Mistä voisi johtua että kissa tekee kakat lattialle?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei ole mitään mielenosoitusta koska tehnyt niin jo muutaman vuoden ajan.. yleensä tekee vessan lattialle mutta toisinaan paskoo eteisen lattialle. Mattoja ei voi pitää lattialla kun se menee ja sontii ne heti, ainoastaan olkkariin ei jostain syystä ole tehnyt. Pakko kai se on viedä kohta piikille kun eihän tällasestakaan mitään tule.
 
Kaverin kissa tekee ja on tehny tota aina.ei oo syytä selvinnyt.

Onko sulla enempää kissoja? Jos on niin joskus 2 hiekka laatikkoa voi auttaa asiaan. Kissiilla paha tapa protestoida herkästi,mun kissat molemmat alkaa kuseskeleen jos esim oon pidempään poissa kotoa .

Mut eti mielummin uus koti kun että piikille viet. Aina niin surullisya kun ihmiset lopettaa muuten terveen eläimen ,aina on riski kun eläimen ottaa ettei ookkaan sisäsiisti,alkaa sairastella ym sillon omistajan etsittävä uusi koti eikä heti lopetuttaa eläintä...
 
vierailija
Ja et ole ottanut yhteyttä eläinlääkäriin asiasta, koska... ? Ei sitten tullu kieleen, että sillä voi olla joku sairaus? Stressi? Tai joku muu. Ja voi se silti osoittaa mieltä jostakin, vaikka et sitä välttämättä hoksaa. Se voi olla joku niin pieni asia, mitä sä et ole ymmärtänyt, mutta kissa on tarkka elukka ja hoksaa kaikki pienimmätkin muutokset. Sen ei tarvi olla, kun joku siirretty huonekalu, vääränlainen matto hänen mielestään tai vastaavaa, mistä se "ottaa nokkiinsa" ja osoittaa tuolla tavalla mieltä. Tai sitten sillä on joku fyysinen sairaus, miksi tekee asiansa lattialle. Ja sen poissulkemiseksi kannattaa käydä siellä tohtorilla. Ettei tarvi mahdollisesti korjattavissa olevan ongelman takia muuten tervettä kissaa lopettaa.
 
Ja et ole ottanut yhteyttä eläinlääkäriin asiasta, koska... ? Ei sitten tullu kieleen, että sillä voi olla joku sairaus? Stressi? Tai joku muu. Ja voi se silti osoittaa mieltä jostakin, vaikka et sitä välttämättä hoksaa. Se voi olla joku niin pieni asia, mitä sä et ole ymmärtänyt, mutta kissa on tarkka elukka ja hoksaa kaikki pienimmätkin muutokset. Sen ei tarvi olla, kun joku siirretty huonekalu, vääränlainen matto hänen mielestään tai vastaavaa, mistä se "ottaa nokkiinsa" ja osoittaa tuolla tavalla mieltä. Tai sitten sillä on joku fyysinen sairaus, miksi tekee asiansa lattialle. Ja sen poissulkemiseksi kannattaa käydä siellä tohtorilla. Ettei tarvi mahdollisesti korjattavissa olevan ongelman takia muuten tervettä kissaa lopettaa.
Voi jeesus, varmaan terapeutille elukka pittää sitte viijä?
Vääränvärinen matto? Ei hyvänen aika..
 
Missä kunnossa on hiekkalaatikko? Tiukassa taloudellisessa tilanteessa ostin kerran vähän halvempaa hiekkaa ja laatikko haisi enemmän kuin tavallisesti. Tästä kissa ei pitänyt vaan protestoi paskomalla sänkyyn. Ikinä ei sitä ennen eikä ikinä sen jälkeen.
 
vierailija
Voi jeesus, varmaan terapeutille elukka pittää sitte viijä?
Vääränvärinen matto? Ei hyvänen aika..
Sulla ei ilmeisesti ole ikinä ollut kissaa? :whistle: Mulla on ollut useitakin ja tiedän niiden sielunelämästä jo jotakin... Kyllä, kuten sanoin, kissa on erittäin tarkka ja herkkä elukka, joka stressaa helposti pienestäkin muutoksesta. Eikä se yleensä ole se maton väri, vaan joku uusi haju siinä matossa (esim. jonkun langan väriaine), mikä sitä ketuttaa ja saa tekemään sitten tarpeensa siihen saadakseen oman hajunsa sen tilalle (vrt. merkkaaminen). Jep, kissa on omalaatuinen elukka ja jos sellasen ottaa, sen oikkuja vaan on kestettävä. Mutta toki pitää poissulkea myös fyysiset sairaudet, jotka myös saa kissan tekemään epämiellyttäviä tai omituisia asioita. Eikä se mitään terapeuttia tarvi, vaan pitkäpinnaisen emännän / isännän, joka hiukan ymmärtää kissan luonnetta ja sen oikkuja. ;) :D
 
Sulla ei ilmeisesti ole ikinä ollut kissaa? :whistle: Mulla on ollut useitakin ja tiedän niiden sielunelämästä jo jotakin... Kyllä, kuten sanoin, kissa on erittäin tarkka ja herkkä elukka, joka stressaa helposti pienestäkin muutoksesta. Eikä se yleensä ole se maton väri, vaan joku uusi haju siinä matossa (esim. jonkun langan väriaine), mikä sitä ketuttaa ja saa tekemään sitten tarpeensa siihen saadakseen oman hajunsa sen tilalle (vrt. merkkaaminen). Jep, kissa on omalaatuinen elukka ja jos sellasen ottaa, sen oikkuja vaan on kestettävä. Mutta toki pitää poissulkea myös fyysiset sairaudet, jotka myös saa kissan tekemään epämiellyttäviä tai omituisia asioita. Eikä se mitään terapeuttia tarvi, vaan pitkäpinnaisen emännän / isännän, joka hiukan ymmärtää kissan luonnetta ja sen oikkuja. ;) :D
Kiitos ei kissoja ja/tai kissojen omistajia. Kaikki yhtälailla sekaisin.
T: koirien omistaja
 
