Minä pelkään asua tässä talossa!

  • Viestiketjun aloittaja "Violet"
  • Ensimmäinen viesti
"Violet"
lukematta koko ketjua läpi, kysyn:
voitko matkia leffoja ja laittaa videokameran yöksi pyörimään?
Kirjoitin tästä juuri tänään kun asia käväisi mielessä. Minulla vain tosin ei ole kunnon videokameraa, ainoastaan vanhan digikameran videokuvaus (jossa ei kuulu ääni) Joku tuossa myös ehdotti jonkinlaisen nauhurin laittamista yöksi päälle, mutta en tiedä löytyykö talosta sellaista.

Pohdin vain, että olisikohan se raskas virhe, meinaan että jos tosiaan videolla jotain näkyisi, tai nauhassa kuuluisi, sydänkohtaus ei varmasti olisi kaukana.
 
"vierailija"
Jos saat sen tuttavasi sinne yöksi, niin laittakaa yhdessä tuo kamera sinne nauhottamaan, voit myös kysäistä häneltä onko hänellä videokameraa/nauhuria. Yhdessä sitä on vähän rohkeampi sitten katsomaan :) Ja vaikka ette mitään nauhoittamaan laittaisi, niin olisi sinulla varmasti turvallisempi olo, jos sinulla olisi seuraa. Lisäksi voisit saada ulkopuolisen ihmisen todistamaan näitä tapahtumia, ehkä miehesikin sitten uskoisi paremmin.
 
mielenkiintoista
Kuulostaa poltergeistilta. Oletko katsonut Riivattuja taloja telkasta? Niissä tutkimusryhmä törmää joskus vastaaviin ilmiöihin. Ovat myös 'päästäneet valoon' tänne jumiin jääneitä henkiä meedioiden avulla.

Itse olisin varmasti jo saanut paskahalvauksen, jos kaikkea tuollaista olisin joutunut kokemaan. Olet ap rohkea nainen. Olen ateisti, mutta silti uskon, että jotain energiajäämiä tai muita henkisiä elämäntasoja saattaa olla olemassa, ainakin sillä perusteella, mitä olen näitä ohjelmia katsonut.

Jossain kokeessa tosin selvitettiin, että alunperinkin herkät henkilöt kokivat kaikkea omituista ja yliluonnollista samassa tilassa, jossa muut henkilöt taas eivät saaneet mitään tuntemuksia. Tämä selittyi jotenkin niin, että herkän/pelkäävän ihmisen aivot todellakin uskoivat kokeneensa nämä ilmiöt ja saivat itse aikaan ne. Vieressä istuva ihminen ei niitä havainnut.

Ryhmälle kerrottiin, että linnassa kummitteli ja yksi henki tahtoi ottaa yhteyttä heihin. Tuntuu kuin joku työntäisi, jos henki on lähellä. Herkät ihmiset tunsivat työntöä, muut eivät. VAstaavia tapauksia tehtiin illan ja yön aikana useita. Koehenkilöt eivät tienneet, että kaikki oli vain keksittyä tarinaa. Silti osa alkoi tuntea oikeasti, mitä väitettiin. Ne olivat siis selvästi oman mielen tuotoksia.
 
"vieras"
kuulostaa hurjalta ja toisaalta kyllä tosi mielenkiintoiselta tuo kamera-ajatus. en tiedä uskaltaisinko itse ikinä kuvaa katsoa :( pelkuri olen myönnettäköön. mutta siis meillä "kummitus" tai mikälie sitten onkin häiritsi itkuhälytintä eli vaikka me miehen kanssa miten varmistettaisiin että itkuhälytin toimii ja on päällä lastenhuoneessa niin totuus onkin sitten ollut aivan toinen.
 
Täälläkin yksi kenellä on kokemusta asiasta. Ongelma ei todellakaan ole kiva, asuin itse lapsuuteni talossa jossa oli pahoja henkiä. Nämä henget ottivat talon haltuunsa sen jälkeen kun vanhempani avasivat yhden huoneen, joka oli ollut vuosikymmeniä suljettuna (jälkikäteen olen miettinyt, että miksi huone alunalkujaan on suljettu!?)

Mulle tuli tämmöinen ajatus mieleen, että löytyisikö teiltä miehen äidistä valokuvaa, jota voisitte näyttää lapselle? Hienovaraisesti voisit tiedustella onko lapsi nähnyt naista missään?
 
