, mitkä muuten ei mene kaupaksi, Rahaahan saa kuka vaan nykyään.

Mut maata tarvitset ympärille polttopuita ym varten, et välttämättä sitä maisemaakaan, kun et ole aikeissa myydä. Vähän sama asia, kun nykyään asuntoihin rakennetaan sauna, jossa ostaja ei itse koskaan käy, ettei se vaan mene pilalle, mut kun se asunnon arvo myydessä ei olis niin korkea ilman saunaa...

No, täältä alkaisin valkkaamaan taloja, kiertelisin paikanpäällä ja laittaisin oman ilmoituksen tahtoo-osastolle. Mut ensin nämä, millä varmaan on kiire, koska lumien aikaan ei näe kunnolla, mitä on myytävänä... Omasta lähteestä kannattaisi nykyään maksaa enemmänkin:barefoot:
Noissa se talo on usein ihan sivuseikka, kun maata ollaan myymässä...
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
p@ula
Jaahas, tulikin tuohon se tahtoo-osasto. En huomannut, et sielläkin oli mahdollisuus valita halvin ensin. Tontillehan voi aina laittaa asuntovaunun remppatuvaksi. On tärkeää nähdä itse, mistä aurinko paistaa aamulla tai missä se polttaa karrelle kaiken. Mistä tuulee liikaa ja missä on se viiniköynnöksen (Zilga) paras paikka:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
p@ula
Nonniin, kirjoittakaa ihmeessä muutkin!

Nykyisissä taloissa on suuri vika, kun nissä ei ole kellaria. Itse teettäisin heti alkuun tontille sellaisen, ettei remppatarvikkeet mene pilalle ja et sapuskaakin voisi jättää sinne, ei jäätyisi pilalle. Eihän meitä suomalaisiakaan olisi, jos taloissa tai pihapiirissä ei olisi ollut kellaria! Olohuoneen voi jättää kokonaan pois, jos se muka liian kalliiksi tulee, siis tällaista maakellaria tarkoitan, meille ainakin, joskus:barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Nyt oon tyytyväinen mun opiskelijakimppakämppään, mut joskus vanhempana haluaisin ihan omakotitaloon, kunhan on kumppani löytynyt ja rahaa tarpeeksi. Haluaisin ojnkin pienen ja tehokkaan talon, ehkä 3h olis hyvä. Toinen makkari vois sitten olla vaikka työhuone tai varalta lastenhuone, jos joskus iskeekin vauvakuume. Talon ympärille pieni piha, missä viljelisin kaiken maailman munakoisoja ym. Talo vois olla jossain keskikokoisessa kaupungissa hiukan syrjässä vilinältä, mutta silti hyvien kulkuyhteyksien varrella tai lähellä kylää.

Mutten oikeen tiiä, toteutuuko toi unelma koskaan. Vähän epäilen, että koskaan pääsisin niin hyväpalkkaiseen duuniin.
 
vierailija
Nyt oon tyytyväinen mun opiskelijakimppakämppään, mut joskus vanhempana haluaisin ihan omakotitaloon, kunhan on kumppani löytynyt ja rahaa tarpeeksi. Haluaisin ojnkin pienen ja tehokkaan talon, ehkä 3h olis hyvä. Toinen makkari vois sitten olla vaikka työhuone tai varalta lastenhuone, jos joskus iskeekin vauvakuume. Talon ympärille pieni piha, missä viljelisin kaiken maailman munakoisoja ym. Talo vois olla jossain keskikokoisessa kaupungissa hiukan syrjässä vilinältä, mutta silti hyvien kulkuyhteyksien varrella tai lähellä kylää.

Mutten oikeen tiiä, toteutuuko toi unelma koskaan. Vähän epäilen, että koskaan pääsisin niin hyväpalkkaiseen duuniin.
Joko oot löytänyt?
 
vierailija
Nyt oon tyytyväinen mun opiskelijakimppakämppään, mut joskus vanhempana haluaisin ihan omakotitaloon, kunhan on kumppani löytynyt ja rahaa tarpeeksi. Haluaisin ojnkin pienen ja tehokkaan talon, ehkä 3h olis hyvä. Toinen makkari vois sitten olla vaikka työhuone tai varalta lastenhuone, jos joskus iskeekin vauvakuume. Talon ympärille pieni piha, missä viljelisin kaiken maailman munakoisoja ym. Talo vois olla jossain keskikokoisessa kaupungissa hiukan syrjässä vilinältä, mutta silti hyvien kulkuyhteyksien varrella tai lähellä kylää.

Mutten oikeen tiiä, toteutuuko toi unelma koskaan. Vähän epäilen, että koskaan pääsisin niin hyväpalkkaiseen duuniin.
Tuota... Opetelkaahan naiset itsenäistymään. Ei kaikkeen tarvita miestä. Nainenkin voi hyvin ostaa omakotitalon ihan itsekseen. Toki rahaahan se vaatii kustantaa kaikki yksin ja hätä toki voi tulla jos joku isompi juttu prakaa, mutta jos minäkin lähärin palkalla pystyn omaa huushollia pyörittämään ja vielä oli lapsikin yksin elätettävänä jossain kohtaa (nyt siis muuttanut jo omilleen), niin pärjää moni muukin. Vielä ei ole mitään isompaa taloudellista menoerää ilmennyt. Ja aina voi yrittää säästää jonkun pienen hätärahavaraston, jos joku paikka leviää yllättäen. Tyyliin, esim pesukoneen ja jääkaapin verran nyt ainakin. ne on sellasia, jotka menee siitten niin yht äkkiä, eikä paljon varottele.
 

Yhteistyössä