Mistä löytäisi netistä koiranpentu ilmoituksia / myydään koiria ?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Ekku998
Meillä on myytävänä kk mäyräkoirauroksia. Synytneet 30.7, molemmat vanhemmat riistaviettisiä.
Jos kiinnostaa lähetä sähköpostia osoitteeseen:ekku.uotila@hotmail.com
 
"HEI HALOO"
ÄLKÄÄ ostako sitä koiraanne ihan mistä sattuu tai hetken mielijohteesta, tai lapsien toiveesta. Ottakaa selvää roduista, jos otatte sekarotuisen koiran joka ei välttämättä maksa niin paljoa kannattaa olla rotujen suhteen tarkkana. Rotukoirat eivät lähde halvalla! SYISTÄKIN. oletteko koskaan kuullut pentutehtailusta? katsokaas niitä kuvia ja miettikää sitten halvan koiran ottoa. Katsokaa kaikki ensin miten paljon on koiria myynnissä ja ihan oikeasti miettikää oletteko valmiita sitoutumaan siihen 15 vuodeksi.
 
vielä edelliseen
katsoa missä oloissa pennut ovat ovatko vanhemmat olleet terveitä? Onko todistus että ovat? Ovatko pennut varmasti terveitä. onko koiran emä ja isä tarkistettu vuoden välein. moni ihminen ei edes tiedä että koira on sairas, kun ei ole ollut penturokotuksien jälkeen aikaa tai rahaa käyttää sitä lääkärissä. ÄLÄ KOSKAAN ota pentua sellaisesta paikasta missä et saa nähdä emoa ja isää!
 
mietihän vähän
Siis oletko tosissasi että koiran hoito hataralla pohjalla kun täältä kyselee??!
Mulla on sekarotuinen koira eikä taatusti hoito tai käsittely/koulutus ole yhtään hataralla pohjalla.
Millä perustelet?
Olen myös omistanut elämäni aikana monia rescue-hevosia, eikä niiden alkuperä ole vaikuttanut millään lailla hoidon tai pitämisen tasoon.

En ymmärrä teitä jotka jaksatte vaahdota pentutehtailusta tai siitä kuinka sekarotuisin ei kannata ottaa....
Mutta kasvattajathan siinä häviää jos ihmiset enemmänkin tarjoaisi kodin jo olemassa oleville koirille.
minäkin voin jopa perustella tämän. JOS ihminen kyselee täältä koiraa on hän todella harvinaisen laiska tai ei osaa käyttää konettaan, mutta siinä tapauksessa tuskin osaisi kirjoittaa tännekkään. Kyllä voi sekarotuisen ottaa, mutta jos teet sillä vielä pentuja niin hajotat koko ajan lisää koirien OIKEITA ROTUJA OIKEITA MITTASUHTEITA; joissa pahimmassa tapauksessa pennusta tulee esim. 30kg koira 2cm jaloilla! sekö on sitten mukavaa? YMMÄRÄTKÖ SINÄ ETTÄ KASVATTAJA EI SIINÄ HÄVIÄ VAAN KOIRALAJIIT KÄRSIVÄT JA MITÄ ENEMMÄN RISTEYTETÄÄN SITÄ ENEMMÄN TULEE PÄÄVIKAISIA KOIRIA JA MUTAATIOITA! ja ennen kaikkea koirat kärsivät. minulla on sekarotuisia koiria, mutta en ikin EN IKINÄ lähde tekemään niillä pentuja. et sinäkään vehtaile hevosesi kanssa. mietippä asiaa niin.
 
ärrinmurrin
[QUOTE="Jussi";22670250]Myydään perheessä ilmenneen allergian vuoksi 10 viikkoinen kultaisennoutajan urospentu.Koira on rekisteröity,eläinlääkärin tarkastama ja sirutettu sekä kasvattajan madottama...

jussi.a.wallenius@gmail.com[/QUOTE]

Voi luoja mä vihaan tälläisiä ilmoituksia!!
Miten se allergia ilmenee? nuhaa..ihottumaa??

Kyllä se menee ohi, mulla oli sama kun otin koiran. Vai alkoko kaduttamaan kun se koira ei ollutkaan sisäsiisti heti? ja sen kanssa pitää mennä ulos lenkille? Jos lapset ovat "allergisia", eivätkö ne ole koskaan tavaneet eläimiä,koiria? piti ottaa kokeilukappelle ihan kotiin ensin? Mä möyrin pentuna talleilla ja ei oo allergiaa ollut, paitsi vähäsen jotain kun otin ekan koirani.

