Mitä sitä uskaltaa enää syödä, kun kaikki on kohta kielletty?

Milloin maitotuotteet on pannassa, sitten taas soija vasta myrkkyä onkin, sit joko punaista lihaa saisi ottaa vain se yksi pihvi ja joidenkin mielestä ei koskaan....hiilareista puhumattakaan. Nyt luin jostain että nykyään suositut pähkinätkin estää jonkun ainesosan imeytymistä.
Joku hokee elimistön happamuustasapainosta, toinen hiivasyndroomasta.

Sen olen jotenkin kaikista tutkimuksista päätellyt, että sokeri ja valkoinen vehnäjauho on aina elimistölle haitallista.

Entä aina sallittujen ja jopa toivottavien lista?
-no kasvikset
-kala
-lisää??
 
Sen vielä lisään että nykyaikana yksi hankalimpia ammatteja olisi olla jokin ravitsemusterapeutti, kun ei tietäisi mitä neuvoa (en puhu nyt syömishäiriöisten ja erityislasten ravitsemuksen ohjaamisesta).
 
Mä olen aina ollut sitä mieltä -ja aion kannassani pysyä, että kannattaa syödä monipuolisesti. Eipähän ainakaan tule syöneeksi kovin paljoa mitään mikä myöhemmin osoittautuu epäterveelliseksi.
 
Mä olen aina ollut sitä mieltä -ja aion kannassani pysyä, että kannattaa syödä monipuolisesti. Eipähän ainakaan tule syöneeksi kovin paljoa mitään mikä myöhemmin osoittautuu epäterveelliseksi.
Niin, samaa mieltä. Mutta sitten puhutaan joistakin ruoka-aineista joita ei saisi ottaa kuin pieniä määriä, esim.vhh:ssa.

Ja jostain luin että rypsiöljy ei olekaan niin terveellistä koska siinä on omega6:a joka on isompina määrinä haitallista, ja se pitäisi korvata oliiviöljyllä.
 
Niin, samaa mieltä. Mutta sitten puhutaan joistakin ruoka-aineista joita ei saisi ottaa kuin pieniä määriä, esim.vhh:ssa.

Ja jostain luin että rypsiöljy ei olekaan niin terveellistä koska siinä on omega6:a joka on isompina määrinä haitallista, ja se pitäisi korvata oliiviöljyllä.
Jep! Rypsiöljyyn siis. Ja lisäksi sekin muuttuu liikaa kuumentaessa vaaralliseksi.

Mä käytän nykyään vain kylmäpuristettua rypsiöljyä jossain joskus ja paistamiseen tavallista oliiviöljyä. Salaatteihin sit kylmäpuristettua mitä milloikin-öljyä. Nii, ja leivälle voita.
 
Jep! Rypsiöljyyn siis. Ja lisäksi sekin muuttuu liikaa kuumentaessa vaaralliseksi.

Mä käytän nykyään vain kylmäpuristettua rypsiöljyä jossain joskus ja paistamiseen tavallista oliiviöljyä. Salaatteihin sit kylmäpuristettua mitä milloikin-öljyä. Nii, ja leivälle voita.
Me ollaan tätä ennen käytetty Oivariinia koska siinä on 2 mun lempparia, eli voita ja rypsiöljyä. Mut sitten olen jo kokeillut tätä:

...Joskin tuossakin sitä rypsiöljyä on.
 
Mä teen kesäaikaan usein levitettä niin, että laitan puolet voita ja puolet rahkaa. sekaan hienoa merisuolaa ja jotain tuoretta yrttiä ja joskus valkosipulia. Herkullista sekä tummalla että vaalealla leivällä tomaatinsiivujen kera ja sopii jopa uusien perunoiden seuraksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
mielipide!
Uskooko joku kaikkia suosituksia..
tuskin, ellei lääkäri määrää !!
Luetaan vaan suosituksista ja syödään niin kuin ennenkin. Huuheellaan sokerimössöpulla light-minulla alas jne.
:D
 
vierailija567
Palkokasvit ja kaura varmasti on hyviä lisäksi jo mainittuja marjoja ja kasviksia sekä kalaa ja kanaa ja kanamunia.

Noin muuten niin kohtuudella kaikenlaista voi syödä.
 
Arvo Ylppö eli yli satavuotiaaksi. Hän söi kohtuudella kaikkea, mutta hän ei ollutkan eines-sukupolvea.
Oma ruokafilosofia: syödään pyramidin mukaisesti, lautasmalli. Ruoka tehdään itse raaka-aineista. Kotimaista ostetaan, lihat teurastajalta ja luomuna, jos mahdollista. Puolivalmiita käytetään ruoanvalmistuksessa myös. Einestä erittäin harvoin. Valkoista sokeria, vehnää ja riisiä vältetään. Herkuttelusta ei ammuta.
 

Yhteistyössä