miten jaatte siivoukset kun asutte erillään?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En oikein tiedä miten ilmaisisin itseni tässä asiassa, ilmn että kuulostan nalkuttavalle akalle.
Tilanne siis, että seurustelen, mutta mies asuu omassa kodissaan ja minä omassani. suurimmaksi osaksi mies kuitenkin on minun luona, käy välillä kotonaan ja tulee takaisin. miehellä on myös koira joka kulkee mukana.
Nyt minua on alkanut uunnattomasti ärsyttää, kun kaikki siivous ja kodinhoito jää minun hartioilleni. lapsiani en odota miehen hoitavan, he kuuluvat automaattisesti minun vastuulleni, mutta minusta olisi ihan reilua, että mies joskus edes ottaisi imurin ja vetäisi ne järjettömät koirankarvakasat pöypussiin. hän on sairaslomalla ja makaa sohvalla katsoen netflixiä kun tulen töistä. kotonaan käy hoitamassa asioita ja siivoamassa, mutta täällä ei laita tikkua ristiin.
yhteenmuutosta häh kovasti puhuu, mutta kun pelkään, että sittenkin kaikki jäisi minun kontolleni.
joo,asiasta pitää keskustella, mutta vinkkiä miten aloitan keskustelun ettei se mene siihen että kun et sinä ikinä....
 
vierailija
Meillä on sen verran välimatkaa että nähdään vain viikonloppuisin. Mies käy täällä mun luona.
Hän täyttää ja tyhjentää tiskikonetta, vie roskat, järjestelee tavaroita paikoilleen, vaihtaa petivaatteet, siivoaa kissanhiekka-astiaa ja siivoilee myös mun lasten sotkuja jos tahrivat vaikka keittiössä ruoalla.
Mitään näistä en ole pyytänyt tekemään, vaan hän ihan vapaaehtoisesti haluaa osallistua.

Ihan ystävällisesti voisit sanoa, että olisi sinun mielestäsi mukavaa jos hän voisi myös osallistua kotihommiin koska melkeinpä asutte yhdessä.
Jos mies tuosta nokkiintuu, niin voit vihjata että voisi sitten koirineen pysyä enemmän siellä omassa asunnossaan
 

Yhteistyössä