Olen päättänyt että sellaista koiraa en ota josta luovutaan näiden "allergioiden" takia tai että koira ei tule toimeen lasten kanssa.

Toivottavasti hävettää edes vähän. Ihme kertakäyttö kulttuuria, kun se koira otetaan siihen sitoudutaan.
 
"hmm"
Ja täällä huudellut koirat, ainakin osa, (vaikka vanhoja posteja ovatkin) ovat todella vaativia ja vaativat ihan omanlaisen harrasteympäristön, varsinkin nämä 'söpöt sudennäköiset turrikat' (akita, samojedi, husky jne.) Jos kyselee täällä, tulee mieleen heti, että onko käyty edes lajin kasvattajien kotisivuilla muuta kuin kuvia katselemassa, sieltä löytyisi ne tiedotkin mistä pentuja saa jne. Ja varsinkin se kuvaus rodun luonteesta ja siitä mitä kyseinen koira oikeasti vaatii ollakseen täysipäinen ja virkeä toveri. Yllättävän paljon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vielä edelliseen;24341347:
katsoa missä oloissa pennut ovat ovatko vanhemmat olleet terveitä? Onko todistus että ovat? Ovatko pennut varmasti terveitä. onko koiran emä ja isä tarkistettu vuoden välein. moni ihminen ei edes tiedä että koira on sairas, kun ei ole ollut penturokotuksien jälkeen aikaa tai rahaa käyttää sitä lääkärissä. ÄLÄ KOSKAAN ota pentua sellaisesta paikasta missä et saa nähdä emoa ja isää!
Se pentujen isä saattaa asustaa ulkomailla, joten sen näkeminen ei aina ole kyllä mahdollista, vaikka pentue ja kasvattaja olisivat kuinka luotettavia tahansa
 
  • Tykkää
Reactions: narikka83
-
hei tepadj haista jo paska ei kaikilla oo rahaa maksaa koirasta 1000 euroo , jos ostaa koiran halvalla ei tarkoita etteikö koti olisi yhtä hyvä kuin rikkaiden paskojen jotka tulee vinee toisten päätöksistä!
 
koiruli
Koirien "adoptointi" esim. espaniasta ei auta ketään. Se on ongelma pitää hoitaa siellä paikan päällä. Niitä koiria tulee aina vaan lisää ja lisää ja hyväntahtoiset adoptoi..vähän sama kuin lahjoittais rahaa hyväntekeväisyyteen..koskaan ei ole tarpeeksi, ongelmat vaan kasvaa
 
Koiraa etsivä
Mä täs oon ettiny koiraa jo aika pitkään, ollaan nyt päädytty Basenjiin ja huomasin, että niitähän ei myydä missään! On katottu kennelit ja pörssit ja kaikki, mutta kasvattajia ei näytä olevan Helsingin lähellä. Koirasta ja rodusta on etsitty tarvittavat tiedot. Nyt säästän vasta koiraan, mutta kasvattaja olisi mukava löytää jo valmiiksi. Kerrothan jos tiedät jonkun kasvattajan tai paikan josta kyseistä rotua saisi? :)

PS. Onko basenjit tosissaan jo 1000€ maksavia?! :O Vuonna 2006 ne olivat vain 700€...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koiraa etsivä;25173525:
Mä täs oon ettiny koiraa jo aika pitkään, ollaan nyt päädytty Basenjiin ja huomasin, että niitähän ei myydä missään! On katottu kennelit ja pörssit ja kaikki, mutta kasvattajia ei näytä olevan Helsingin lähellä. Koirasta ja rodusta on etsitty tarvittavat tiedot. Nyt säästän vasta koiraan, mutta kasvattaja olisi mukava löytää jo valmiiksi. Kerrothan jos tiedät jonkun kasvattajan tai paikan josta kyseistä rotua saisi? :)

PS. Onko basenjit tosissaan jo 1000€ maksavia?! :O Vuonna 2006 ne olivat vain 700€...
Käytä silmiäs vaan tarkemmin: Suomen Basenjit ry Kasvattajat
 

Yhteistyössä