Täälläkin yksi kenellä on kokemusta asiasta. Ongelma ei todellakaan ole kiva, asuin itse lapsuuteni talossa jossa oli pahoja henkiä. Nämä henget ottivat talon haltuunsa sen jälkeen kun vanhempani avasivat yhden huoneen, joka oli ollut vuosikymmeniä suljettuna (jälkikäteen olen miettinyt, että miksi huone alunalkujaan on suljettu!?)

Mulle tuli tämmöinen ajatus mieleen, että löytyisikö teiltä miehen äidistä valokuvaa, jota voisitte näyttää lapselle? Hienovaraisesti voisit tiedustella onko lapsi nähnyt naista missään?
Saitteko häädettyä henget pois? Ja jos saitte, niin miten?
Eikö kukaan tiedä miksi huone oli suljettu ja miten se oli suljettu?
 
Muutimme koko perhe pois talosta, isäni ei usko moisiin "hömpötyksiin", mutta äitini, veljeni ja minä koimme näitä outoja tuntemuksia. Meille ei koskaan sattunut mitään ns. fyysistä, kuten hellan päällelaittoa, mutta kaikki tunsimme pahan läsnäolon ja lapsena olin joinakin öinä mennyt vanhempieni väliin ja sanonut, että huoneessani on jotain.
Samoihin aikoihin koiramme sekosi, se haukkui öisin pimeään käytävään ja raapi tassulla ilmaa. Tätä tapahtui vain yläkerrassa, avatun huoneen vieressä. Toisen vanhemmistani piti mennä nukkumaan koiran kanssa alakertaan, että se rauhoittui. Muuton jälkeen koira rauhoittui.

Emme tiedä miksi huone alkujaan suljettiin, mutta se oli siis laudoitettu umpeen. Talo oli sota-ajalta ja silloin siellä oli asunut useita perheitä. Vanhempien muuttaessa taloon he eivät edes tienneet umpinaisesta huoneesta, vaan selvittivät sen vuosia myöhemmin pohjapiirrustuksista ja päättivät avata sen. Tämän jälkeen talossa tuntui pahalta asua.
 
"Violet"
Ajattelin kokeilla videokuvausta. En vain yhtään tiedä kauanko tuo kamera mahtaa kuvata, muistikortti on kyllä melkein tyhjä.

Koira alkoi taas hetki sitten murista itsekseen.
 
"vieras"
Tuo Riivatut talothan on ihan humpuukia :)

Itse uskon, että on olemassa muitakin kuin "me", miksei olisi? Ihmettelen, miten joku voi sanoa, ettei "kummituksia" ole, miksi me oltais ainoat? On niin paljon asioita mitä ei edes tiedetä :D
 
"minä"
Emme tiedä miksi huone alkujaan suljettiin, mutta se oli siis laudoitettu umpeen. Talo oli sota-ajalta ja silloin siellä oli asunut useita perheitä. Vanhempien muuttaessa taloon he eivät edes tienneet umpinaisesta huoneesta, vaan selvittivät sen vuosia myöhemmin pohjapiirrustuksista ja päättivät avata sen. Tämän jälkeen talossa tuntui pahalta asua.
Hyi, karmivaa! Tiedätkö, oliko huone ihan tyhjä, kun laudoitus poistettiin? Vai oliko siellä jotain huonekaluja, tavaroita tms.?
 
yhhyh
eilen kirjoitinkin omaa kokemusta jne. Vaikka itse uskon, että henget ovat pahoja, en todellakaan halunnut sinua sillä pelottaa. Mutta kuten joku muukin sanoi, ehkä Jumala kutsuu sinua ja nämä henget yrittävät estää sen. Kun joku mietti etteikö tuo kiusaaminen juuri aja hyvän kastiin niin voihan olla, että joku taas ajattelee, että jos jumala olisi, hän ei antaisi minulle tämmöisiä pelottavia kokemuksia? En voi silti sanoa että oma uskoni olisi ainoa mahdollisuus, joten Toivottavasti ärähdyksesi auttoi ja sait nämä mitkä lie sitten ovatkaan väistymään! Kaikkea hyvää sinulle ap ja rohkeutta!


Täytyy vielä kommentoida: Joku muu oli sitä mieltä ettei kannata uskoa Jumalaan koska silloin täytyy uskoa Saatanaankin. Itse taas olen sitä mieltä, että vaikken uskoisi mihinkään niin tässä maailmassa on silti hyviä ja pahoja asioita ja uskomalla Jumalaan saan sentään tukea ja turvaa niiden pahojen asioiden kohtaamiseen. Ja voin sanoa, etten ole hihhuli :D Olen ihminen, joka on myös törmännyt liian moneen selvittämättömään ilmiöön...
 
