Mitä maksaa tuolin verhoilu?

  • Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti
Ei ole vaikeaa tehdä itse, jos tekee irtopäällisen. Vaikeampaa, jos tekee kiinteän. Ikeasta ja nettimyyntifirmoista saa irtopäällisiä, mutta usein ne eivät sovi kaikkiin tuoleihin. Onko kyseessä ruokatuoli vai nojatuoli. Ruokapöydän istuimen verhoilu on helppoa ja halpaa...

Verhoilu maksaa kankaan mukaan + langat + koristenauhat/tarranauhat + kaavapaperi + vanha lakana. Kannattaa suosiolla ostaa laadukas kangas, jos tekee esim nojatuoliin päällisen. Sellaisen joka kestää pesua ja kulutusta.

Kaavapaperista kannattaa tehdä ekat kaavat tuolin päällä. Sitten teet haluessasi lakanasta testipäällisen ja korjaat kaavat (isontamista/pienentämistä). Mä kyllä viilasin osia suoraan tuolin päällä eli tein rauhallisessa tahdissa ja sovitin tuoliin joka välissä.
 
Tuolin muodosta riippuen vaihtelee vaikeus mutta ei se nyt mitään ydinfysiikkaa ole. Kunnollinen kangas maksaa, tuolia ei oikein kannata lähteä verhoilemaan millään pilipalikankaalla vaan ihan kunnon huonekalukankaalla. Se maksaa sitten kyllä vähän enempi kuin ihan tavis kangas.

Lisään vielä että verhoilua kannattaa miettiä huolella. Kiinteää verhoilua ei ole aina pakko tehdä vaan irtonaisellakin pärjää joskus.
Napit, soljet yms. kiristimet ja kiinnittimet vaan käyttöön.
 
viima80
mene työväenopistoon kurssille jos haluat tehdä itse. monissa alkoi nyt keväälläkin. tänään alkaa ilmoittautuminen!!! ja jos ammattilaiselle viet niin riippuu ihan millainen tuoli sinulla on. kannattaa ottaa kuva mukaan ja mennä kysymään.
 
Ap
Kiitos teille :) tuolit on nojatuolit, sellaiset jossa istuin ja selkänoja ovat pehmeät mutta käsinojat (vai mitkä ne on) ovat puuta ja ne saa ruuvattua irti. Helpoinhan tietysti olis irtopäällinen kun en ole oikeen ompelun ammattilainen... Aiemmin näissä on ollut vaan sellaiset tukevat "liinat" päällä, mutta niistä sivuilta näkyy vanha väri ja haluaisin värimuutosta... No pitää alkaa katsella hintoja ja irtopäällisiä.
 

Yhteistyössä