Millaista vaunuvaihtoehtoa suosittelette kerrostaloon jossa ei ole hissiä?

  • Viestiketjun aloittaja "mustaharmaana"
  • Ensimmäinen viesti
"mustaharmaana"
Asutaan kerrostalon kolmannessa kerroksessa eikä täällä ole hissiä saati edes suunnitteilla.

Olen ajatellut sitten kunhan lapsi on isompi pelkkiä sateenvarjorattaita, mutta vastasyntyneelle pitäisi saada jokin vaihtoehto joka olisi mahdollisimman pieni, näppärä ja kevyt. Käytävällä ei ole paikkaa minne vaunuja voisi jättää eikä laki sitä sallikkaan. Vaunut olisi siis raahattava ylös :/ Ehdotuksia tai kokemuksia miten itse ratkaisitte vastaavan ongelman?
 
"vieras"
Mulla on vaunut pyörävarastossa, joka on meillä erillisessä ulkorakennuksessa. Kantokopassa sitten kuljetan vauvan ylös ja alas :) Olisiko teilläkin siellä jotain ulkovarastoa tms?
 
"Vieras"
Vaunut kellarikomeroon tai pyörävarastoon. vaunuiksi esim bugaboo tai muu ultrakevyt.
kannat pelkän kopan ylös ja jätät rungon sinne varastoon. Ja vauvan ollessa ratasosassa jätät koko ratasosan varastoon.
Ja voihan sitä runkoa säilyttä vaikka auton perällä jos auto on päivisin kotona.
Tai sitte pyydät miestäs aamulla kantamaan rattaiden rungon alas portaiden allle tms ja mies voi kotiatullessaaan kantaa sen rungon takas ylös niin pääsette kuitenkin helposti vauvan kanssa lähtemään päivällä asioille.

Tai sitte käytöt kantoliinaa/reppua.
 
"mustaharmaana"
[QUOTE="vieras";29036821]Mulla on vaunut pyörävarastossa, joka on meillä erillisessä ulkorakennuksessa. Kantokopassa sitten kuljetan vauvan ylös ja alas :) Olisiko teilläkin siellä jotain ulkovarastoa tms?[/QUOTE]

ei ole mitään ulkovarastoja ja varastotkin sijaitsevat ullakolla joten se ei ole ratkaisu :/
 
"Vieras"
[QUOTE="mustaharmaana";29036845]ei ole mitään ulkovarastoja ja varastotkin sijaitsevat ullakolla joten se ei ole ratkaisu :/[/QUOTE]

Ei siis ole minkäänlaista pyörävarastoa/katosta? Missä säilytätte pyörät?
 
"mustaharmaana"
[QUOTE="Vieras";29036828]Vaunut kellarikomeroon tai pyörävarastoon. vaunuiksi esim bugaboo tai muu ultrakevyt.
kannat pelkän kopan ylös ja jätät rungon sinne varastoon. Ja vauvan ollessa ratasosassa jätät koko ratasosan varastoon.
Ja voihan sitä runkoa säilyttä vaikka auton perällä jos auto on päivisin kotona.
Tai sitte pyydät miestäs aamulla kantamaan rattaiden rungon alas portaiden allle tms ja mies voi kotiatullessaaan kantaa sen rungon takas ylös niin pääsette kuitenkin helposti vauvan kanssa lähtemään päivällä asioille.

Tai sitte käytöt kantoliinaa/reppua.[/QUOTE]

kantoliina tms ei ole vaihtoehto, olen sitä jo kokeillut edellisen lapsen kanssa. silloin ei asuttu vielä tässä. Tosiaan meillä ei pääse portaiden alle, sen takia hissikin on tähän taloon mahdoton rakentaa. Eikä ole kellaria vaan ainoastaan ullakko :/
 
Sama ongelma tulossa, muutto kai ainoa vaihtoehto mutta sitäkään en halua. Asumme vielä sisäpihalla, jonne ei pääse autolla ja porttikin on hankala kun ei ole alas asti auki. Katsotaan kuinka hermot kestää. Tsemppiä!!!
 
"mustaharmaana"
[QUOTE="Vieras";29036869]Ei siis ole minkäänlaista pyörävarastoa/katosta? Missä säilytätte pyörät?[/QUOTE]

ulkona pyörätelineissä, ei ole mitään katosta. ei edes roskakatosta vaan laatikot ovat taivasalla aidatulla alueella.
 
Kanna
[QUOTE="mustaharmaana";29036871]kantoliina tms ei ole vaihtoehto, olen sitä jo kokeillut edellisen lapsen kanssa. silloin ei asuttu vielä tässä. Tosiaan meillä ei pääse portaiden alle, sen takia hissikin on tähän taloon mahdoton rakentaa. Eikä ole kellaria vaan ainoastaan ullakko :/[/QUOTE]

Kaikki lapset ei oo samanlaisia, liinailu tai vaikka kantoreppu saattaisi uuden tulokkaan kanssa onnistua, vai onko kehosi ongelmallinen?
 
"Vieras"
[QUOTE="mustaharmaana";29036871]kantoliina tms ei ole vaihtoehto, olen sitä jo kokeillut edellisen lapsen kanssa. silloin ei asuttu vielä tässä. Tosiaan meillä ei pääse portaiden alle, sen takia hissikin on tähän taloon mahdoton rakentaa. Eikä ole kellaria vaan ainoastaan ullakko :/[/QUOTE]

No sitte sä kannat ensin sen rungon alas ja juokset ylös hakemaan kopan ja vauvan.(ja sen toisen lapsen).
 
"Vieras"
Siis eikö talossa oikeasti ole pyörävarastoa?

En kyllä usko, että mitään vaunuja/rattaita ja vauvaa jaksaa jatkuvasti riuhtoa ylös alas.

Mulla vauva kulkee sylissä raput ja vaunut odottaa pöyrävarastossa. Mä en tykkäis edes sitä kantokoppaa roudata mukanani.
 
"mustaharmaana"
Sama ongelma tulossa, muutto kai ainoa vaihtoehto mutta sitäkään en halua. Asumme vielä sisäpihalla, jonne ei pääse autolla ja porttikin on hankala kun ei ole alas asti auki. Katsotaan kuinka hermot kestää. Tsemppiä!!!
itsekkään en haluaisi muuttaa. talo on muutoin ihana, remontoitu ja halpa vuokra siihen nähden, että sijaitsee vain kivenheiton päässä kaupungin keskustasta. Saapa näh keksiikö sopivaa ratkaisua. Olen isännöitsijältäkin kysellyt voisiko ulos rakentaa vaunu/pyörävarastoa, mutta se tyrmäs sen heti koska vuosi sitten tehtiin piharemontti jonka yhteydessä uusittiin pyörätelineet ja aidattiin kasvillisuus joten rahaa ei kuulemma oli ainakaan 10 vuoteen tippumassa mihinkään piharemppaan.
 
"Vieras"
[QUOTE="mustaharmaana";29036883]ulkona pyörätelineissä, ei ole mitään katosta. ei edes roskakatosta vaan laatikot ovat taivasalla aidatulla alueella.[/QUOTE]

No yks keino vois olla säilyttää sitä rattaiden runkoa sitten pyörätelineessä, ainakin sateettomina päivinä vaikka eihän se runko sateessakaan mikskään mee. Vaikka just niin että mies vie aamulla rungon valmiiksi alas ja vaijerilukolla kiinni pyörätelineeseen
 
"Vieras"
[QUOTE="mustaharmaana";29036921]selkä on leikattu keväällä pitkään jatkuneiden kipujen vuoksi. koin kantorepun ongelmallisena ja vaikeana käyttää.[/QUOTE]

Miks mä luulen että rattaiden kanniskelu ei tolla historialla myöskään oo hyvä juttu?
Tai kai se selkäleikkaus on voinu auttaa niihin kipuihin ja nyt vaikka jaksaisitkin?
 
"mustaharmaana"
[QUOTE="Vieras";29036901]Siis eikö talossa oikeasti ole pyörävarastoa?