  • Tykkää
Reactions: feger
vierailija
Tekeekö kissasi kakkaa koskaan laatikkoonsa? Jos välillä tekee ja välillä ei niin voi olla, että laatikko haisee eikä halua tehdä sinne.
Meidän kissalla jäi joskus pötköt kiinni pehvaan ja veti sitten sitä pitkin lattiaa, että sai ne irti.
 
vierailija
Tekeekö kissasi kakkaa koskaan laatikkoonsa? Jos välillä tekee ja välillä ei niin voi olla, että laatikko haisee eikä halua tehdä sinne.
Meidän kissalla jäi joskus pötköt kiinni pehvaan ja veti sitten sitä pitkin lattiaa, että sai ne irti.
 
vierailija
Kaverin kissa tekee ja on tehny tota aina.ei oo syytä selvinnyt.

Onko sulla enempää kissoja? Jos on niin joskus 2 hiekka laatikkoa voi auttaa asiaan. Kissiilla paha tapa protestoida herkästi,mun kissat molemmat alkaa kuseskeleen jos esim oon pidempään poissa kotoa .

Mut eti mielummin uus koti kun että piikille viet. Aina niin surullisya kun ihmiset lopettaa muuten terveen eläimen ,aina on riski kun eläimen ottaa ettei ookkaan sisäsiisti,alkaa sairastella ym sillon omistajan etsittävä uusi koti eikä heti lopetuttaa eläintä...
Kissalla on kaksi hiekkalaatikkoa, puupellettejä eikä niiden kanssa ole ollut mitään ongelmia. Ja tämä kissa on jo 15 vuotias eli ei mikään nuori todellakaan, pelkää muita kissoja. Mulla ei siis ole kuin tämä yksi vaan. Ollut jo monta vuotta ja aluksi tää ei tehnytkään kakkojaan muualle ku omaan pottaan. On meillä ollut aikasiemminkin kissoja mutta muut on tehneet tarpeensa omaan hiekka-astiaan. Täytyy viedä eläinlääkäriin.
 
vierailija
Tekeekö kissasi kakkaa koskaan laatikkoonsa? Jos välillä tekee ja välillä ei niin voi olla, että laatikko haisee eikä halua tehdä sinne.
Meidän kissalla jäi joskus pötköt kiinni pehvaan ja veti sitten sitä pitkin lattiaa, että sai ne irti.
Tämä tekee välillä kakat lattialle vaikka vessat on juuri putsattu. On joskus tenhyt laatikkoon mutta ei enää aikoihin.
 
vierailija
Kiitos ei kissoja ja/tai kissojen omistajia. Kaikki yhtälailla sekaisin.
T: koirien omistaja
Myönnän toki olevani herkkä stressaamaan, mutta en mä sentään vielä lattioille pasko... :whistle: Enkä kyllä ainakaan myönnä olevani muutenkaa mikään seko. Jos sä et tykkää kissoista, niin se on ihan ok - ei tarvikaan tykätä, mutta ei se tee silti kissan omistajista sekoja. En minäkään hauku koiranomistajia, vaikka mulla ei ole koiraa. Vai haluatko tarkentaa, mitä tässä ynteydessä tarkoitat sekaisin olemisella?
 
vierailija
Jos sille on tullut vanhuudenhöperyys? Mun kissa jouduttiin lopettamaan 15-vuotiaana, kun sille tuli mahaan kasvain.
Ootko kokeillut vaihtaa takaisin hiekkaan? Jos pellettien valmistuksessa on muutettu jotain jossain vaiheessa ja haisee kissan mielestä ällölle.
Kannattaa poissulkea sairaudet, kun ikää on jo tuon verran.
 
Kissanpitäjä
Kissalla on kaksi hiekkalaatikkoa, puupellettejä eikä niiden kanssa ole ollut mitään ongelmia. Ja tämä kissa on jo 15 vuotias eli ei mikään nuori todellakaan, pelkää muita kissoja. Mulla ei siis ole kuin tämä yksi vaan. Ollut jo monta vuotta ja aluksi tää ei tehnytkään kakkojaan muualle ku omaan pottaan. On meillä ollut aikasiemminkin kissoja mutta muut on tehneet tarpeensa omaan hiekka-astiaan. Täytyy viedä eläinlääkäriin.
Terve ja tyytyväinen kissa ei tee tarpeitaan lattioille. Kissa on vastoin koiraa siisti eläin eikä siedä likaa. Sun kissa on sairas ja/tai onneton. Ihmettelen kun sulla on ollut aikaisemminkin kissoja, eikö ole selvää että lemmikin ja erityisesti vanhan sellaisen muutos käyttäytymisessä johtuu terveydentilan muutoksesta? Samoin heti piikille viemässä kun asiat ei mene kuten itse haluat. Eläimet peittää kipunsa ja oirehtii juuri noin. En suosittele sulle enää lemmikkejä tämän nykyisen kuoltua pois. Terv. Kissoja jo 30 vuotta hoitanut
 
vierailija
Mitenhän kissat on ennenvanhaan pärjänneet kun tuskin niille on masennuslääkkeitä syötetty tai käytetty kaikenmaailman vyöhyketerapioissa... saati ole saaneet huippukalliita gourmetruokia.
 

Yhteistyössä