minkä ikäiselle nokkamuki

Meidän 5kk ikäisellä aloin antamaan nyt tällä viikolla ku oppi soseille, vähä huuhdellaan suuta vedellä, ei mitää kunnon juomisia vielä vaikka osais kyllä juoda miten paljon vaan antaa.
 
6kk ikäisenä alettiin totuttelemaan. Ei halunnut juoda siitä lainkaan aluksi. Kuukauden koettelun jälkeen oli jonkintapaista yritystä ja siitä ei ei mennyt montaa päivää niin joi siitä niinkuin kuuluukin.
 
Täällä erään pullosta kieltäytyvän reilun neljän kuukauden ikäisen tytön äiti :wave: Mitäs nokkamukia suosittelette "ensimukiksi"? Entä mistä esim. Aventin nokkiksia saa ostaa? Olen ajatellut alkaa tarjoamaan korviketta nokkamukista, kun pullo ei näytä neidille runsaista yrityksistä huolimatta kelpaavan :/ Tosin tiedä sitten johtuuko kieltäytyminen pullosta vai korvikkeesta - me kun olemme täysimetyksellä ja korviketta ollaan viimeksi maisteltu kuukauden ikäisenä, kun annoin sitä hieman imetyksen rinnalla. Sitten vain eräänä päivänä kieltäytyi ottamasta pulloa eikä ole siihen sen koommin koskenut. Kaikkemme ollaan kyllä yritetty: kolmea erilaista pulloa, useita tuttimalleja niin silikonisena kuin luonnonkumisenakin, korviketta ja äidinmaitoa, minä antamassa pulloa tai isänsä.. Eikä huoli :kieh:

Ei tässä muuten mitään, mutta kyllä se pieni irtiotto äidillekin maistuisi :LOL: Nyt pääsen juuri ja juuri yksin ruokakauppaan, kun tissitakiainen jo taas huutelee maitobaarin perään :D
 
Carmen meillä ei tyttö huolinu koskaan pulloa eikä tuttia. Täysimetin aika pitkään ja noin 6kk iässä otettiin sitten tavallinen nokkamuki käyttöön mistä sitten hörppyyttämällä juotan lasta. Meillä on kans tuo Aventin muki mutta se on meillä vesimukina käytössä (kärkkäiseltä se ostettiin mutta on niitä varmaan ihan noissa perus marketeissa). Alku oli melko hankalaa, osa oli paidalla, osa meni väärään kurkkuun mutta aika nopeeta alko määrät lisääntyyn ja muutaman kuukauden päästä joi jo kuin vanha tekijä, tosin ite ei osaa sitä mukia kallistaa vaan edelleen pitää juottaa. Korvikkeelle meillä yökki joten me juotetaan veden lisäksi vain noita muksun perunaporkkanavelliä ja riisivelliä, niistä tykkää!
Niin tuo aventin muki on muuten hyvä mutta oman kokemuksen mukaan ei oikeen sovellu vellin juottamiseen, siihen parempi on ihan perus nokkis
 
Meillä nyt 3,5 kuukauden iässä ollaan alettu antamaan pottua ja luumua. Lypsettyä maitoa hörpytän välillä nokkamukista, kun tuttipullo ei kelpaa lainkaan, paljon paremmin juo nokkiksesta ! :) Ostin myös tuttipulloon käyviä MAMin juomanokkia, niillä sujuu myös hyvin. Ostin nuo juomanokat ihan s-marketista. Oli ihan neuvolan tädin suositus siirtyä jo tässä vaiheessa nokkikseen, ei opi sitten tuttipullo-riippuvuuteen :).
 
Noin 6-kuisena aloitin kokeilun... hampaat vaan kalisivat eikä oikein sujunut. Kokeilin sitten ilman nokkaa ja nyt tyttö (8kk) juo mukin reunalta ilman sitä (avustettuna toki). Mietinkin tässä, että viitsinkö kokeilla nokkaa uudestaan lainkaan vai juotanko itse. Olisihan se varmaan hyvä oppia itsekin juomaan. Minkähön ikäinen osaisi juoda itse mukista kaatamatta kaikkea päälleen...? Ei muista enää...

Tuttipullosta tuttiosalla tyttö ei ole koskaan suostunut kunnolla juomaan (hyvä jos 10ml on saanut menemään). Tuolla pehmeällä tuttipulloon laitettavalla nokalla on mennyt hieman paremmin. Esikoisella ja kakkosella oli sellainen Tupperin pehmeänokkainen nokkamuki, mutta niiden myynti lopetettiin :( Se oli siis todella toimiva.
 
Meidän poika on n 4,5kk, ja eilen ostettiin nokkamuki. Tänään siis ekaa kertaa kokeiltiin hieman.
Meidän nokkamukissa lukee, että alkaen 5kk.
Enpä usko kuitenkaan, että nokkiksesta mitään haittaa nuoremmallekaan on, kun kyllähän just tuota hörppyytystä voidaan harrastaa jo ihan pienilläkin vauvoilla. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsu 08:
Mä just huhtikuussa ostin sellaisen tupperin nokkamukin.Puhutaankohan samasta mukista?? :)
Ihan tosi? Onko ne tulleet takaisin myyntiin? Tuon rikkimenneen ostin v. 2004. Siinä on siis se nokkaosa pehmeä, vähän niin kuin venytettiin siihen mukin päälle. Kakkonen puri sen meillä rikki ja olin lukevinani, että juuri siksi poistivat sen myynnistä. Mistähän mä näkisin tupperin kuvaston...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jimena:
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsu 08:
Mä just huhtikuussa ostin sellaisen tupperin nokkamukin.Puhutaankohan samasta mukista?? :)
Ihan tosi? Onko ne tulleet takaisin myyntiin? Tuon rikkimenneen ostin v. 2004. Siinä on siis se nokkaosa pehmeä, vähän niin kuin venytettiin siihen mukin päälle. Kakkonen puri sen meillä rikki ja olin lukevinani, että juuri siksi poistivat sen myynnistä. Mistähän mä näkisin tupperin kuvaston...
En tiedä onko tämä uusinta uutta tietoa, mutta viime joulun alla olin tupperin kutsuilla ja kyselin nokkamukista. Se nokka on nykyisin kovaa muovia juuri tuon takia, kun ne pehmeät oli purtu rikki. Minulla on itselläni se vanha pehmeämuovinen ja hyvä onkin. Omasta mielestäni pehmeää ei tarvitse antaa enää lapselle, jolla on niin paljon hampaita, että niillä saa purtua pehmeän muovin rikki.
 
Poika alkoi juoda aina liha/kala/kana aterian yhteydessä maitonsa nokkamukista kun tuttipullosta juominen meni ihan pelleilyksi. Aamulla ja illalla juo vielä tuttipullosta ennen unille menoa, mutta varmaan piakkoin koitetaan jättää sekin pulloilu pois.
 

Yhteistyössä