Miten jollekin ei riitä 1000€ kk?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Itse olen tällä hetkellä kunt.t.toiminnassa ja saan kaikki tuet yhteen laskettuna alle 1000 euroo kk. Miten jotkut työssä käyvät voivat valittaa ettei esim. 1500€ kk riitä? Ite porskuttelen hyvin ja pelkästään kulukorvauksilla saan viikon oluet ja siltikin jää yli! Säästöä tulee joka kuukausikin vielä tosin sukan varteen ne menee....
 
vierailija
Se, riittääkö 1000€/kk, riippuu paljon millaiset asumiskustannukset on. Jos asut vaikka Vantaalla ja vuojra on 800€, niin voi olla ettei jäljellejäävällä 200€:lla kovin hyvin pärjää. Sit taas jos asuu Lieksassa ja vuokra on 400€, niin siitä jää 600€ eikä tee edes tiukkaa.
 
vierailija
Riippuu vähän niistä muista kustannuksista esim. Autosta. Meillä pelkkä vakuutus on joka kolmas kuukaisi melkein 300. Onneksi halpenee tosta koko ajan, kun ei kolaroi. Bensa on myös
Tosi kallista. Vähintään 200 uppoo siihen kuussa. Harrastukset maksaa...kuntosali, hiustenleikkuu (leikkaan itse, mutta kaikki ei osaa) ja jos käy töissä on kiva joskus hemmotella itseään tai käydä vaikka ostamassa uusia vaatteita. Ei me pakollisia ole, mutta jotkut ajattelee että on, jos haluaa myös nauttia elämästä eikä vaan suorittaa sitä.
 
vierailija
Itse olen tällä hetkellä kunt.t.toiminnassa ja saan kaikki tuet yhteen laskettuna alle 1000 euroo kk. Miten jotkut työssä käyvät voivat valittaa ettei esim. 1500€ kk riitä? Ite porskuttelen hyvin ja pelkästään kulukorvauksilla saan viikon oluet ja siltikin jää yli! Säästöä tulee joka kuukausikin vielä tosin sukan varteen ne menee....
No meillä menee peruskaksioon tällä hetkellä 900 euroa vuokraan Helsingissä, kaupungin asunto. Kaippa sillä satasella ruokkii lapset, aikuiset ja yhden koiran.
 
vierailija
Jos rankalla työssä käymisellä tienaisin 1500e niin en todellakaan odota, että se riittää vain elämiseen.
Kyllä nyt työssäkäyvällä pitää olla joku muukin huvi kuin töissä käyminen.
Jos sossupummi saa saman verran rahaa kuin työssä käyvä, ryhdyn sossupummiksi, koska silloin saan elämästä enemmän irti..
Teen töitä vain, jos minulla jää oikeasti 500e säästöö kuukaudessa, niin voin käyttää sen kaikkeen kivaan.
 
vierailija
Asumiskulut vaikuttaa todella paljon! Tietysti myös perheen koko. Autokin on usein pakollinen, jos asuu kauempana keskuksista. Joten kovin suoraan tuota tonnin riittävyyttä on aika mahdoton arvioida.
 
vierailija
Niinpä. Muutenkin kulutustottumukset sen mukaan, asuuko ihan pikkupaikkakunnolla, kuten Rautavaaralla, vai vaikka Turussa. Kaupungissa menee enemmän rahaa kaikenlaisiin huvituksiin vrt. Maalla vaan vapaa-ajalla möllötetään kotona ja katsotaan telkkaria, samaan aikaan kun kaupunkilaiset käy leffassa, ulkona syömässä jne. Tiedän sen kun itse olen aina ollut kaupunkilainen ja kun vertaan itseäni maalaisserkkuihini, niin kyllä meidän elämäntyylit ja harrastukset on ihan erilaisia.
 
