Mitä mieltä olette nimestä Aamu?

  • Viestiketjun aloittaja hhhh
  • Ensimmäinen viesti
hhhh
Ajattelin tytölle nimeksi Aamu ja luulin sen olevan ns. perinteinen nimi. Nyt huomasin että nimi onkin yleistynyt vasta 1990-luvulla. En halua että nimi kalskahtaa trendinimeltä tai erikoisuuden tavoittelulta, tuleeko teille Aamu-nimestä sellainen mieleen?
 
Meidän tytön toinen nimi on Aamu.
Nätti, kiva nimi :)

Mitä trendeihin tulee, niin trendit vaihtuu ajan myötä. Ennen ei-niin suosittu nimi on yhtäkkiä pinnalla ja suositut jää varjoon. Sitten tulee uudet suosikit ja edelliset suositut jää taas taakseen..

Itse en jaksa niin seurata trendejä ja muuta, antakaa se nimi mistä itse tykkäätte :)
 
voi jeesus
Ihan v*tun kulunut nimi. Ihme kun et anna jotain seuraavista:
-Säde
-Jemina/janina/jamina/janna/muu pissisnimi
-Akuliina
-joku kaksiosainen nimi
-vanha kuten Riitta, Raija, Ulla jne. Ettekö ollenkaa ajattele lapsianne :D hahaha
 
"viiraska"
Kiva nimi. On kyllä muutkin kivaksi huomanneet, mutta en usko että kovin yleinen on kuitenkaan kutsumanimenä. Aamu Song, korealaistaustainen muotoilija, on tehnyt nimeä tunnetuksi. Ja eikö Salkkareissa tai jossain ollut näyttelijä nimeltä Aamu?
 
"alkup."
Ei mun mielestä Aamu ole samaa sarjaa kuin Jemina tai Akuliina... Haluaisin jonkin luontohenkisen nimen, kun esikoisellakin on, ja sukunimi on niin tuikitavallinen että kovin yleisillä etunimillä tulee paljon kokonimikaimoja vastaan.
 
tjaah
Aamu oli varsin yleinen lehmän nimi siihen maailman aikaan kun lehmille vielä nimiä annettiin... meidän kylällä oli varmaan joka navetassa yksi Aamu. Ehkä siksi ei niin sitten saanut suosiota ihmisen nimenä. (Niinkuin ei myöskään Musti, Mansikki tai Mirri).
 

Yhteistyössä