Missä perheessä sijoitetut lapset viettävät isäinpäivät?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Pin
Riippuu tietenkin sopimuksesta, mutta tuskin kovin moni suostuu mihinkään odottelu-käynti-päivystys-haku-viemisrumbaan isän- tai äitienpäivänä. Lähtökohtaisesti sijaisperheillä on oikeus pyhiinsä ihan rauhassa.
 
vierailija
Niin, tuohan riippuu ihan siitä, millanen sijoitus ja sopimukset on. Meillä (siis mun lapsuudenkodissa) on ollut 3 sijaislasta, joilla kaikilla vanhempien taustojen takia oli tapaamiskiellot tiettyyn ikään asti ja senkin jälkeen osalla valvottuna täysi-ikäisyyteen asti. Eli he olivat kaikki "vauvasta" täysi-ikäiseksi meillä (tai yksi tais olla yli parikymppinen, ennen kun muutti kotoa, joten meillä vietettiin isänpäivää ihan normisti ja he pitävät edelleen tänäkin päivänä mun vanhempia äitinä ja isänä, vaikka ovat jo kaikki aikuisia ja osalla omakin perhe.
 
9mmmm
no pääsäntöisesti jos isommsita lapsista kyse niin kyl kaikki pääsi omilee vanhemmileen pyhäpäiivinäkin ja saattoi jopa olla extra loma siitä sijaisperheestä tai niin ne nuoret ajatteli minä myöski net joka extra poissa sieltä oli aina parempi. pinemm't lapset sitten ol ieri syistä siellä ja vietteli aikaansa enempi sijaisperheessä.
sovittavia juttui kyllä
 

Yhteistyössä