Mitä käy jos ei syö ?

  • Viestiketjun aloittaja ruoka ei maistu
  • Ensimmäinen viesti
ruoka ei maistu
Mitä käy jos ihminen lakkaa syömästä ruokaa? Vai käykö mitään jos syö kuitenkii leipää ym, muttei sitäkään joka päivä koska se ei enää maistu siltä kuin ennen.

Mulla ei oo minkäänlaista ruokahalua enää, enkä jaksa tehdä mitään ruokaa. Tänään aamupäivästä lähen käymään kaupassa, mutta luulenpa että ostan sieltä taas vaan croissanteja. Leipää turha ostaa ku se on jo sunnuntaina kuivaa...

Pari päivää sitten paistoin hornetteja uunissa, mutta niiden syömisen jälkeen lähti viimenenkin ruokahalu. Hornetin sisällä oli luu sellasina pikkupikkupaloina, hyi hitto!
 
Ihminen voi olla ilman ruokaa muutamia viikkoja, mutta ei se terveellistä todellakaan ole. Syömättömyys vaikuttaa kaikkeen, aivotoimintaan ja vitamiininpuutoksiin..hiukset alkaa lähtemään päästä, lanugokarvoitusta tulee iholle (valkoinen karvapeite...voi tulla kasvoihin, käsiin, selkään, vatsaan jne)...vaarallista touhua, kannattais varmaan mieluummin mennä tutkimuksiin jossa tutkivat onko sulla jokin syy miksi ruokahalua ei ole..jos kyse ei sitten ole masennuksesta (masennusta ei aina huomaa itse).
 
Mikä sulla aiheuttaa ruokahaluttomuutta?
Entäs jos yrittäisit syödä todella pieniä määriä, mutta useamman kerran päivässä. Leipä on ravinteellisesti erittäin köyhää ruokaa ja aiheuttaa vain enemmän vaivoja.
 
ruoka ei maistu
Mikä sulla aiheuttaa ruokahaluttomuutta?
Entäs jos yrittäisit syödä todella pieniä määriä, mutta useamman kerran päivässä. Leipä on ravinteellisesti erittäin köyhää ruokaa ja aiheuttaa vain enemmän vaivoja.
totaalinen kyllästyminen siihen tilanteeseen että kroonisiin kipuihin ei saa mitään apua. Sitä myötä vähän väliä kyllästyminen koko elämään. Ja kyllä mä jotain aina yritän syyä. Tänään ku kaupassa käyn ni ajattelin ostaa pakastepitsan. Yhtään jos edes miettii jonkun oikeen ruuan tekemistä ni oon sillee etten todellakaan jaksa..

Mun tekee mieli vaan nukkua, vaikka tullut nukuttua ihan liikaa jo nyt. Kun taas välillä kivut estää nukkumisen ihan täysin ni kannattaa vissiin nukkua sillonku mahollista.

Ehkä tää on myös jonkin verran masennusta, en tiedä ? Mä haluisin vaan että olis jo tietty päivä tänäkin vuonna kulunut, koska tää ahdistus tulee aina lokakuussa ja loppuu noin kuukaus myöhemmin.

Oon ollut kaks päivää syömättä MITÄÄN, koska en oo jaksanu kaupassakaan käydä, ni nyt on todella huono olo. Ehkä sinne kauppaan pitäs jaksaa lähtee.
 
Voih, tuo on paha kierre. Et syö, voimat ehtyvät niin, ettei sitten jaksakaan mitään. :(
Toivottavasti tilanteeseesi löytyy pian ratkaisu. :unsure:
 
ruoka ei maistu
Mulla on jo todella pitkään ollut sellanen olo että kohta tulee totaalinen stoppi kaikelle ja etten jaksa enää yhtään mitään.

Todennäköisesti parin viikon päästä on eräs palaveri, jossa on mahdollisuus sanoo tästä olosta, mut en todellakaan tiiä että uskallanko sanoo... Oon yhelle ihmiselle sanonut mm. siitä että välillä oon parikin viikkoo sillee että syön tyyliin leipää tmv, mutten oikeeta ruokaa, no se oli sit yhtiin tietoihin kirjottanut tuon asian sillee että uhkailen syömättömyydellä. Se kysy että ootko syönyt, sanoin että en, ni sitten se muutti sen asian "uhkaukseksi". Senpä takia just mietin että sanonko siellä palaverissa mitään tästä olosta koska se yks käsittää asiat tasan siten miten haluaa...

Ja joskus 3-viikon päästä on lääkärille aika kipujen takii, sillon aion vaatia kipupolille lähetettä, kun moni eri ihminen on sanonut että pyydä sinne lähetettä, mut koskaan yksikään lääkäri ei ole siitä paikasta sanallakaan maininnut. Jos nykyinen lääkäri ei osaa auttaa kipuasiassa millään tavalla, ni kai sen velvollisuus on laittaa lähete jonnekin jossa mahdollisesti jotain osataan ?
 
vierailija
Mulla on ollut ruokahaluttomuutta myös pidemmän aikaa. Lapsille laitan mutta usein jätän itse syömättä. On ollut murhetta toimeentulosta. Edes sossusta ei saa apua koska olen toimeentulotuen ylärajoilla. Ymmärrän kyllä miksi sulla ei ruokahalua. Mäkin oon laihtunut sen takia.
 
vierailijaaaaaa
Kuulostaa, että sinulla on aika lailla ongelmia elämssä.....hyvä, jos sinulla on jokin hoitava taho, missä asioitasi seurataan, sinua autetaan jne. Kerro ihmeessä vaan kaikista asioistasi siellä rehellisesti, niin voit saada apua. Tsemppiä!
 
ruoka ei maistu
Jos ruokahalu on tyystin poissa useamman päivän, niin lääkäriin mars! Pelottelematta yhtään sen enempää, voi taustalla olla jotain oikeasti vakavaa.
Ehkä mä sinnittelen siihen asti että on se lääkäriaika kipujen takia ja sanon sitten että ne kivut on aiheuttanut sen etten jaksa mitään ja etten syökään nykyään mitään... Sitä ennen on palaveri, johon tulee mahdollisesti lääkäri, mutta sinne tulee myös sellasia ihmisiä, joille se asia ei kuulu, joten tuskin ainakaan siellä sanon yhtään mitään siitä.
 

Yhteistyössä