Mitä te normaalipainoiset syötte? Esimerkki päivän ruuista?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Aamulla syön neljänvilkan puuroo, sitten 2 lämmintä ateriaa päivässä, ihan perus kotiruokaa ja salaattia kylkeen. Illalla syön ruis-tai moniviljaleipää hedelmän ja jugurtin kans. Limpparia juon välillä ja riippuu limpparista onko light vai normi. Pussillinen karkkia saattaa välillä mennä. Sipsiä en oikeen syö. Maitoa en juo ollenkaan. Ruokajuomana joko tuoremehua tai vettä.
 
vierailija minäkin
Aamupala on 3dl muki maitokahvia ja tänään söin samalla banaanin. Lounaaksi salaatti; Tänään jäävuorisalaattia, kurkkua,tomaattia, kevätsipulia ja keitettyä porkkanaa, salaatin kanssa leipä juusto-siivulla. Usein salaatissa on myös broileria tai jotan kalaa, välillä pähkinöitä tai siemeniä. Lounaalla juon aina tuopillisen vettä. Välipalana usein maustamaton rahka hedelmäsoseella tai jogurttipohjainen smoothie marjoista ja banaanista. Päivällinen ihan tavallista kotiruokaa esim.pari pihviä ja perunoita + salaattia. Ruokajuomana iso lasi kevytmaitoa. Iltapala on hedelmä/leipä/mitä vaan muuta ns.pientä. parina iltana viikossa syön jotain jätskiä/sipsiä/namia kohtuullisen annoksen esim. Vajaa pieni tuubi pringlesejä. Toisinaan kahvin kanssa menee päivällä 1-2 keksiä jos mies on niitä hilannut kotiin. Kahvia maidolla ja sokerilla juon kolmesti päivässä. On myös päiviä kun en ehdi syömään kuin vasta illalla, kerkeää kaksi kahvikuppia päivän aikana ja illalla saatan syödä esim iiison salaatin paljolla lihalla + pari leipää.
 
vierailija
Missä mä sanoin olevani menestyvä liikenainen? :D Olen opiskelija, teen ainakin marraskuuhun asti perus duunarityötä (enkä luovuta vakipaikkaa mielelläni ennen opiskelujen loppua) ja pyörittelen muita omia pienempiä projekteja tässä samalla. :)

Köyhäksi nyt on vähän hassua sanoa edes pelkästään oman palkkani puolelta, tai ehkä mun käsitys köyhästä on vähän erilainen... Taidan omien tulojeni perusteella kuulua johonkin keskipalkkaisiin. Mutta varsinkaan kun meitä on täällä kaksi ja taidat stalkkeri tietää jo muutenkin ihan hyvin, mistä isompi raha tulee. :D
Urasuunnitelmat tais vaihtua lompakkoloisena elävän kotiäidin rooliin. :D
No eipä sillä tradenomin koulutuksella kovin ihmeellisiin hommiin ois kyllä edes päässykään, mutta onhan se kiva antaa muille itestään vähän kiillotetumpi kuva. :D
 
Aamupala: leipää, puuroa ja pullaa
Lounas: Mitä tarjolla
Iltapäivällä kahvin kanssa jotain kahvileipää plus jugurtti/hedelmä tms
Illallinen: Mitä milloinkin jaksaa valmistaa, jotain lämmintä ruokaa kuitenkin
Iltapala: leipää, muroja, hapankorppua

Ja käytän joitain kevyttuotteita, esim. juustoissa ja siidereissä.
 
Pin
Urasuunnitelmat tais vaihtua lompakkoloisena elävän kotiäidin rooliin. :D
No eipä sillä tradenomin koulutuksella kovin ihmeellisiin hommiin ois kyllä edes päässykään, mutta onhan se kiva antaa muille itestään vähän kiillotetumpi kuva. :D
Niin no en ole päässyt kun en ole edes hakenut, enkä ole tradenomi. :D Olen opinnoissa vasta puolivälissä ja raskaana, joten ne "ihmeelliset" on vielä tulevaisuudessa.

Etkö saa omia lapsia ja rahaakaan ei ole? Siksikö ärsyttää?
 
Taidan olla aika onnekas.
Aamulla keitin kunnon kaurapuuron, mutta pienen määrän, semmoinen vajaa syvä lautanen. En mikrossa. Siihen pakaste mustaa herukkaa ja kev.maitoa. Mukillinen mustaa kahvia ja sämpylästä puolikas voideltuna merisuolatulla Ingmariinilla.

Aamupäivällä kahvia ja pari jotain keksiä.

