Miltä näytit 8 päivää synnytyksestä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ensimmäisen jälkeen olin kuin en raskaana olisi ollutkaan, ihmettelin itsekseni, miten muut osastolla näytti siltä kuin eivät olisi vielä synnyttäneetkään. Kolmannen jälkeen näytin varmaan siltä kuin miltä näytin kuukautta ennen esikoisen syntymää.
 
vierailija
En näyttänyt tuolta ekan enkä tokan jälkeen, mutta sehän on täysin yksilöllistä. Mulla oli niin pieni mahakin kun menin synnyttämään varsinkin esikoista, että oma tavallinen talvitakki mahtui hyvin kiinni. Ennen kotiutumista oli vähäinen mahan "löysyys" jo vetäytynyt takaisin. Ei kannata olettaa että on heti synnytyksen jälkeen entisellään, mutta ei toisaalta pitäisi myöskään arvostella niitä joille ei jää mahareppua tai arpia, ei ne kaikki ole mitään himotreenajia joille ulkonäkö on tärkein. Kai voin kiittää hyviä geenejä tai vain tuuria :) Toki en vetänyt raskausaikana joka viikko roskaruokaa vaikka kova himo siihen tulikin
 
Mulla taas maha litistyi molemmilla kerroilla tosi nopeasti, toisella kerralla ihan tuntematon samana päivänä synnyttänyt ihmetteli pallomahansa kanssa että onko synnytyksestä toisiaan vain 2pv. Kiloja tuli molemmilla kerroilla paljon, mutta pääasiassa alakroppaan löysät :D
 
Ekasta maha jäi sairaalaan. Tokan kanssa kotiin lähtiessä sairaalan aulassa vitsailtiin miehen kanssa, että mahaan jäi vielä yksi. :X3:
 
Vastaaja
Kun sain ensimmäiseni 19-vuotiaana, palauduin melkein heti raskautta edeltävään painoon ja pari kiloa alemmaksikin. Maha tietysti oli vähän aikaa löllö, en nyt enää muista menikö sen vetäytymiseen päiviä vai parikin viikkoa.


No seuraavien neljän kanssa sitten 8 pv synnytyksestä olin vielä pyöreä ja mahakas, ja raskauskilot lähtivät aivan hiljalleen - vuosi, jopa puolitoista, että kaikki oli lähtenyt. Pidin sääntönä että 6 viikkoon en edes ajattele painoasioita. Pidin kyllä tavoitteena syödä niin terveellisesti että olo pysyisi mahdollisimman hyvänä ja virkeänä.

On niin yksilöllistä miltä kukin näyttää synnytyksen jälkeen, että turha asettaa tavoitteita. Sitä paitsi sillä ei ole yhtään mitään väliä. Tärkeintä on pesiä vauvan kanssa ja toipua. Jos joku rakastaa liikuntaa ja jaksaa alkaa heti treenata, mikäs siinä, mutta ne joilta se ei käy luontevasti, saavat olla sellaisia kuin ovat ihan rauhassa. Jos joku on fitnessmallin mitoissa välittömästi synnytyksen jälkeen niin ihan kiva, mutta ei se ole mikään parempi tai tavoiteltavampi tila.

Pehmeä maha on alkuun vain hyvä juttu, siinähän vauvan on hyvä köllötellä :)
 
vierailija
Olin hengityskoneessa eikä todellakaan ollut hajua saati kiinnostusta pohtia miltä maha näyttää.

Reppu lähtee kun on lähteekseen. Sillä ei oikeaati ole mitään maailman merkitystä.
 

Yhteistyössä