Mitä mieltä olette siitä että jotkut ovat valmiita majoittamaan turvapaikanhakijoita omaan kotiinsa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mitä ajatuksia tämä herättää? Olisitteko itse valmiita majoittamaan turvapaikanhakijan/hakijoita omaan kotiinne? Tai onko joku teistä kenties jo ilmaissut olevansa valmis auttamaan tai tunteeko joku teistä jonkun joka on valmis auttamaan?
 
Se on aunis ele, mutta ehkä vähän epäkäytännöllinen. Tulijat, nin yksinäiset, kuin perheetkin, soputuvat luultvasti paremmin, jos pääsevät oman elämän makuun sen sijaan, että "luuhaisivat" jonkun yksityisen nurkissa.

Hätätaauksessa olisimme toki valmiita ottamaan vastaan tulijoita kotiimmekin. Parempi toki sekin kuin karkoitus vaaralliseen maahan.

Niin me, kuin useita tuttaviamme on "listoilla" vapaaehtoisina tuohonkin.
 
vierailija
Se on aunis ele, mutta ehkä vähän epäkäytännöllinen. Tulijat, nin yksinäiset, kuin perheetkin, soputuvat luultvasti paremmin, jos pääsevät oman elämän makuun sen sijaan, että "luuhaisivat" jonkun yksityisen nurkissa.

Hätätaauksessa olisimme toki valmiita ottamaan vastaan tulijoita kotiimmekin. Parempi toki sekin kuin karkoitus vaaralliseen maahan.

Niin me, kuin useita tuttaviamme on "listoilla" vapaaehtoisina tuohonkin.
Pääsevätkö turvapaikanhakijat mielestäsi paremmin "oman elämän makuun" vastaanottokeskuksissa?
 
Pääsevätkö turvapaikanhakijat mielestäsi paremmin "oman elämän makuun" vastaanottokeskuksissa?
Eivät. Heille kuuuisi omat asunnot tai esim. vanhainkodin tyyppiset puolipalveluasuntolat, jotta perheet voisivat elää nimenomaan perheinä.
Uskon kuitenkin laadukkaan vastaanottokeskuksen ovan vähemmän mentaalisesti rasittava, kuin olla koko ajan varpaillaan "toisen kotona". Ja ilmeisesti niin uskovat hekin, koska perhemajoitus ei kiinnosta.
 
vierailija
Eivät. Heille kuuuisi omat asunnot tai esim. vanhainkodin tyyppiset puolipalveluasuntolat, jotta perheet voisivat elää nimenomaan perheinä.
Uskon kuitenkin laadukkaan vastaanottokeskuksen ovan vähemmän mentaalisesti rasittava, kuin olla koko ajan varpaillaan "toisen kotona". Ja ilmeisesti niin uskovat hekin, koska perhemajoitus ei kiinnosta.
Mutta kaikki varmasti tajuavat ettei tässä tilanteessa ole mahdollisuus hankkia tälläisiä kaikkein ihanteellisimpia majoituksia näille. Totuus varmaan on että se on joko vastaanottokeskus tai kotimajoitus. Varmaan osa pääsee "normaalimpiin" vuokra-asuntoihinkin.

Missä on muuten sanottu ettei perhemajoitus kiinnosta turvapaikanhakijoita? En väitä vastaan, mutta kiinnostaisi kun en ole nähnyt mainintaa moisesta missään.
 
Kiva, jos joku kokee sellaisen mieleiseksi ja tekee niin. Mun mielestä koko pakolaispolitiikka voitaisiin toteuttaa siten, että perheitä voi tulla sen verran, kuin yksityiset heitä haluaa majoittaa.
Mä voisin ottaa pienen lapsen suojiini. Sellaisen, jolla ei ole ketään. Muuten en ketään talooni sijoittaisi.
 
Eivät. Heille kuuuisi omat asunnot tai esim. vanhainkodin tyyppiset puolipalveluasuntolat, jotta perheet voisivat elää nimenomaan perheinä.
Uskon kuitenkin laadukkaan vastaanottokeskuksen ovan vähemmän mentaalisesti rasittava, kuin olla koko ajan varpaillaan "toisen kotona". Ja ilmeisesti niin uskovat hekin, koska perhemajoitus ei kiinnosta.
Voitaisko me tavalliset työssäkäyvätkin saada puolipalvelu- kodit. Sellaset, jossa tarjoiltaisiin ruoka ja auteltaisiin muutenkin arjen askareissa?
 