"katala"
hyi kamala. Me asuttiin 4 vuotta sitten rivarin pätkässä, missä oli ihan kumma energia. Mä en voinut nukkua siellä kunnolla. Tuntu vaan, et pitää lapsia pitää silmällä, ettei niille käy mitään. Lapset ei (eikä myöskään mies) koskaan maininnut näkevänsä tai kokevansa mitään erityisempää. No, asuttiin siinä puolisen vuotta ja kun muutettiin pois ja miehen kanssa oltiin kahdelleen asunnossa hakemassa loppuja tavaroita niin miehelle tuli vaan kumma tunne, että pitää hakea kirves autosta. Sen kanssa mies sitten kiersi yläkerran, kun ei sinne kuulemma uskaltanut ilman kättä pidempää mennä...
 
"vieras"
Minä kanssa aioin kehoittaa hankkimaan valokuvia miehen äidistä ja sisaresta. Lapsen kanssa voisi kuvia katsella ja kysellä ohimennen, onko kuvissa ketään tuttua.. Toisaalta, jos lapsesta "täti" oli pelottava, niin kuvat voi saada vain pelkoa aikaan.. Oletko tänä yönä yksin ap?
 
iso talo?
Emme tiedä miksi huone alkujaan suljettiin, mutta se oli siis laudoitettu umpeen. Talo oli sota-ajalta ja silloin siellä oli asunut useita perheitä. Vanhempien muuttaessa taloon he eivät edes tienneet umpinaisesta huoneesta, vaan selvittivät sen vuosia myöhemmin pohjapiirrustuksista ja päättivät avata sen. Tämän jälkeen talossa tuntui pahalta asua.
siis miten iso talo se oli jos sielä oli huone mitä ei näkyny?
 
Huih, mitä tarinoita :|, että pitikin mennä lukemaan kun oon yksin :headwall:
Mies on Virossa ja äsken sille muina naisina soittelin, että sain juttuseuraa ja ajatukset näistä pois :LOL:, se oli ihan säikähtäneen kuulonenkin, että mitä on tapahtunu kun tähän aikaan soitin:xmas:
 
Lu
Violet, eikös miehesi kuullut myös ihmeellisiä ääniä olohuoneessa/sta? Saitko tämän sukulaisnaisen yökylään taloonne? Voisiko hän kertoa omista kokemuksistaan/epäilyistään sinulle ja myös miehellesi? Olohuoneen videokuvaaminen/nauhoittaminen voisi olla paikallaan. Nauhan katsominen/kuunteleminen kannattaa varmasti tehdä jonkun toisen ihmisen seurassa, vaikka miehesi tai tämän sukulaisnaisen. Yksin se sydänhalvaus saattaa olla hyvinkin lähellä jos nauhalla todella on jotain tai nauhan pyöriessä jotain tapahtuu vierelläsi.

Minä olisin itse lähtenyt lemmikkien kanssa siinä vaiheessa kävelemään, kun olisin kuullut anopin kuolleen olohuoneeseen:D Ei olisi tosiaan oma kantti kestänyt jäädä hetkeä pidemmäksi yksin taloon. Toisaalta on onni, että sinulla on siellä koira ja kissa, jotka antavat vihjeitä oudoista tapahtumista. Tapahtumat eivät pääse ehkä kehittymään liian pitkälle, kun huomaat eläinten käyttäytyvän taas oudosti. Voimia ja välttäkää kaikki turhia viipymisiä olohuoneessa yöaikaan, karvatassut myös:)
 
"tutta"
Violet, tiedän miltä sinusta tuntuu. Meidän kellarissamme on tehty -90-luvulla itsemurha, ja täällä tapahtuu outoja. Sähkölaitteet menevät itsestään pois päältä (onneksi niin päin, eivätkä päälle), kellariin on saattanut yöllä syttyä valot jne. Välillä talossa kuuluu todella outoja (selittämättömiä) ääniä, ja portaikosta saattaa kuulua raskaat askeleet ja oven aukaisu, vaikka olen yksin kotona. Täällä haisee myös ajoittain voimakas tupakka, vaikka kumpikaan meistä ei polta, eikä kukaan vieraistammekaan.

Tällä foorumilla saat varmasti vastauksia, jotka eivät syytä provoksi: http://paranormaaliblogi.net/foorumi/ Tuolla on oma ketjunsa vastaaville yliluonnollisille havainnoille :)
 

Yhteistyössä