Milloin lomarahat maksetaan?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
kannattaa tosiaan kysästä työnantajalta tai joltakin talossa jo aikaisempina vuosina lomiaan viettäneeltä..
Mulla tulee esim kesäkuussa, miehellä toukokuussa.. lisäks mulle tulee erikseen talvilomarahat, jotka taas miehellä tulee kesälomarahojen kanssa samaan aikaan..

Mutta työpaikan palkkis tietää varmaksi :)
 
Mulla kesäkuun lopussa loman ajankohdasta riippumatta, isännästä en tiedä, kun se on uudessa työpaikassa. Edellisessä paikassa sille maksettiin edellisessä tilissä ennen loman alkua. Käytäntö vaihtelee...
 
"a.p"
Olen sairaalassa töissä. Ei taida paljoa auttaa... Hitsit, että ootan niitä jo. Jos ne tulis kesäkuussa. :D Taidanpa kysyä asiasta huomenna. En tiennyt, että se on työpaikakohtainen asia.
 
plm
Meillä maksettiin ennen heinäkuussa kaikille mutta nykyään lomaa edeltävässä tilissä.
Tiesithän ap että lomarahat ylipäänsä ei ole mikään automaattinen asia vaan työehtosopimuksessa määritelty asia?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkuun tyhjätasku;28587685:
Meillä vissiin sama. Eli vietetäänpä lomaa nyt sitten kotosalla ja ryvetään sitten heinäkuussa rahassa, mutta ilman vapaa-aikaa.
No jättäkää rypemiset väliin, kun on noin kädestä suuhun meininkiä, niin laitappa ne säästöön seuraavaa kesälomaa varten, niin pääsette edes seuraavana vuonna johonkin käymään lomalla.
 
"vieras"
Työnantajakohtaista, kuten täällä on jo sanottu. Aika usein lomarahat maksetaan kesäkuun vika päivä, jos palkkapäivä on kuun viimeinen. Tai sitten heinäkuun ensimmäinen, jos palkkapäivä on kuun eka. Jos palkkapäivä on taas keskellä kuuta, niin sitten kumpi tahansa (kesä- tai heinäkuu) on varmasti yhtä todennäköisiä.
 

Yhteistyössä