vierailija
Kiva, jos joku kokee sellaisen mieleiseksi ja tekee niin. Mun mielestä koko pakolaispolitiikka voitaisiin toteuttaa siten, että perheitä voi tulla sen verran, kuin yksityiset heitä haluaa majoittaa.
Mä voisin ottaa pienen lapsen suojiini. Sellaisen, jolla ei ole ketään. Muuten en ketään talooni sijoittaisi.
Mulle vois lähettää semmosen hyväpeppusen parikymppisen mimmin, mieluiten aina kuukaudeksi kerraallaan.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
LaMamanMorbid harmaana
Voitaisko me tavalliset työssäkäyvätkin saada puolipalvelu- kodit. Sellaset, jossa tarjoiltaisiin ruoka ja auteltaisiin muutenkin arjen askareissa?
Niin, kyllähän meiltä täältä Suomesta löytyy kaikenlaista tuettua asumista...on vanhuksille, nuorille, lapsille, kuntoutujille, päihteiden väärinkäyttäjille, kehitysvammaisille...että mihin ryhmään laitetaan. Kato yleensä näiden, joiden asumista ja elämistä tuetaan, on katsottu olevan sellasia jotka eivät pärjää omillaan. Muiden oletetaan osaavan hoitaa hommansa. Kai säkin ymmärrät, että juuri tulleilla pakolaisilla ei vielä ole täysiä valmiuksia pärjätä issekseen. Vai ymmärrätkö sittenkään? <3 :D
 
Niin, kyllähän meiltä täältä Suomesta löytyy kaikenlaista tuettua asumista...on vanhuksille, nuorille, lapsille, kuntoutujille, päihteiden väärinkäyttäjille, kehitysvammaisille...että mihin ryhmään laitetaan. Kato yleensä näiden, joiden asumista ja elämistä tuetaan, on katsottu olevan sellasia jotka eivät pärjää omillaan. Muiden oletetaan osaavan hoitaa hommansa. Kai säkin ymmärrät, että juuri tulleilla pakolaisilla ei vielä ole täysiä valmiuksia pärjätä issekseen. Vai ymmärrätkö sittenkään? <3 :D
Eikö ne osaa tehdä ruokaa? Kuka sen niille on tehnyt valmiiksi niiden kotimaassa? Tai kuka niillä sitten on siivonnut?
 
Onko Aivan Sama mitä mieltä tästä kaikesta, kun tuntuu että välillä olet puolesta ja välillä vastaan vai olenko sekoittanut kirjottajia keskenään :D
Mitä jos sä vaikka joskus ihan ajatuksella lukisit sen tekstinpätkän, minkä kirjoitan, niin tajuaisit varmaan itsekkin, että mä en ole mitenkään ristiriitainen. Sä olet vaan etukäteen jo päättänyt mitä sanon lukematta edes mitä mä sanon.
 
vierailija
Se on aunis ele, mutta ehkä vähän epäkäytännöllinen. Tulijat, nin yksinäiset, kuin perheetkin, soputuvat luultvasti paremmin, jos pääsevät oman elämän makuun sen sijaan, että "luuhaisivat" jonkun yksityisen nurkissa.

Hätätaauksessa olisimme toki valmiita ottamaan vastaan tulijoita kotiimmekin. Parempi toki sekin kuin karkoitus vaaralliseen maahan.

Niin me, kuin useita tuttaviamme on "listoilla" vapaaehtoisina tuohonkin.
V. I. Lenin pitäisi sinua hyödyllisenä idioottina.
 
vierailija
Voitaisko me tavalliset työssäkäyvätkin saada puolipalvelu- kodit. Sellaset, jossa tarjoiltaisiin ruoka ja auteltaisiin muutenkin arjen askareissa?
Tai jos vaikkapa edes huonosti liikkumaan kykenevät vanhuksemme ja yksin kotiin heitteille jätetyt sotaveteraanimme saisivat tällaisen palveluasunnon.

Minun ymmärrykseni ei riitä siitä siihen, että terveitä aikuisia passataan ja paapotaan veronmaksajien rahoilla. Voidellaan leipiä ja kuskataan bussilasteittain setelinippu kourassa kauppaostoksille.
 
vierailija
Niin, kyllähän meiltä täältä Suomesta löytyy kaikenlaista tuettua asumista...on vanhuksille, nuorille, lapsille, kuntoutujille, päihteiden väärinkäyttäjille, kehitysvammaisille...että mihin ryhmään laitetaan. Kato yleensä näiden, joiden asumista ja elämistä tuetaan, on katsottu olevan sellasia jotka eivät pärjää omillaan. Muiden oletetaan osaavan hoitaa hommansa. Kai säkin ymmärrät, että juuri tulleilla pakolaisilla ei vielä ole täysiä valmiuksia pärjätä issekseen. Vai ymmärrätkö sittenkään? <3 :D
Mihin ryhmään tänne tulleet riskit miehet kuuluvat?
 
vierailija
Ihan ok, jos itse omistaa sen asunnon johon turvapaikanhakijoita majoittaa. Jos majoituksesta tulee pitkäkestoisempaa kuin joku viikko, näistä majoitetuista tulee maksaa vastikkeessa vesimaksua nuppiluvun mukaan (paitsi jos kyseessä omakotitalo).

Jos majoittaja asuu itse vuokralla, tulee lupa majoittamiseen kysyä asunnon omistajalta.
 

Yhteistyössä