Lounas, ahh, ihania kalapuikkoja, salaattia, yksi peruna ja se valkoinen kastike puikkojen päälle. Lasi, kaksi vettä. Näkkileipää kaksi palaa ja Ingmariinia päälle.

Iltapäivä kahviteltu. Muki sitä ihan mustana ilman sokeria niin kuin yleensäkin. Päärynä ja persikka.

Kotona paistoin porsaanleikkeen ja sipulia. Salaattia ja pyörittelin maissintähkän pannulla siinä vähässä possun rasvassa.Maustamaton turkkilainen jogurtti ja vetta lasi kaupalla. Ruisleipäsiivu myös ja taas Ingmariinia.

Jääkaapissa odottaa iltaa myöhempää viili ja marjat. ja lisäksi omppu tai mandariineja kaksi.

Mutta onnellinen kahden kilon ylipainolla olen.
 
vierailija
Aamulla söin sämpylän ja kahvia ja onenamehua
Lounaaksi kanahampurilaisen
Päivälliseksi ruisleipää ja kormakanaa
Viiliä jälkiruuaksi
Illalla kaksi palaa kismet Mariannea
Ja hyi miltä tämä kuulostaa listattuna mutta mainittakoon että juoksin 15km lastenrattaiden kanssa ja sykemittarin mukaan kalorikulutus tälle päivälle 2500 kcal
 
vierailija
Aamulla suolapähkinöitä kourallinen, pikkukippo mysliä (pähkinä-hedelmä) kevytmaidolla. Lounas oli joku salaatti missä oli juuston ja tacosipsin (!) palasia....

Sitten alko alamäki (puolustuksekseni olin mökillä...) Kaksi toffee tuuttia, vohvelit jätin syömättä. Pari palaa ruisleipää Keijulla ja Oltermannilla, nakki. Light kolaa 2 tölkkiä.

Nyt aion pistellä vielä yhden jäätelön, tai jos otan itteäni niskasta kiinni niin muroja tai puuroa.
 
vierailija
no mä syön ihan älyttömiä määriä..leivän päällä voita,täysmaitoa juon en koskaan mitään light tuotteita yök.mä 28 ja mun äiti 51 syö aikalailla samalla tyylillä kun minä ja me ollaan saman painosia ja pitusia :D 166cm ja 52kg esimerkki mun päivän syömisistä:

aamupala:kahvi,mehua,pari hedelmää,puuroa,2 leipää ja joskus joku pulla keksiä tms.
ruoka 2 kertaa päivässä:maitoa,tavallista perus kotiruokaa ja salaattia,1-2 leipää+joku herkku(pulla,keksejä,jäätelöä tms)
välipala 2 kertaa päivässä:jogurttia/leipää/hedelmää
iltapala:leipää/muroja/maitoa/hedelmää+usein vielä iltasella paljon suklaata/pähkinöitä/sipsejä jne.
 
vierailija
Kuten joku jo mainitsikin, annoskoko! Se on oikeasti tosi monelta täysin hukassa. Sitten päälle vielä napostelut ja maistelut.

Kokeile syödä näin: viisi ateriaa päivässä joista kaksi lämmintä. Syö sen verran vähän, että seuraavalla aterialla on jo oikeasti nälkä. Ei pikkunälkä eikä nälkäkuolema. Jo viikossa (7pv) elimistö tottuu pienempään annoskokoon ja huomaat että vähemmälläkin ruokamäärällä elää. Täytä lautanen ruokaympyrän mukaan. Ei kevyt/light tms. Unohda kalorit. Jätä pois maustetut jugurtit, limsat, sipsit, suklaa, alko jne.
 
Aamulla esim n 2 dl maustamatonta jogurttia ja mysliä (mysli on sokeroimatonta ja rusinatonta) ja pensasmustikoita, iso mukillinen maitokahvia kevytmaidolla. Toisinaan aamupala on voileipä oivariinilla, oltermannilla ja kurkulla ja esim Perinteinen jogurtti. Toisinaan pelkkää kahvia.

Lounas yleensä salaatti tai pari ruisleipää runsailla päällisillä sekä rahkasta ja mehukeitosta (sokeroimaton) miksattu smoothie.

Välipalana usein skyr-tai proteiinirahka, näissä valitsen sokeroimattoman. Tai vaihtoehtoisesti hedelmä/marjoja, joskus jätski tai pullakahvit :D.

