Mitä teet kun teillä on miehesi kanssa paha riita ja hänen pelkkä olemus ärsyttää?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onko tämä tuttua naimisissa oleville pariskunnille. Meillä tätä tapahtuu joka viikko. Menetän hermoni liian kilttiin kotikeskeiseen mieheen ja riidellessä räiskyy, mutta mies vetäytyy kuoreensa.
 
vierailija
En mä nykyään yleensä tee mitään. oon omissa oloissani. en ainakaan ala jauhamaan. koitan vaan hiljaisesti yleensäkin sumplia asiat mieleni mukaan ja keskustelen mahd. vähän mahd. riitaa aiheuttavista jutuista
 
vierailija
En mä nykyään yleensä tee mitään. oon omissa oloissani. en ainakaan ala jauhamaan. koitan vaan hiljaisesti yleensäkin sumplia asiat mieleni mukaan ja keskustelen mahd. vähän mahd. riitaa aiheuttavista jutuista
Puhukaa ihmeessä asioista ja paljon. Puhua ei voi liikaa. Puhumattomista asioista kertyy möykky, joka suurenee ja suurenee ja on myöhemmin hankala selvittää.
 
vierailija
puhuminen on yliarvostettua, varsinkin jos lopputulos on ihan sama. Turhanpäiväinen vatvonta vaan väsyttää. kyllä ne asiat siitä suttaantuu ilman turhaa kinastelua
 
vierailija
Käyn pitkällä kävelyllä rauhoittumassa, ja sitten keskustellaan. Rakentavimmin riidat selviää meillä, kun käyttää lauseita, jotka alkaa että "minusta tuntuu.." tai "minulle olisi tärkeää..". Puolisoa sättimällä saa toisen vain puolustuskannalle tai vetäytymään.
 
Mies...
Meillä se menee niin, että ensin tuo eukko on viikon hiljaa. Ei puhu juur mitään. Sitten viikon päästä minä kysyn että vieläkö tässä mökötetään ja haluaako hän jutella. Vastaus on että ei ole mitään. Mökötys jatkuu pari päivää. Sitten räjähtää ja se sanoo "miten sä oot niinku sua ei painais mikään mielessä?". Tätä säestetään itkulla ja voivottelulla siitä miten viikko elämästä on mennyt pilalle. Sitten se lähtee 1-2 tunniksi jonnekin ulos kävelemään tms. Tullessaan kotiin kiukku on laantunut, jutellaan hetki ja harrastetaan seksiä. Kaikki on sen jälkeen sovittu.
 

Yhteistyössä