Mistä tietää jos on verenmyrkytys?

  • Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tosta ei käy selville mitä oireita tms...
Onhan siellä oireet.

Tyypillisiä sepsiksen oireita ovat yleinen sairaudentunne, kuume, vilunväreet, pahoinvointi ja oksentelu, tihentynyt hengitys ja sekavuus. Joskus sepsikseen liittyy iho-oireita, petekkioita eli pieniä verenpurkaumia, jotka ovat tyypillisiä mm. meningokokin aiheuttamassa sepsiksessa ja aivokalvotulehduksessa

 
ainakin mullä lähti semmone paksu viiva peukalon vierestä ylöspäin,luulivta sairaalassa että oon vetässy sen huulipunalla (mulla ikää 10v),

seuraa tunti,pari ja jos huomaat että se viiva lähtee pitenemään niin sairaalaan mars |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis voiko tulla yhtäkkiä?ko mulla jalassa polvesta nivuseen punainen juova,ei tietoo mistä...
Pitää epäillä jos kunto äkillisesti heikkenee, myös tuolta samalta sivulta, eli luultavasti voisi olettaa että voi tulla yhtäkkiä, oireet siis.

Onko sulla muuta oiretta kuin tuo juova?
 
ai sulla on se jo noin pitkällä..mee jo ap,hushus!
ettei se mee oikeesti "liian pitkälle"..mulla yletty se tuohon olkavarteen sillon ja mentiin ambulanssilla kovaa siinävaiheessa..
jos oikeen muistan niin sydämeen asti ei sasi päästä,tämmönen muistikuva mulla on
 
orpo
Alkuperäinen kirjoittaja ProStroke:
http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_haku=Sepsis%20(verenmyrkytys)&p_artikkeli=dlk00604

tosta jotakin
Juuri noin, äitini ja isäni kuolivat verenmyrkytykseen, tosin oli muutakin.
Käyköhän näin minullekin kun jo paljon vikaa?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis voiko tulla yhtäkkiä?ko mulla jalassa polvesta nivuseen punainen juova,ei tietoo mistä...
juu, tuo on oire, ja myös kuume. Lääkäriin mars!! :)
ei oo kuumetta,hokasin vaan nuo viivat päivällä(sillo en ajatellu) mut nyt suihkussa vähän ihmetytti...
molemmissa jaloissa samalla kohalla ja polvesta melkee pikkuhousurajaan.
Miten vois tietää onko tuo jotain vai ei?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis voiko tulla yhtäkkiä?ko mulla jalassa polvesta nivuseen punainen juova,ei tietoo mistä...
juu, tuo on oire, ja myös kuume. Lääkäriin mars!! :)
ei oo kuumetta,hokasin vaan nuo viivat päivällä(sillo en ajatellu) mut nyt suihkussa vähän ihmetytti...
molemmissa jaloissa samalla kohalla ja polvesta melkee pikkuhousurajaan.
Miten vois tietää onko tuo jotain vai ei?
Näyttämällä sitä lääkärille.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
ainakin mullä lähti semmone paksu viiva peukalon vierestä ylöspäin,luulivta sairaalassa että oon vetässy sen huulipunalla (mulla ikää 10v),

seuraa tunti,pari ja jos huomaat että se viiva lähtee pitenemään niin sairaalaan mars |O
pitenee niinku yläkroppaanko?ko nyt pikkuhousurajassa..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
ainakin mullä lähti semmone paksu viiva peukalon vierestä ylöspäin,luulivta sairaalassa että oon vetässy sen huulipunalla (mulla ikää 10v),

seuraa tunti,pari ja jos huomaat että se viiva lähtee pitenemään niin sairaalaan mars |O
pitenee niinku yläkroppaanko?ko nyt pikkuhousurajassa..
up
 
carpenters
Se voi olla imusuonitulehdus. Antibioottikuuri taitaa olla tarpeen. Mene näyttämään vaikka huomenna lääkärille. Ei ole henkeä uhkaava tapaus.


Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
ainakin mullä lähti semmone paksu viiva peukalon vierestä ylöspäin,luulivta sairaalassa että oon vetässy sen huulipunalla (mulla ikää 10v),

seuraa tunti,pari ja jos huomaat että se viiva lähtee pitenemään niin sairaalaan mars |O
pitenee niinku yläkroppaanko?ko nyt pikkuhousurajassa..
up
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
ainakin mullä lähti semmone paksu viiva peukalon vierestä ylöspäin,luulivta sairaalassa että oon vetässy sen huulipunalla (mulla ikää 10v),

seuraa tunti,pari ja jos huomaat että se viiva lähtee pitenemään niin sairaalaan mars |O
pitenee niinku yläkroppaanko?ko nyt pikkuhousurajassa..
up
jep..menee verenkierron mukana sydämeenpäin
 

Yhteistyössä