Mistä mielestäsi ei kannata maksaa ?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ja oma vastauksenihan tähän on se, että ei kannata maksaa siitä, että tietyn valmistajan nimi lukee ruokapakkauksessa.

Toki poikkeuksiakin varmaan on, mutta ainakin oman tietämykseni mukaan suurin osa näistä "merkkiruoista" ja kaupan omina tuotteina myytävistä ruoista valmistetaan samoissa tehtaissa, samoilla tuotantolinjoilla ja samoista raaka-aineista, ja ainoa ero on siinä, että pakkauslinjalla ne pakataan eri pakkauksiin.
 
vierailija
Hmm.. Vähän menee ehkä asian ohi, mutta yks mitä oon paljon miettiny, että mikäs ihme niissä alusvaatteissa/housuissa maksaa?
Toiset on tosi kalliita. Jä tällä tarkoitan sitä jos suhteuttaa sen siihen et siinä on aika hemmetin pieni pala kangasta. Ellei mitään ihan jäätävän kokoisia joudu ostamaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: feger
Ruokien tuotantoketjut ovat hyvin optimoituja ja raaka-aineet resepteineen yleensä samat. Tosin, esimerkiksi leikkeleet tehdään lihaliimalla (transglutaminaasi), jolloin se lihan laatu voi olla mitä vain millä tuotemerkillä tahansa. Itse suosin lähiruokaa (Slowfood) ja teen itse sen minkä pystyn. Muutenkin ruoissa pyrin ostamaan tuotteita, joissa on alle 3 ainesosaa.

Kodinkoneissa suosin Mieleä. Bosch ja Siemens ovat hyviä ja käytännössä samoja. Electroluxin tuotteita (Rosenlew, AEG jne) en osta enää ikinä. Enkä mitään typeriä iRobotteja siivoamaan. Televisioissa Sony, Samsung ja Philips ovat ihme kyllä toimineet hyvin. Philips on mielestäni sama kuin halpamerkit kuten Grundig.

Vaatteissa suosin hyvää laatua, en merkkiä. Laadun erottaa suurennuslasilla ja sormilla koskettelemalla. Rättibusiness on etenkin muotivaatteiden osalta todella härskiä touhua.
 
vierailija
Hmm.. Vähän menee ehkä asian ohi, mutta yks mitä oon paljon miettiny, että mikäs ihme niissä alusvaatteissa/housuissa maksaa?
Toiset on tosi kalliita. Jä tällä tarkoitan sitä jos suhteuttaa sen siihen et siinä on aika hemmetin pieni pala kangasta. Ellei mitään ihan jäätävän kokoisia joudu ostamaan :D
Kai ne laadukkaammat materiaalit, hyvät leikkaukset, koristelut ja toki rintaliiveissä myös hyvät kaarituet sekä etenkin hyvät leikkaukset maksavat.
Selvähän se on ettei 20 eurolla saa hyviä rintaliivejä, mutta jos rinnat on todella pienet niin kyllähän ne menettelee kun ei ole paljoa tuettavaa.
 
Tästä ole eri mieltä. Shamppanjasta kyllä maksan, muut on litkua.

En maksa paljon kosmetiikasta, lavuaarista huuhtoutuu kuitenkin alas.
Makunsa kullakin! Ja jonkun mielestä makuasiat ovat ainoa mistä kannattaa/voi kiistellä.

Mä muistan lipittäneeni Dom Perignonia (hitosti pahempaa kuin joku reilun neljänkympin shampanja) sen koko hiton pullon ja sit sihauttaneeni onnellisena rekordelingin mansikka-lime-siiderin auki.
 
vierailija
Ja oma vastauksenihan tähän on se, että ei kannata maksaa siitä, että tietyn valmistajan nimi lukee ruokapakkauksessa.

Toki poikkeuksiakin varmaan on, mutta ainakin oman tietämykseni mukaan suurin osa näistä "merkkiruoista" ja kaupan omina tuotteina myytävistä ruoista valmistetaan samoissa tehtaissa, samoilla tuotantolinjoilla ja samoista raaka-aineista, ja ainoa ero on siinä, että pakkauslinjalla ne pakataan eri pakkauksiin.

eli sitä että ihan rihkamaa ja että ei kestä kun päivän tuote! lapsi työ voimaa..kiinassa!
 

Yhteistyössä