Mitä ostat netistä ja miksi?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Moi kaikille! Pidin netti shoppailua hölmönä ja riskaapelinä, ostin pientä sälää Wishistä ja ihmettelen tässä enää että vittuakos ostaa mitää Suomesta..paitsi tietysti kirpalla. Sitä voi säästää rahaakin. Voi kun joku olisi keksinyt verkkokaupankin mistä saisi kaiken mitä ihminen tarvii ja vielä noilla "kiina hinnoilla" suomalaista työtä toki arvostan, kun itsekin maatalousalalla, mutta ei jää mitään palkasta käteen ja ruoka ym. Suurin menoerä...sairasta..
 
Oikeastaan vain kissanruokaa, koska Saksasta saa halvalla ja parempaa. Joskus tilaan levyjä liikkeeseen noudettaviksi. Ja koruja olen tilannut Crazy Factorylta (Saksassa). Siellä on paljon laajempi valikoima kuin Suomessa. En tilaa vaatteita netissä, koska haluan sovittaa vaatetta, tunnustella materiaalia jne.
 
Minä olen myös suhtautunut kovin nihkeästi nettishoppailuun. No viime viikolla tilasin ison setin piilolinssejä ja kylkiäiseksi tuli hienot Carreran hiihto-/laskettelukäyttöön tarkoitetut lasit. UV-suojatut.

Joitakin koiranruokia olen tilannut Saksasta asti.

Kiinasta, tai muualta en enää tilaa mitään kallista. Se tullimaksusysteemi oli liian työläs.
 
vierailija
Paljon tulee aliexpressiltä Kiinasta tilattua. Kaikkea pientä lähinnä. Sieltä löytää jopa aitoja tuotteita, tosin ne on harvassa ja pitää tietää mitkä brändin valmistustehtaat siellä on.

98% tuotteista on kuitenkin kaukana laadusta. Paidan printit lähtee 2-3 pesussa, lelu hajoaa ehkä kuukaudessa ja kellon hihna voi hajota jo kun ekan kerran laitat sen ranteeseen. Se tarkoittaa ostajan oman mind setin "kääntämistä" siihen että hinta on ainoa ratkaiseva tekijä. Mielensä muuten pahoittaa. Pitää ajatella että mitä väliä jos hajoaa, eihän se mitään maksanutkaan.

Kiinan kauppaan enemmän syventymällä kyllä löytää ne aidotkin tuotteet. Silti usein vahingossa tulee tilattua vain kopio.
 
vierailija
Tilaan myös melko paljon, koska vihaan myös kaupassa käyntiä, niin ostan kaiken mahdollisen mielummin netistä. Kiinasta tilaamisen olen lopettanut koska en kannata sellaista kertakäyttökulttuuria ja sieltä kun tilaat mitä tahansa niin 90% tavarasta on sellaista kertakäyttöroskaa. Halvat hinnat huijasi luulemaan, että nyt tuli hyvät kaupat, mutta kusetetuksi siinä vaan joutuu jos paskasta maksaa senttiäkään.
 
vierailija
Onko joku oikeasti valmis ostamaan kun vihaa shoppailla :O Sehän on varmin tapa saada mitä haluaa. Tosin Wishissä idea on minusta shoppaila kotoa käsin ja kerrankin saada ostaa ostamisen ilosta kun tavara maksaq murto osan Suomen hinnoista.Joskus olen miettinyt,että olisi kiva kun ruoka kaupassa ei Tarvitsisi käydä
Aloittaja
 
vierailija
Onko joku oikeasti valmis ostamaan kun vihaa shoppailla :O Sehän on varmin tapa saada mitä haluaa. Tosin Wishissä idea on minusta shoppaila kotoa käsin ja kerrankin saada ostaa ostamisen ilosta kun tavara maksaq murto osan Suomen hinnoista.Joskus olen miettinyt,että olisi kiva kun ruoka kaupassa ei Tarvitsisi käydä
Aloittaja
Häh?

Minä ainakin tarkoitin, että vihaan kivijalkakaupoissa shoppailua ja muutenkin kaupoissa pyörimistä. Netissä shoppailu taas on mielestäni kivaa ja koukuttavaa, voisin selailla netin tarjontaa vaikka kuinka pitkään. :D Tietysti vaatteita esimerkiksi olisi helpompi ostaa kivijalkakaupasta, kun näkee koon, istuvuuden ja materiaalin.
 
vierailija
Kiinasta, tai muualta en enää tilaa mitään kallista. Se tullimaksusysteemi oli liian työläs.
Tullimaksu maksetaan vain jos tuote + postitus maksaa 150€ tai enemmän. Harva tilaa Kiinasta mitään niin kallista, sillä jos tuon verran jo johonkin rahaa laittaa kiinni, sitä haluaa jo laatua. Arvonlisävero maksetaan helposti verkkopankin kautta ja sekin tulee tuotteeseen vain jos hinta on yli 22€. Harva tuote maksaa Kiinassa yli tuon, jos siis puhutaan leluista, vaatteista, kelloista tai vaikka leivontatarvikkeista. Suurin osa on muutaman euron hintaisia, joissa postimaksu kuuluu jo siihen hintaan lentorahtina Kiinasta Suomeen.
 
2kissanäiti
Oikeastaan vain kissanruokaa, koska Saksasta saa halvalla ja parempaa. Joskus tilaan levyjä liikkeeseen noudettaviksi. Ja koruja olen tilannut Crazy Factorylta (Saksassa). Siellä on paljon laajempi valikoima kuin Suomessa. En tilaa vaatteita netissä, koska haluan sovittaa vaatetta, tunnustella materiaalia jne.
Mitä kissanruokaa? Voisitko laittaa linkkiä?
 
Vaatteita, elokuvia,musiikkia,kirjoja, kissanruokaa,kosmetiikkaa, luonnontuotteita/aterian korvikkeita yms. Kodinkoneita, puhelimet, tabletti.
On helppoa ja vaivatonta. Useimmiten ostan suomalaisista nettiliikkeistä. Nu3: n tuotteet ainoastaan taitaa tulla saksasta.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä