Mistä lisätienestiä kotiäidille?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Kohta hoitovapaalle jään ja olis kiva jos sais vähän lisää rahaa. Mitkään tupperit ym. esittely-myyntijutut ei kiinnosta!! Olenkin miettinyt muutamaan otteeseen kun ite tykkään tilata nettikaupoista lastenvaatteita ja kestovaippoja ym. tavaraa että oiskohan kuinka kannattavaa perustaa nettikauppaa ja mistä saa tietoa nettikaupan perustamisesta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kohta hoitovapaalle jään ja olis kiva jos sais vähän lisää rahaa. Mitkään tupperit ym. esittely-myyntijutut ei kiinnosta!! Olenkin miettinyt muutamaan otteeseen kun ite tykkään tilata nettikaupoista lastenvaatteita ja kestovaippoja ym. tavaraa että oiskohan kuinka kannattavaa perustaa nettikauppaa ja mistä saa tietoa nettikaupan perustamisesta?
Kestovaippoja ei ainakaan kannata alkaa myydä! Ihan kolmen vuoden kokemuksella voin sanoa! Niissä on niin sikahuonot katteet, että ei tottakaan ja ala on niiin täyteen kilpailtu!
 
no
Mä suunnitelin "uraa" aikuisviihdelinjalla...
Tiedä sit tienaisko siinä?! Olisin varmaan tarpeeksi pervo tuohon hommaan... Samalla vois vaikka siivota niin huohotuskin olis aitoa :D
 
Mä myyn noita Kotigastronomi-mausteita ja yksiäkään kutsuja en ole vielä pitänyt, yli vuoden oon niitä myynyt. Että ei mitään esittelyjuttuja tarvii kyllä pitää. Ja käteen jää saman verran kuussa ellei enemmänkin kun tuosta vaippapuolesta vaikka vaippa-asiakkaita on kymmenkertaisesti kuussa ja ostosten loppusummat PALJON isompia.
 
Yhdessä vaiheessa me suunniteltiin tuttujen kanssa, että aletaan myydä käytettyjä pikkuhousujamme pervoille. Pysyisi aina uusissa kalsareissa ja saisi vähän lisätuloa. Ei sitten vaan löydetty kanavaa etsiä niitä pervoja. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Leivo ja myy ne. :whistle:
Mitähän tuohon muuten verottaja sanoo ja varmaan pitää olla y-tunnus..?
Itse nimittäin miettiny tuota..ei uskalla ilmoitusta vaan jättää mihinkään..
Riippuu siitä missä mittakaavassa tekee, mutta pienimuotoista voi tehdä ilman Y-tunnustakin. Omalla verokortilla ja ilmoittaa vaan veroilmoitukseen vuoden päätteeksi miten paljon on myynyt. Ihan yksinkertaisesti voi pitää kirjanpitoa ruutuvihkon nurkkaan myynnit miinus ostot ja sitten väliin jäävä summa ilmoitetaan verottajalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Leivo ja myy ne. :whistle:
Mitähän tuohon muuten verottaja sanoo ja varmaan pitää olla y-tunnus..?
Itse nimittäin miettiny tuota..ei uskalla ilmoitusta vaan jättää mihinkään..
muistaakseni 8000e se raja, että tarttee maksaa arvonlisäveroa eikä sitä y-tunnustakaan ennemmin tartte.

