Minne muuttaa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eli siis, suositelkaa kaupunkeja, kuntia, kaupungin osia minne muuttaa.. Kriteereinä olisi hyvät työllistymis mahdollisuudet lähihoitajalle, suhteellisen rauhallinen ympäristö (lapsille sopiva) ja ettei asuntojen hinnat olisi kohtuuttomat. Aluksi siis etsiskellään vuokra asuntoa. Olen avoin kaikille paikoille, tällä hetkellä asumme Keski-suomessa, pienessä tuppukylässä. Eli ei muutakun suosittelemaan :)
 
vierailija
Eli siis, suositelkaa kaupunkeja, kuntia, kaupungin osia minne muuttaa.. Kriteereinä olisi hyvät työllistymis mahdollisuudet lähihoitajalle, suhteellisen rauhallinen ympäristö (lapsille sopiva) ja ettei asuntojen hinnat olisi kohtuuttomat. Aluksi siis etsiskellään vuokra asuntoa. Olen avoin kaikille paikoille, tällä hetkellä asumme Keski-suomessa, pienessä tuppukylässä. Eli ei muutakun suosittelemaan :)
Jämsä :)
 
vierailija
Kai lähärit nyt työllistyvät vähän joka paikassa (poislukien pienet kylät)? Vaikka se tietysti riippuu siitä, minkä sortin lähäri on kyseessä. Esim. hammashoitaja vai lastenhoitaja.

Asunnot ovat yleisesti ottaen sitä halvempia, mitä pienempi paikkakunta on kyseessä ja mitä suurempi muuttotappio siellä on. Sitten vain itse pitää päättää, että kuinka pieni, taantuva ja syrjäinen paikkakunta on vielä ok.

Nämä kriteerit jollain tavalla täyttäviä paikkakuntia on Suomessa aikamoinen liuta, ja viime kädessähän se on vaan kiinni omista mieltymyksistä, että mille paikkakunnalle haluaa muuttaa.

Yksi vinkki voisi olla Pietarsaari. Siellä on muuttotappiota teollisuuden työvoimatarpeen vähenemisen vuoksi ja olisi aika erilainen paikka kuin Keski-Suomen pikkupaikat (vaihtelua).
 

Yhteistyössä