Mitä luet ?

Mitä olet viimeksi lukenut?
Millainen kiehtoo?

Minun viime viikon saldo oli Nietzchen Ecce Homo, Kaija Maria Junkkarin "Naiseksi, joka olet, Robin Cookin "Kaapaus" ja kokoomateos "mistä on pienet tytöt tehty, mistä tyttöjen äidit."

Tänään Pegasokseen hakemaan lisäluettavaa loppuviikoksi.
 
Just nyt menossa Heli Laaksosen "Lähtisiks Föli?" Ihana on, mut mulla on henkilökohtaisia syitä tykätä. "Totuus Harry Quebertin tapauksesta" taisi loppua viimeksi. Oli ihan hyvä, mut turhan pitkä. Kirjastoon pitäisi tehdä retki kohtapuoleen..
 
vierailijakosmö
Mulla ei ole enää pinnaa lukea, joten kuuntelen äänikirjana kaikkea mikä kiinnostaa. Samalla lenkkeilen ja harrastan muuta liikuntaa, teen töitä, ajan autoa, jne. Viimeisimpiä on 1984, Fahrenheit 451, To kill a mockingbird, The Help, the Kite Runner, Of Mice and Men, jne. Tällä hetkellä on työn alla The Book Thief, joka on ihan mielenkiintoinen. Äänikirjoissa on se huono puoli, että paljon kirjan kiinnostavuudesta riippuu lukijasta ja hänen äänestä. Esimerkiksi The Help on ihan mahtava äänikirjana, lukijoita on useita ja kaikki eläytyy tarinaan ihan täysillä. Lisäksi paksu etelävaltioiden murre on jostain syystä hunajaa mun korville. Toisaalta joitakin kirjoja olen jättänyt keskenkin, kun lukijan ääni on niiiiiiin tylsä.. Työn puolesta pitäisi taas alkaa lukemaan enemmän uusia kirjoja ja eiköhän se sitten syksyllä taas maistu! Nyt on ollut niin pitkä kuiva kausi, että en edes muista milloin olen itse ihan lukenut kirjan.
 
Spencer Hastings
Kaikkea paskaa chiclitia. Elizabeth Adler ja Marian Keyes on mukavaa. Nyt luen jotain ööö Serenity jotain.

Game of thrones äänikirja ois odottamassa. Tai Song of ice and fire vai mikä se alkuperänen nimi nyt olikaan.

Tänään haen kirjastosta muutaman ekobiologian kirjan hömpän keskelle.
 
LaMamanMorbid harmaana
Luin viimeksi Laura Honkasalon "Nuukaillen" ja nyt mulla olis lainassa Patricia Cornwellin kirja Viiltäjä Jackista...mua jotenkin kiehtoo se keissi. No enpä ole vielä saanut aloitettuakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Psykopaattikuiskaaja, ihmiset ilman omatuntoa, Kent A. Kiehl
Ystävä hyvä, Rebecca James
Malla Mistelin makoisat herkut, Malla Tuukkanen

No jaa välillä kiinostaa vaihtelevasti asiakirjat, psykopatia, ruoka, jännitys/dekkari,kauhu ja romantiikka ja historillisiset romaanit.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
vierailija1001
Viisi kirjaa kesken, aloitettuna, levällään mökillä ja kotona. Kun ei mikään iske, niin sitten sitä plaraa nettiä ja etsii sieltä lukemista. Nyt olen landella ja halusin lukea lisää kasvista, joka on Suomessa rauhoitettu ja kasvaa tuossa metsän laidalla. Siitä riitti tarinaa Luontoliiton lehdessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
~Anne~
Viimeksi luin sota-ajan lapsen muistelmat, tällä hetkellä kesken The design of everyday things. Lukulistalla vielä yksi toista maailmansotaa käsittelevä muistelmakirja ja Well designed: how to use empathy to create products people love.
 
Tällä hetkellä menossa Sujata Massay: Rei Shimura ja helmenkalastaja. Sitä ennen luin muutaman Mary Higgins Clarkin kirjan, Dan Brownin Infernon, sekä Nicholas Evansin Tulisielut. Meni taas pidempi aika ilman lukemista, mutta nyt taas lukutoukka minussa heräsi.

Tykkään lukea dekkareita, rakkausromaaneja, oikeestaan aika monenlaista tulee luettua. Lemppareitani on Twilightit, Mustantikarin veljeskunta-sarja ja aina vaan tullee Pottereitakin luettua uudestaan ja uudestaan. Vampyyrit ja noituus kiehtoo. Ja kivahan se on haaveilla ikuisesta rakkaudesta, tai ratkoa mysteereitä dekkareiden parissa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Tällä hetkellä menossa Sujata Massay: Rei Shimura ja helmenkalastaja. Sitä ennen luin muutaman Mary Higgins Clarkin kirjan, Dan Brownin Infernon, sekä Nicholas Evansin Tulisielut. Meni taas pidempi aika ilman lukemista, mutta nyt taas lukutoukka minussa heräsi.

Tykkään lukea dekkareita, rakkausromaaneja, oikeestaan aika monenlaista tulee luettua. Lemppareitani on Twilightit, Mustantikarin veljeskunta-sarja ja aina vaan tullee Pottereitakin luettua uudestaan ja uudestaan. Vampyyrit ja noituus kiehtoo. Ja kivahan se on haaveilla ikuisesta rakkaudesta, tai ratkoa mysteereitä dekkareiden parissa :)
Meillä on Potterit "uusluennassa".
suomeksi luettiin joskus. Nyt ruotsiksi.
Kieli yhtä innovatiivista siinäkin käännöksessä.
 
Onneksi Normaali
Lukee,tottakai. :D Miksei lukisi ? :eek::eek::cautious: Kirjat on parhaita, oikea ja aito kirja. :love:
Joo joo voi lukea e-kirjoja, lukea netistä ynnä muuta plaa plaa. :LOL:
Minusta kirjat kuuluvat jo museoon. Kirjojen lukeminen on nykyään vain totisesti out, muodissa se oli ehkä joskus 1800-luvulla kun ei ollut kännyköitä, televisioita, tietokoneita eikä radiota. Kuka nykyään jaksaa jotain kirjoja lukea, kun voi olla tietokoneella tai katsoa televisiota? Minusta kirjojen lukeminen on todella tyhmää ja kirjojen lukijat ovat todella tyhmiä. Menisivät aikakoneella takaisin menneisyyteen tai museoon homehtumaan.
 

Yhteistyössä