Ylpeä asuinpaikastaan
Niinpä. Muutenkin kulutustottumukset sen mukaan, asuuko ihan pikkupaikkakunnolla, kuten Rautavaaralla, vai vaikka Turussa. Kaupungissa menee enemmän rahaa kaikenlaisiin huvituksiin vrt. Maalla vaan vapaa-ajalla möllötetään kotona ja katsotaan telkkaria, samaan aikaan kun kaupunkilaiset käy leffassa, ulkona syömässä jne. Tiedän sen kun itse olen aina ollut kaupunkilainen ja kun vertaan itseäni maalaisserkkuihini, niin kyllä meidän elämäntyylit ja harrastukset on ihan erilaisia.
Mä asun pienellä paikkakunnalla joka on varmasti sun mielestä täysin maaseutua. Ei me kaikki täällä vain olla möllötetä kotona vapaa-ajalla. Et voi yleistää serkkujesi perusteella.
 
vierailija
Jos pitää maksaa vuokra ja auto, niin ei 1000€ kk todellakaan pärjää.
Ilman autoa, halpa vuokra, asuu yksin jossai keskustan tuntumassa, niin 1000€ riittää ihan ok, vaikka ei sillä juhlita.
 
vierailija
No meillä menee peruskaksioon tällä hetkellä 900 euroa vuokraan Helsingissä, kaupungin asunto. Kaippa sillä satasella ruokkii lapset, aikuiset ja yhden koiran.
Niinpä, ei 10 000€/kk yksinkertaisesti vain pärjää. Pelkästään linnani siivouspalveluihin kuluu se 9500€. Yritä siinä viidellä sadalla saada Rolls Roycen lainat lyhennettyä.

Tonnilla pärjää kyllä - valintakysymys käyttääkö sen vuokraan Helsingissä, vai viekö lapsia elokuviin Seinäjoella
 
Niinpä, ei 10 000€/kk yksinkertaisesti vain pärjää. Pelkästään linnani siivouspalveluihin kuluu se 9500€. Yritä siinä viidellä sadalla saada Rolls Roycen lainat lyhennettyä.

Tonnilla pärjää kyllä - valintakysymys käyttääkö sen vuokraan Helsingissä, vai viekö lapsia elokuviin Seinäjoella
No eikä pärjää. Tuskin se asuminen Seinäjoellakaan ilmaista on.
 
vierailija
Jos pitää maksaa vuokra ja auto, niin ei 1000€ kk todellakaan pärjää.
Ilman autoa, halpa vuokra, asuu yksin jossai keskustan tuntumassa, niin 1000€ riittää ihan ok, vaikka ei sillä juhlita.
Saan käteen n. 1300€ kuussa. Töissä olen käynyt pari vuotta, eli sukanvarttakaan ei ollut juuri etukäteen kertynyt

- Asun vuokralla v. 2014 valmistuneessa kaksiossa Oulussa
- Minulla on alle 90 000km ajettu auto, vuosimallia 2006
- Käyn ravintolassa päivällisellä keskimäärin kerran viikossa
- Viimeisen vuoden sisään olen ostanut mm. tietokoneen (800€), kaiuttimet (200€), uuden puhelimen (450€)...
-...ja käynyt viikonloppureissuilla Lontoossa ja Kööpenhaminassa

Siltikin olen tässä sivussa saanut kerrytettyä säästötilille hieman vajaat 3000€

Tärkeintä on miettiä mitä oikeasti tarvitsee tyydyttävään elämään - eikö yksinkertaisesti selviä jos ei hetken mielijohteesta ostakaan sitä kivaa toppia lojumaan vaatekaapin perälle
 
Tärkeintä on miettiä mitä oikeasti tarvitsee tyydyttävään elämään - eikö yksinkertaisesti selviä jos ei hetken mielijohteesta ostakaan sitä kivaa toppia lojumaan vaatekaapin perälle
Tärkeintä on tajuta, että toiset kertovat sankaritarinoita tonnilla selviämisestä YKSIN eläessään, kun taas toiset pohtivat asiaa useampihenkisen perheen kannalta.
 
vierailija
Mä olen elänyt lapsen kanssa 1100 euron kuukausituloilla ja kyllä teki tiukkaa! Sai välillä laskea senttejä, että rahat riittää ruokaan. Tuosta summasta piti siis maksaa vuokra yms.
 
vierailija
Me ollaan miehen kans opiskelijoita joten saadaan se tonni yhteensä tukia vuokra veden kans reilu 700. Nostetaan lisäksi 200e/kk opintolainaa, Eli 1200e sit on ne tulot sillä selviää, lääkkeisiin ja lääkäri maksuihin menee melkein joka kuukausi 200e jos sitä ei ois 1200e ois oikein hyvä summa ja tonnillaki pärjäis.
 

Yhteistyössä