Minkä ikäinen lapsi imuroi oman huoneensa?

  • Viestiketjun aloittaja vv
  • Ensimmäinen viesti
Meillä on 5-vuotiaasta asti imuroitu omaa huonetta, eipä se jälki nyt ihan priimaa ole mutta olen sitten käynyt viimeistelemässä. Muutenkin lapsi osallistuu kotitöihin säännöllisesti tai karkkipäivä jää pitämättä. Kantaa saunaan puita, laittaa omat pyykit pois, huolehtii oman huoneen siisteydestä..
 
"Riikka"
Naapurin 13 vuotias ei vielä hae postia laatikosta eikä saa leikata nurmikkoa, eikä hänen äitinsä pysty moisiin, joten on hienoa jos jonkun 10 vuotta nuorempi kykenee jo kotitöihin osallistumaan
 
Keittiönoita
Riippuu lapsesta ja vanhemmista. Esikoinen alkoi imuroida oman huoneensa noin 9-10 -vuotiaana, kuopus 7-vuotiaana. Muita kotitöitä molemmat olivat tehneet jo aikaisemminkin. Kuopuksen lempihuvia oli jo 3-vuotiaana pestä meidän vessanpöntöt ja lavuaarit. Tosin välillä meni mun sikakalliit suihkugeelinikin pesuaineena, mutta tekevälle sattuu.
 
eenokki
mut on pantiin lapsena siivoa maan hone imuroimaan ja pyyhkimään pölyt ja keräämään lelut pois kyllähän se on jo hyvä vaikka 3 votiaalle opettaa tekemään koti töitä teekee ne kun laittaa tekemään
 
Heti kun osaa kävellä ja jaksaa pitää imurinputkea kädessä.
Eli viimeistään 3 vuotiaana.
 
vierailija
Kyllä meillä osaa 2v8kk tyhjentää tiskikoneesta astiat omille paikoilleen. Imuroidakin haluaa yleensä oman huoneensa, tosin jos oikeasti puhdasta haluan imurointiin itse uudestaan. Pyykkikorista laittaa koneeseen sitä väriä mitä pyydän. Myös sukkia ripustaa kuivumaan. Pyykkitelineestä ottaa omat kuivat vaatteet ja laittaa ne omaan kaappiin oikeille hyllyille (ei viikkaa :D). Joka ilta oman huoneen lattia tulee tyhjentää leluista laittamalla ne takaisin laatikoihin. Meillä lapsi tykkää paljon kotitöistä (annetaan rahaa säästöön palkinnoksi) ja oli oikeasti suurena apuna kuopuksen odotuksen raskausaikana. Nuoremmallekkin aiotaan alusta saakka opettaa siivoamaan edes omat häät, kunhan vähän kasvaa (7kk nyt)
 
vierailija
Kyllä meillä osaa 2v8kk tyhjentää tiskikoneesta astiat omille paikoilleen. Imuroidakin haluaa yleensä oman huoneensa, tosin jos oikeasti puhdasta haluan imurointiin itse uudestaan. Pyykkikorista laittaa koneeseen sitä väriä mitä pyydän. Myös sukkia ripustaa kuivumaan. Pyykkitelineestä ottaa omat kuivat vaatteet ja laittaa ne omaan kaappiin oikeille hyllyille (ei viikkaa :D). Joka ilta oman huoneen lattia tulee tyhjentää leluista laittamalla ne takaisin laatikoihin. Meillä lapsi tykkää paljon kotitöistä (annetaan rahaa säästöön palkinnoksi) ja oli oikeasti suurena apuna kuopuksen odotuksen raskausaikana. Nuoremmallekkin aiotaan alusta saakka opettaa siivoamaan edes omat häät, kunhan vähän kasvaa (7kk nyt)
Ihana automaattinen tekstinsyöttö.. Noh pitäisi oikolukea ennen lähettämistä
 
pelle hermanni
Meidän 8v om muutaman kerran imuroinut huoneensa. Tiskikonetta tyhjentää avun kanssa ja pyykkinsä viikkaa. Pystyisi varman enemmänkin osallistumaan jos katsoisin sen tarpeelliseksi.
mä oon joutunu huoneeni imuroimaan noin 10 v äiti komesi siivoamaan huoneensa imuroida ja pyyhkiä pölyt ja hyvin on oppi menny perille myös asuntoni on siisti ja vielä kun yksin asun kukapa muu siivoaa kun itte
 
vierailija
olimme vasta sukulaislapsemme 7v synttäreillä, eikä tämä lapsi ollut siivonnut huonettaan juhlia varten eikä vanhempansakaan siihen ole lasta patistanut, siellä oli sänky petaamatta, pöydät ja lattiat tavaraa ja roskaa täynnä ja jopa ruoanjämiä. Aivan käsittämätöntä. Kun olin itse lapsi niin oma huone piti aina siivota ennen synttäreitä olivat tai jos ei siivonnut niin ei pidetty synttäreitä.
 
vierailija
mut pantiin 8 vuotiaana siivoamaan huone imuroimaan ja pyyhkimään pölyt lisäksi äiti joskus sanoi että jos huone ei ole siivottu niin hän hakoo imurin ja vetää tavarat imuriin niin silloin tuli kiire siivota huone ja samaa sanoi veljelleni jolla oli yleensä huone kun pommin jäljiltä ja kyllä sitä paikat puhtaana vieläkin pitää
 

Yhteistyössä