Päivällinen vanhakantaista kotiruokaa, eli perinteisen lautasmallin mukaan joku laatikko/kiusaus plus salaatti tai peruna/riisi/pasta ja joku kastike plus salaatti tai grillistä lihaa/kasvisnyyttiä plus salaatti, ruokajuomana vettä tai piimää tai rasvatonta maitoa.

Illalla ei välttämättä mitään. Joskus ihan pelkkää näkkäriä reilulla oivariinipäällysteellä tai kuten aamupalalla. Tai sitten lipittelen siiderin ja rouskutan chilipähkinöitä, ehkä pari kertaa kuussa ;). Karkkia en syö.
 
vierailija
aamulla kuppi teetä ja kinkkusämpylä

Lounaaksi juustosämpylä ja jugurtti plus teetä

Välipalaksi hedelmä tai elovenan pussipuuro

Kotona syön useimmiten lämmintä ruokaa, pienehkön annoksen. Ja maitoa. En erityisemmin välitä pääruuista...

Iltapalaksi syön nykyään yleensä vain hedelmän, sillä tajusin, etten oikeastaan ole iltaisin nälkäinen.

Tämä peruslinja, toki oikeasti vaihtelua näissä.

Herkkuja yritän vältellä arkisin. Viikonloppuisin menee pötkö pringlesiä, pussi karkkia ja vielä jotain leivonnaistakin.

Juon kevytlimua ja rasvatonta maitoa. Arkisin juon vain teetä, maitoa ja vettä.
 
vierailija
Aamupalaks puuroa, leipää, jogurttia&mysliä tai itse tehty smoothie. Joskus harvoin 1-2krt/kk tulee paistettua pekonia ja kananmunia. Ja joka aamu paljon kahvia!
Lounaaksi yleensä keittoa tai salaattia + leipää.
Välipalaksi hedelmiä, kasviksia, smoothie, leipää.
Päivälliseksi ihan perus kotiruokaa. Makaronilaatikkoa, lasagnea, perunamuusi&kastike, pasta&kastike jne. Itse tehtyä alusta loppuun. Lisäksi raejuustoa tai salaattia.
Iltapalaksi sit usein leipää&teetä + jogurttia, joskus lämpimiä voileipiä tai itse tehtyä pitsaa.
Niin ja vettä juon 2 litraa joka päivä. Tosi harvoin limuja tai mehuja. Herkuttelen mielummin vihanneksilla ja hedelmillä
Kun karkeilla tai sipseillä. Tosin suklaa & jätski (yhdessä tai erikseen) on mun suuri pahe :p mutta niitä syön kerran viikossa kun on herkkupäivä. Alkoholia en käytä ollenkaan. Leivän päällä ihan oivariini herkkua ja kinkkua+ jotain hyvää juustoa. Oon myös juustohiiri niin et erilaisia juustoja tulee kyllä ostettua ja syötyä mut niitäkin vaan kerran viikossa.
 
Tradenomi
Urasuunnitelmat tais vaihtua lompakkoloisena elävän kotiäidin rooliin. :D
No eipä sillä tradenomin koulutuksella kovin ihmeellisiin hommiin ois kyllä edes päässykään, mutta onhan se kiva antaa muille itestään vähän kiillotetumpi kuva. :D
OT mutta turha dissaa täällä tradenomin tutkintoa. Niillä papereilla pääsee ihan hyvin samoihin duuneihin kun KTM ja kk-palkka lähemmäs 4000. Kokemusta on :)
 
162/55
Yleensä arkisin:
Aamulla pala ruispalaa kera juuston ja leikkeleen ja floran. Lisäksi 2 isoa kuppia vihreää teetä
Lounaalla liha/kana/kala/falafel ja vihanneksia, juomana vettä
Välipalana jugurtti/rahka tms tai jos töissä saanut pullan niin korvaan sillä
Illallisena samantyylistä kuin lounaalla tai esim jauhelihalla täytetty paprika

Vettä väleissä paljon, jos nälkä meinaa yllättää työpäivän aikana niin kuppi teetä/kahvia/ hedelmä.

Uskoisin että ne joilla paino-ongelmia, yllättyisi paljon siitä miten paljon vähemmällä pärjää. Itse myös samaa mieltä muiden kanssa annoskoosta! Toki kalorit vaikuttaa, eli esim keitettyjä vihanneksia saa mättää niin paljon kun jaksaa vaan keittää!

Itse käytän light-tuotteita jos haluan pihistellä joskus kaloreissa. Mun mielestä kaloreiden juominen on erityisen turhaa ja helppo karsia pois! Vkl herkuttelen ja otan rennommin, pitäähän elämästä nauttia...
 

Yhteistyössä