Jos alkaa jonkun sortin jälleenmyyjäksi niin pitää vaan tehdä se ilmoitus verotoimistoon, että on aloittanut toiminnan. Sitten jos menee tuo tulohomma yli niin pitää maksella niitä verojakin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mä myyn noita Kotigastronomi-mausteita ja yksiäkään kutsuja en ole vielä pitänyt, yli vuoden oon niitä myynyt. Että ei mitään esittelyjuttuja tarvii kyllä pitää. Ja käteen jää saman verran kuussa ellei enemmänkin kun tuosta vaippapuolesta vaikka vaippa-asiakkaita on kymmenkertaisesti kuussa ja ostosten loppusummat PALJON isompia.
Itse olisin myös kiinnostunut näistä mausteista, ihan itelleni ostaa ja samalla voisi sitten myydä eteenpäin. Onkos mitään nettisivuja joissa ois lisää tietoa?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Yhdessä vaiheessa me suunniteltiin tuttujen kanssa, että aletaan myydä käytettyjä pikkuhousujamme pervoille. Pysyisi aina uusissa kalsareissa ja saisi vähän lisätuloa. Ei sitten vaan löydetty kanavaa etsiä niitä pervoja. :whistle:
Toi on hyvä! Kerro mullekkin jos alat tuota tekemään, etkä saa tarpeeksi tuotteita suureen kysyntään, niin minä läheden hommaan mukaan B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nöf nöf täti:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Yhdessä vaiheessa me suunniteltiin tuttujen kanssa, että aletaan myydä käytettyjä pikkuhousujamme pervoille. Pysyisi aina uusissa kalsareissa ja saisi vähän lisätuloa. Ei sitten vaan löydetty kanavaa etsiä niitä pervoja. :whistle:
Toi on hyvä! Kerro mullekkin jos alat tuota tekemään, etkä saa tarpeeksi tuotteita suureen kysyntään, niin minä läheden hommaan mukaan B)
Pidetään mielessä. Jos joku keksii, mistä niitä peewåja löytyy, niin kertokaa!


 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
voin kertoa että nettikaupan pyörittäminen ei ole mikään toisen käden homma... :whistle: helposti käy niin että siitä ei tule tienestiä vaan menoja... kannattaa harkita jotain muuta =)
joo ei varmasti ole! ja kun niitäkin on niin monia jo olemassa. noi verojututkin on niin hankalia tai tilitoimistohan ne tietysti hoitais mut kuitenkin että sais kaupan kannattamaan ym....
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
voin kertoa että nettikaupan pyörittäminen ei ole mikään toisen käden homma... :whistle: helposti käy niin että siitä ei tule tienestiä vaan menoja... kannattaa harkita jotain muuta =)
joo ei varmasti ole! ja kun niitäkin on niin monia jo olemassa. noi verojututkin on niin hankalia tai tilitoimistohan ne tietysti hoitais mut kuitenkin että sais kaupan kannattamaan ym....
Mun pitää myydä yli 400 eurolla kuussa vaippoja että saan edes tilitoimiston laskun maksettua.
 
Ainakin tuolta
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja Nöf nöf täti:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Yhdessä vaiheessa me suunniteltiin tuttujen kanssa, että aletaan myydä käytettyjä pikkuhousujamme pervoille. Pysyisi aina uusissa kalsareissa ja saisi vähän lisätuloa. Ei sitten vaan löydetty kanavaa etsiä niitä pervoja. :whistle:
Toi on hyvä! Kerro mullekkin jos alat tuota tekemään, etkä saa tarpeeksi tuotteita suureen kysyntään, niin minä läheden hommaan mukaan B)
Pidetään mielessä. Jos joku keksii, mistä niitä peewåja löytyy, niin kertokaa!
herrku.net ja sieltä chattiin. Takuuvarmasti pervoja löytyy pilvinpimein.
 
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Ja olen jälleen vaihtanut alaa. :D *viuh*
Mut mites niitä sais kaupattua ilman, että ostaja saa nimeä tms. selville? Mä oon niiiiiiin monesti ihmetelly sitä, kun jotkut tosiaan myy..

No äkkiseltään tulee mieleen, että postiennakolla ja hoitaa yhteydenpidon jostain sexipejpi@hotmail.diipadaapa-osoitteesta.
 
Milo
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mä myyn noita Kotigastronomi-mausteita ja yksiäkään kutsuja en ole vielä pitänyt, yli vuoden oon niitä myynyt. Että ei mitään esittelyjuttuja tarvii kyllä pitää. Ja käteen jää saman verran kuussa ellei enemmänkin kun tuosta vaippapuolesta vaikka vaippa-asiakkaita on kymmenkertaisesti kuussa ja ostosten loppusummat PALJON isompia.

