Minkä ikäisenä olette aloittannet vellin annon?

Esikoiselle (poika) aloin antaa 2kk iässä, keskimmäiselle (poika) vellin sijasta löysähköä puuroa (nykyään suositus on puuroa vellin sijasta) alle 3kk iässä ja kuopus nyt 3 kk vanha ja maidolla mennään. Puuro ja peruna aloitetaan 4kk iässä, koska neidille maito riittää.
 
2,5 kk, auttoi iltaisiin /yöllisiin puklailuihin kun oli paksumpaa kuin maito. Maissivellillä aloitettiin Reilu 3kk aloiteltiin popevelli (porkkana-peruna).

Eka viikko annoin velliä 10-20 ml maidon joukossa, sitten lisäsin reippaammin annosta (suurensin annosta 1-2 pvän välein). Ei tullut yhtään masuvaivoja.
 
2kk3vk, ekaks 1/3 velliä maidon sekaan muutamana iltana, ja sen jälkeen oon antanut aina puolet velliä, puolet maitoa..menee hyvin läpi maito/vesitutista. Muuten antaisin pelkkää velliä, mutta kun poitsu ei suostu syömään kuin pyöreällä pullotutilla, ja niitä ei oo vellitutteja sen mallisia. (Tai en ainakaan oo mistään löytänyt, onkohan niitä?)
 
Meidän tyttö on nyt 3kk ja 12 päivän ikäinen ja eilen aloin antamaan velliä. (Iltavelli ja aamuvelli) Alotin kokeilemalla perunaporkkanavelliä ja hyvin kelpasi. Ja vellin annan ihan vellinä, en sekottele siihen sekaan maitoa. Hyvin on vatsa vellin kestänyt, mitään ylimääräsiä itkuja ei ole ollut.

Katja87 kyselit niistä vellituteista. Mä huomasin että, tuo perunaporkkanavelli tulee ihan hyvin läpi tavallisesta maitotutista. Kokeileppas! Luulen että nuo pienten lasten vellit, (alkaen 4kk) on sen verran pluirumpaa verrattuna niihin vanhempien lapsosten velleihin, että sitten vasta 5kk velliä syödessä tarvitaan se vellitutti.

Carla =)
 
Meidän pojalle aloin antamaan suoraan vahvempaa kauravelliä/puuroa 4,5 kk iässä. Hyvin on mennyt alas sellaisenaan enkä ole mihinkään maitoihin sekoitellut. Sitä ennen oltiin jo aloitettu potut ja porkkanat! Vellin päälle kyllä vielä tisutellaan ennen nukkumaan menoa... Ajattelin, että velli pitäisi nälän poissa koko yön, mutta edelleen kerran yössä syödään. Luulen kyllä että tämä on pojalle enemmän tapa kuin että nälkä pitäisi taltuttaa!
 
carla-81: Juu, pitääpä kokeilla jos se pelkkä vellikin menis ihan läpi tuosta tavallisesta maito/vesitutista.

Ootteko muut muuten käyttäneet velli vai maitotuttia kun ootte antaneet peruna-porkkana, tai maissivelliä? Kun aika luirujahan ne tosiaan on.
 

Yhteistyössä