Miten auttaa huumeisiin sekaantunutta?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kertokaas, mitkä taikasanat sanat vanhalle rakkaalle ystävälle joka sekaantunut aineisiin ja pahasti. Turputtaminen ei auta, eikä myöskään lässyttäminen. Miten saisin hänet elämänkirjoihin takaisin? :(
 
Raitis addikti
Googleta semmoisesta kuin Rehappi Oy. Minnesota-mallinen hoito alkoholisteille ja addikteille. Puhutaan kemiallisesta päihderiippuvuudesta ja jos ystäväsi ei "kuuntele" niin luultavasti tästä kyse. Itse olen raitis narkomaani ja kävin kyseisen hoidon reilu 1.5vuotta sitten, siitä asti olen ollut raittiina ja enään ei alkoholi ja huumeet kuulu elämääni. Minulla se auttoi :). Mutta sinun pitää odottaa paras aika puhua asiasta ja se on silloin kun tällö ystävälläsi on krapula tai laskut meneillään silloin hän kuuntelee!
 
Raitis addikti
Kertokaas, mitkä taikasanat sanat vanhalle rakkaalle ystävälle joka sekaantunut aineisiin ja pahasti. Turputtaminen ei auta, eikä myöskään lässyttäminen. Miten saisin hänet elämänkirjoihin takaisin? :(
Suosittelen soittamaan ja käymään info tilaisuudessa, joita järjestetään eri kaupungeissa. Facebookissa kerrotaan missä on seuraava info yms. Valitettavasti "taikasanoja" ei ole, mutta älä yritä tyrkyttää vaan tämän käyttäjän/juovan pitää itse huomata myös että missä mennään. Soita Rehappiin niin saat lisä tietoa :)
 
vierailija
Sano hänelle että on ikävääja surullista menettää kallis ja rakas ystävä aineille. Toivottavasti saa apua ja jos aidosti haluaa parantua niin tervetuloa takaisin.
 

Yhteistyössä