Paljos tienaat tuolla mausteiden myynnillä kuussa,jos saa kysyä ;)

Rupesi kiinnostamaan itseäkin...Eli laitatko jotain lappusia mahdollisille asiakkaille vai ihanko vaan itse laittavat sulle tilausta?
Pitääkö olla iso tuttava piiri että kannattaa???
 
kiinnostunut myös
Alkuperäinen kirjoittaja Milo:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mä myyn noita Kotigastronomi-mausteita ja yksiäkään kutsuja en ole vielä pitänyt, yli vuoden oon niitä myynyt. Että ei mitään esittelyjuttuja tarvii kyllä pitää. Ja käteen jää saman verran kuussa ellei enemmänkin kun tuosta vaippapuolesta vaikka vaippa-asiakkaita on kymmenkertaisesti kuussa ja ostosten loppusummat PALJON isompia.

Paljos tienaat tuolla mausteiden myynnillä kuussa,jos saa kysyä ;)

Rupesi kiinnostamaan itseäkin...Eli laitatko jotain lappusia mahdollisille asiakkaille vai ihanko vaan itse laittavat sulle tilausta?
Pitääkö olla iso tuttava piiri että kannattaa???
Niin kiinnostaa minuakin, sillä kotiin olen jäämässä, jos jotain lisähommaa keksin.. joten miten toimii? kuinka paljon vie aikaasi? miten paljon saat kuussa noin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Milo:
Paljos tienaat tuolla mausteiden myynnillä kuussa,jos saa kysyä ;)

Rupesi kiinnostamaan itseäkin...Eli laitatko jotain lappusia mahdollisille asiakkaille vai ihanko vaan itse laittavat sulle tilausta?
Pitääkö olla iso tuttava piiri että kannattaa???
Laita s-postia, niin kerron enemmän. En viitsi tässä mitään rahasummia alkaa huudella. En kamalasti tienaa, mutta en toisaalta tee töitäkään kuin muutaman tunnin kuussa. Tuo vaippapuoli työllistää niin paljon että ei ole ollut aikaa vielä toistaiseksi.

Ihan alkuun ilmoittelin kaikille sukulaisille ja tutuille että olen alkanut näitä myydä ja osa tilasi silloin, osa myöhemmin, osa ei koskaan. Pikkuhiljaa sitten juttu alkoi levitä että minulta saa ja kaikki on ollu tyytyväisiä tuotteisiin ja tilaavan usein sitten lisääkin. Nyt teen ihan niin, että päätän aina muutaman kuukauden eteenpäin päivät jolloin teen tilauksen ja ilmoittelen mun www-sivuilla että koska laitan tilausta ja lisäksi kerron tuttavapiirille että tilaus lähtee esim. 10.2. ja ilmoittakaa siihen mennessä jos jotain tarviitte. Pyrin n. 3-6 kk välein aina ilmoittamaan samoille eli en joka kuukausi "ahdistele" kaikkia vaan esim. jos Piia tilaa nyt, niin laitan vaikka toukokuussa viestiä seuraavan kerran, että tilaan viikon päästä, tarviitko mitä. Ja yleensä tarvii. ;) Aika monet kyselee jo että koska teet seuraavaa tilausta, että katon siihen mennessä mitä tarvii tai että kun laitat seuraavaa tilausta, niin ota mulle pitsamaustetta ja valkosipulidippiä ja teekin alkaa olla loppu. Mä laitan tilauksen kerran kuussa, ja aina siihen on saanut sen kymmenkunta asiakasta mukaan, jotkut tilaa just sen leivinjauheen ja maustepippuria ja sitten taas seuraavassa kuussa jotain yhden-kaksi pussia ja jotkut - yleensä uudet asiakkaat, tilaa sitten 20-80 eurolla kerralla. Tai pääsääntöisesti ihmiset tilaa 1-5 pussia jotain kokeeksi, seuraavalla kerralla sitten useammalla kympillä ja sitten alkaa se täydennysvaihe, että kun entinen paprikajauhe loppuu, niin ei mennä enää kauppaan vaan tilataan multa kotigastronomia tilalle, seuraavassa kuussa loppuu sitten vaniljasokeri ja pitsamauste ja seuraavassa kuussa sitruunapippuri ja jauhelihamauste ja silleen se pikkuhiljaa lähtee pyörimään. =)

Tosiaan s-postina lisää tietoja jos jotakuta kiinnostaa.
 

Yhteistyössä