En kyllä usko, että mitään vaunuja/rattaita ja vauvaa jaksaa jatkuvasti riuhtoa ylös alas.

Mulla vauva kulkee sylissä raput ja vaunut odottaa pöyrävarastossa. Mä en tykkäis edes sitä kantokoppaa roudata mukanani.[/QUOTE]

ei ole ei. onko se vaikea uskoa, että pyöriä voi säilyttää ulkona pyörätelineissä?

Tämä on tosiaan vanha talo. Itsekkin mietin, että en jaksaisi tai pystyisi juoksemaan ensin viemään lapsen ylös, sitten ostokset ja sit vielä vaunun.

onkohan olemassa sateenvarjorattaita jotka menee täysin makuuasentoon?
 
"mustaharmaana"
[QUOTE="Vieras";29036927]No yks keino vois olla säilyttää sitä rattaiden runkoa sitten pyörätelineessä, ainakin sateettomina päivinä vaikka eihän se runko sateessakaan mikskään mee. Vaikka just niin että mies vie aamulla rungon valmiiksi alas ja vaijerilukolla kiinni pyörätelineeseen[/QUOTE]

en hauaisi saada hometta vaunuihin :/
 
"mustaharmaana"
[QUOTE="Vieras";29036944]Miks mä luulen että rattaiden kanniskelu ei tolla historialla myöskään oo hyvä juttu?
Tai kai se selkäleikkaus on voinu auttaa niihin kipuihin ja nyt vaikka jaksaisitkin?[/QUOTE]

Jaksan varmasti kantaa esim niitä sateenvarjorattaita. vieläköhän on sellaisia rattaita joihin asennetaan turvaistuin? onkohan ne raskaat?
 
"Vieras"
[QUOTE="mustaharmaana";29036945]ei ole ei. onko se vaikea uskoa, että pyöriä voi säilyttää ulkona pyörätelineissä?

Tämä on tosiaan vanha talo. Itsekkin mietin, että en jaksaisi tai pystyisi juoksemaan ensin viemään lapsen ylös, sitten ostokset ja sit vielä vaunun.

onkohan olemassa sateenvarjorattaita jotka menee täysin makuuasentoon?[/QUOTE]

On niitä moniakin. et sä silti pysty kantamaan ostoksia ja vauvaa ja sateenvarjorattaita portaita yhtäaikaa ylös. Paitsi ehkä jos on iso reppu, mutta kestääkö sun selkä sitten sitäkään?
Ja sateenvarjorattaiden koriin on usein vaikea saada mitään ostoksia mahtumaan jos selkänoja on ala-asennossa..
 
"vieras"
Esikoisen vauva-aikaan asuimme hissittömässä kerrostalossa,mutta pyörävarasto sentään oli (viereisessä rapussa mutta sinne pääsi myös sisäkautta) joten säilytin rattaita siellä ja kannoin kantokopan alas/ylös. Nykyään asumme talossa jossa hissi mutta vaunuvarasto on kellarikerroksessa ja sinne asti ei hissi mene,taas roudasin vauvaa (ja talutin esikoista) portaissa..

Sellasia "ratasrunkoja" on mihin saa kliksauttamalla kiinni joko turvakaukalon,vaunukopan tai ratasistuimen. Jos sellaiseen päädyt niin se runko pyörätelineeseen ja vaikka joku sadehuppu päälle..

Mutta jos sun selkä on "ongelmallinen" niin ei varmaankaan ole kovin fiksu ajatus kantaa vauvaa+kaikkea päivittäin (ehkä useaankin kertaan).. Jos näin kuitenkin teet niin minimoi kantamiset: kauppareissut hoitakoon puoliso (tai sinä hänen ollessa kotona vauvan kanssa),vauvalle mukaan vaan välttämättömät tavarat eikä kaikkea mitä ehkä saattaa tarvita,hoitolaukku/reppu jonka saat selkään.. Kantoreppu (vaikka et käyttäisi koskaan muuten niin portaissa saat kädet vapaaksi)..
 

Yhteistyössä