Miten flunssaisen vauvan nenä auki??

  • Viestiketjun aloittaja "mimi"
  • Ensimmäinen viesti
"mimi"
Meidän 7 kk vauvalla on aika paha flunssa, nenä ihan tukossa ja yskii, onneksi kuume on pysynyt aisoissa. Mutta miten ihmeellä saa vauvan nenän auki, kun imetyksestä ei meinaa tulla mitään! Ressukka on niin tukossa. Soseetkaan ei meinaa maistua, täytyisihän sitä jotain saada masuun menemään... Nyt olis hyvät vinkit tarpeen!

Kokeillut olen jo nenäfriidaa ja nasolinin aqua suihketta, mutta tuloksetta.
 
Pinnasängyn pääty koholle, höyryhengitystä ja pilko sipulia ja valkosipulia harson sisään ja laita se pinnasänkyyn. Ja patterille märkiä pyyhkeitä tai pyykit samaan huoneeseen kuivumaan. =)

Pikaista paranemista pienelle nuhanenälle! :heart:
 
Hetkellistä apua on suihkuhuoneessa istumisesta, jos laittaa suihkun kuumalle jotta tulee höyryä :D Kannattaa koittaa syömistä aivan istuvassa asennossa, makuultaan menee nenä helpommin tukkoon.. Hedelmäsoseita vois koittaa jääkaappikylmänä.

Vick-tahnaa ei saa pienille käyttää, mutta olen sutaissut sitä purkista harsoon ja laittanu sen harson sängyn alle, tai muuten jonnekin pään läheisyyteen. Kuitenkin niin, ettei lapsi saa harsoa käteensä.
 
nenäfriida
Ei ehkä tää nyt auta, mut osta seuraavaa kertaa ajatellen tuo "laite" ja keittosuolatippoja. Ainakin mä oon saanut sillä avun, kun saa sen räkäkasan hetkeksi edes pois ja vauvakin oppi, että auttaa.Tosin täytyy imeä parin tunnin välein ettei mene taas tukkoon. Vicks salvaa minäkin rättiin laittanu sängyn lähelle ja sipuleita pilkkonut lautaselle joka lähelle sängynpäätyä. toivotaan että pian tauti helpottaa!
 
"mimi"
Kiitos vinkeistä! Täytyypä kokeilla tuota höyrytystä ja pesaista pyykkejä kuivumaan.

Miten tuon sipulin kanssa, pinnis kun on meidän makkarissa, pystyykö siellä olemaan, siis aikuinen? Olen tosi herkkä "sipulinkatkulle", heti vuotaa silmät...

Vicksiä ei taida löytyä tähän hätään.
 
"Pomm"
Apteekista saa sellaisia nenäimureita jossa on purtilo josta lähtee 2 letkua toinen letku vauvan nenään ja toisesta imaiset jolloin räkä menee säiliöön. Kuulostaa ällöltä mutta kaiken järjen mukaan rään ei pitäisi tulla suuhun :) Näitä imureita on eri paksuisilla letkuilla (ohutta ja vähän paksumpaa)

Ja ainakin Prismassa olen tainnut nähdä saman tapaisen "imurin"

Tai sitten sellaisella imaisupumpulla joita saa normi kaupoista kans.

Olisko tähän hätään vaikka lääkeruiskua jolla kokeilis imaista nenää??
 
nenäfriida
niin on se melko tujua hajua mikä sipuleista lähtee ja paras coctail olis tavallinen+valkosipuli sekaisin :) kyllä meillä pystytty nukkumaan vaik alussa onkinitsellä hieman hankala kun tuoksu ottaa omaan nenään :)
 
[QUOTE="mimi";23396729]Kiitos vinkeistä! Täytyypä kokeilla tuota höyrytystä ja pesaista pyykkejä kuivumaan.

Miten tuon sipulin kanssa, pinnis kun on meidän makkarissa, pystyykö siellä olemaan, siis aikuinen? Olen tosi herkkä "sipulinkatkulle", heti vuotaa silmät...

Vicksiä ei taida löytyä tähän hätään.[/QUOTE]

Kyllä siitä aika käry lähtee... :D Meillä oli myös pinnasänky meidän sivuvaununa, eli aika hyvät käryt tuli, mutta ihan oikeasti toimi kaikista tehokkaimmin näistä kaikista keinoista. Oli aika kiitettävästi auki omakin nenä :D
Tosin, jos et siedä sitä sipulinkäryä... Mutta kokeile miltä tuntuu! :)
 
"mimi"
Ok. Eli täytyy lähteä pilkkomaan sipulia.

Mulla siis on jo tuo versio nenäfriidasta, josta itse imaistaan. Ihan hyvin sillä saa tavaraa nenästä tulemaan, mutta nyt on vauva niin tukossa, että siihen ei ollut tuosta friidasta apua.

Kiitos nopeista vastauksista!
 
[QUOTE="mimi";23396834]Ok. Eli täytyy lähteä pilkkomaan sipulia.

Mulla siis on jo tuo versio nenäfriidasta, josta itse imaistaan. Ihan hyvin sillä saa tavaraa nenästä tulemaan, mutta nyt on vauva niin tukossa, että siihen ei ollut tuosta friidasta apua.

Kiitos nopeista vastauksista![/QUOTE]

Oleppa hyvä! Toivotaan, että vinkeistä oli apua ja teillä tukkoisuus pienellä helpottaa. =)
 

Yhteistyössä