Minkä hintaista on yksityinen puheterapia?

  • Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän lapselle se oli ilmaista, kunta maksoi ensimmäisen vuoden, sen jälkeen siirtyi kelan piikkiin.
Menittekö neuvolan lähetteellä vai järjestitkö sen itse?
Tutkimukset puheterapian tarpeesta teki ensin kaupungin puheterapeutti neuvolan lähetteellä. Sen jälkeen piti itse hankkia vapaa yksityinen terapeutti anneteltu listalta (yksityisillekin on täällä vaikea löytää vapaita paikkoja), jonka jälkeen lasten neurologiselta osastolta sai maksumääräyksen puheterapiaa varten. Kun kelan alle 16 vuotiaan vammaistuki nousi perustuesta korotettuun tukeen, siirtyi terapiatkin kelan maksettavaksi. Niitä myönnetään tietty määrä vuoden ajaksi.
 
b
meillä myös oli kunnan maksusitoumus, ekaks psykologin testit ja sitä kautta puheterapiaan. saatiin lista josta sitten soittelin vapaata paikkaa ja onneks aika hyvin löytyi. ja hieno vuosi oli tuo minkä lapsi siellä kävi, kerta viikkoon.
 
ap
Ok!
Meidän kunnassa toimii puheterapeutti, johon neuvolasta lähetetään ja se on maksutonta. Mutta sen enempiä selittelemättä tahtoisin viedä lapseni toiselle terapeutille. Hommaisin siis ihan itse sen, joten siitä joutuu varmasti itse maksamaan..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ok!
Hommaisin siis ihan itse sen, joten siitä joutuu varmasti itse maksamaan..
Soittele yksityiselle terapeutille ja kysele, mitä tulisi maksamaan ja miten löytyisi vapaata tilaa. Aina voi kysellä. Samoin kannattaa selvittää, onko mahdollista saada maksumääräys tuolla yksityisellä käyntiä varten. Yksi ainoa puheterapeutti kunnassa voi olla ylityöllistetty.
 

Yhteistyössä