mitä tarkoittaa hampaan lähtö unessa?

  • Viestiketjun aloittaja juustis
  • Ensimmäinen viesti
Joku vaan.
Minua pelottaa ihan hirveästi,koska toissa yönä näin unen missä minulta irtosi kulmahammas. Toivottavasti kukaan läheiseni ei kuole, mutta uni oli niin toden tuntuista. Monet kyllä sanovat,että se tarkoittaa kuolemaa. Eilen kuitenkin minulta meni välit poikki hyvän ystävän kanssa joten se uni saattoi tarkoittaa vain sitä..
 
random
mä näin semmost unta viime yönä et mulla heilu 4 etummaista ylähammast ja sit oikeelta puolelta lähti irti toinen oikeen etuhampaan vieressä oleva hammas ja se oli väriltään mustan punainen ja samoin lähti irti vasemman etuhampaan viereinen hammas ja oli väriltään myös mustan punainen :s mitäköhän se meinaa?
 
Kirpputukka
Olen nähnyt unta että minulla on lähtenyt melkein kaikki hampaat irti ja tullut vähän verta. Se oli kamalaa.. Olen nähnyt semmosia unia varmaan 3-5 kertaa. Ja minulle kai jää taka hampaat. Tarkoittaako se kuolemaa? En ole ainakaan kuullut että minun sukulaisiani on kuollut..
 
Hyii mä näen tosi usein unta jossa jostain syystä mun on pakko purra hampaita yhteen lujasti, aivan kuin ne olisivat jumissaja puristuisivat koko ajan enemmän ja enemmän ja lopulta etuhampaat katkeavat ja se sattuu.

Herään usein siihen narskahdukseen kun hampaat naksahtavat oikeasti mun puritaessa niitä unissani.
Ällöttävä uni ja kun vielä puren ne kipeäksi oikeastikkin unissani :(
 
"Miuku"
Mieheni näki vuosi sitten hampaiden irtoamisunia kahdesti, ensin näki unta että pieni hammas takaa irtosi , sen jälkeen kulmahammas. Meni muutama viikko, niin hänen veljensä tytär kuoli ja samana päivänä isänsä veli ( isän veljen kuolema oli odotettavissa).

Nyt vuotta myöhemmin, näin minä etuhampaastani unen. Hammas ei tosin kokonaan irronnut, mutta heilui ja oli todella vähän juuristaan kiinni.
Muutoinkin uni oli kammottava...

En ole aiemmin koskaan nähnyt hampaisiin liittyviä unia....
 
hmph
Eihän ne unet mitään ennusta vaan kertovat henkilön sen hetkisestä elämäntilanteesta jotain. Olen kuullut, että hampaiden menetys olisi merkki siitä, että pelkää menettävänsä ystäviä/läheisiä. Uskokaa jo, että kuolemaa ne eivät merkitse. Itselläni on monesti irronnut hampaita unessa eikä kukaan ole silloin lähiaikoina kuollut. Eli höpö höpö tuollaisille...
 
"mama"
siitä on jo jokunen vuosi aikaa, mutta näin useita kertoja unia siitä, että leuat jäivät jumiin (oikeasti leukani naksuvat ja välillä tuntuu, että ne jää jumiin) ja hampaat sitten murtuvat ja irtoavat.ei ole ollut kuolemantapauksia lähipiirissä.omien kokemusten perusteella arvioin, että ne unet liittyvät jotenkin seksuaalisuuteen.
 
Hampaton ...
mä näin tänä yönä unta et multa lähti kaikki mun hampaat,yks kerrallaan. Koko aja heilu hampauta vaa ja revin niitä pois iha kauhuissani. Sitku oli enä yks oma hammas tallella,yritin varjella sitä ja pestä sitä nii hyvin ettei lähtis mut sit seki alko heilumaan ja lopulta lähti. Iha sairasta! :eek: toivon totisesti ettei oo mitäää tekemistä kuoleman kanssa..
 
"vastaus"
olen nähny unia hampaiden irtoamisesta ja sitten soitin ennustajalle/unien tulkitsijalle näistä unista, sanoi että olet tosi stressaantunut,hampaiden irtoaminen unessa on stressiunia.
 
ttppii
Oikeasti se hampaan lähtö unessa tarkoittaa, että narskuttelet hampaitasi. Mars hammaslääkäriin hankkimaan kisko.
Kuolemat jne ovat taikauskoisten idioottien hölynpölyä.
 
"vieras"
pakko laittaa, multa lähtenyt 2 kertaa hampaita unessa, ja molemmil kerroil on lähipiirist
kuollut. Viimesin tapahtu tänään. Näin unta, et putoili hampaita. Aamulla kauhuissaan ajattelin, et kuka nyt kuolee. Etummaiset jäi tallelle, kun unessa peilistä katoin.. Samana päivänä tuli puhelu lähipiirin kuolemantapauksesta. Ihan hullua. Mul on nyt käyny molemmil kerroli toteen..
 
Zika
Ettei kai te nyt tosissanne usko näihin?

Mä näin aiemmin todella usein hammasunia. Se johtui vain ja ainoastaan siitä että stressasin hampaitteni hoidosta. Mulla oli aiemmin paha hammaslääkäripelko ja kesti pitkään, että sain kaluston kuntoon. Enää en noita ole nähnyt pitkään aikaan.
 
zambba
Mä näin unta että lähti kaikki hampaat suusta ja parin päivän päästä isäni kuoli syöpään.
Silloin en tiennyt tästä unen selityksestä vaan se tuli ilmi vasta myöhemmin.
 

Yhteistyössä