Mitä te vakkarit sitten teette

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
kun joku toinen vakkari ärsyttää kybällä? Tätä olen miettinyt, kun olen itse muutaman kerran joutunut palstafasismin uhriksi sekä seurannut miten joku muu on lahdattu.
 
Miksi pitäisi poistua silloin kun joku ärsyttää? Erimielisyydet pippuroivat keskusteluja sopivasti. Esmes tuon Peyoten kanssa on joskus vänkätty, mutta arvostan hänen rohkeuttaan olla omilla perusteluillaan eri mieltä (y).
Lunatic antoi minulle alapeukkua jokin aika sitten (se muslimit provosoituu naisten pukeutumisesta-ketju), mutta ei tuo harmittanut. Sen sijaan olen huolissani, kun Lunatic tuntuu sen jälkeen hävinneen palstoilta - olisiko mamukeskusteluun kyllästymistä?

Minua ärsyttävät "vierailijat", joilla ei ole mitään sanottavaa vaan kommentit ovat lähinnä huutelua.
 
Mun mielestä eri mieltä oleminen on ihan ok. Ja ärsyyntyminenkin on ihan ok. Esimerkiks viiskymppinen isoäiti on mua joskus ärsyttänyt, mutta pidän hänestä kuitenkin, koska hän ei märehdi niitä samoja juttuja keskustelusta toiseen. Monen muunkin mustan kanssa on sama juttu. Se on ok. Saa sanoa paskapääksikin, siinä keskustelussa, missä silloin ollaan.

Semmoinen on ärsyttävää, että kun kerran sanoo jollekin jotain poikkipuolista, niin sitten tämä joku alkaa tyyliin vainota niin ettei enää voi mitään sanoa mihinkään. Nää vainoojat on harvemmin mustia, vaikka voihan ne niitäkin joskus olla.
 
IhQ
No ihan ensiks, eihän niitä ärsyttävyyksiä tartte lukea. Voi siis skipata ne. Ja jos se ei auta niin mustat voi laittaa mustia ignore-listalle jolloin siis niiden viestit ei näy.
Juuri tuossa harmittelin ettei kirjautumattomia voi laittaa sille listalle...
Ja jos ei auta/ei halua jostain syystä ignorettaa niin se kuuluisa valkea ruksi punaisella pohjalla löytyy edelleen tuolta näytön oikeesta yläkulmasta :)
 
Eihän keskustelua edes synny, ellei kukaan ärsytä edes vähän. Eikä ole vielä tullut vastaan ihmistä jonka kanssa olisin täysin samaa mieltä kaikesta -onneksi. Elämä ois kai aikalailla tylsää silloin.

Kun ärsyttää, keskustellaan erimielisyyksistä, joskus jopa väännetään ihan tosissaan ja usein huomataan että ollaankin asiasta osin samaakin mieltä. Ja se mulle tän paikan "suola" onkin. Oppii tuntemaan erilaisia ihmisiä ja ymmärtämään heitäkin.
 

Yhteistyössä