miten laitan puhelinasetukset, ettei mene ulkomailla puhelimen netti päälle??

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja lumia900, 25.02.2013.

1. lumia900

lumia900 Vieras

Eli että käyttäisi vaan wlania ulkomailla. Koht olis reissuunlähtö eessä...

2. "vieras"

"vieras" Vieras

Mä kävin elisa shopissa puhelimen kanssa ja kuulemma nettiä ei saa puhelimesta pois, kun olisin halunnut ettei kotimaassakaan se menisi nettiin kun mulla ei ole data liittymää.

3. "vieras"

"vieras" Vieras

Tosi helppoa! Voiko noin tyhmää ihmistä olla?! :O

4. "bloo"

"bloo" Vieras

Miksi nainet hankkivat älypuhelimen jota eivät osaa käyttää? Ja miksi wlania ei voi käyttää jos on ilmainen? Ja miksi ei hankita rajatonta nettiliittymää alle kympillä kuussa?

5. "vieras"

"vieras" Vieras

[QUOTE="bloo";28108020]Miksi nainet hankkivat älypuhelimen jota eivät osaa käyttää? Ja miksi wlania ei voi käyttää jos on ilmainen? Ja miksi ei hankita rajatonta nettiliittymää alle kympillä kuussa?[/QUOTE]

No ei se ulkomailla auta, vaikka olisi kuinka "rajaton nettiliittymä".

6. dah

dah Vieras

Mobiilidata asetuksista pois

7. dah

dah Vieras

[QUOTE="vieras";28107998]Mä kävin elisa shopissa puhelimen kanssa ja kuulemma nettiä ei saa puhelimesta pois, kun olisin halunnut ettei kotimaassakaan se menisi nettiin kun mulla ei ole data liittymää.[/QUOTE]

Puutaheinää mikäli Lumiasta puhut.

8. "..."

"..." Vieras

Pakettidatan tosiaan saa asetuksista pois päältä (ainakin Lumia 820). En pysty tähän hätään neuvomaan, missä kohtaa asetuksia se tarkalleen on, kun mies on töissä ja itellä ei Lumiaa ole. Aika asiantuntematonta palvelua Elisalla.

9. gyujj

gyujj Vieras

Asetukset-matkapuhelunverkko-datayhteys.

10. pwinv

pwinv Vieras

Operaattorit eivät tee sopimusta data-roaming estosta tiskillä, vaikka se olisi oikeasti hyvä ja kannattava palvelu.

11. lumia900

lumia900 Vieras

No johan on joukkoon mahtunut taas puutteessaolevien päänaukomisia. Kiitos asiallisesti vastanneille!!! Itse en älypuhelinta hankkinut,vaan työnantaja. Ja jos joku pässi luulee että rajaton netti on rajaton myös ulkomailla, niin ihan kannattaisi vaikka sopimusehdot käydä lukemassa. Ja toki mä wlania voin käyttää, mutta pointtina tässä oli se etteipakettidata menis VAHINGOSSAKAAN päälle vieraassa maassa...päivityksien tms takia. Mutta täytyy yrittää tutkailla vielä noita puhelimen asetuksia:)

12. "hippi"

"hippi" Vieras

DNA tarjoaa dataan limittiä. Vähentää riskiä...

13. "mie"

"mie" Vieras

Poista Datayhteys ja lisäksi vielä poista data yhteys sallittu. Auttoiko?

14. tele

tele Vieras

Naiset...

15. "vieras"

"vieras" Vieras

[QUOTE="vieras";28107998]Mä kävin elisa shopissa puhelimen kanssa ja kuulemma nettiä ei saa puhelimesta pois, kun olisin halunnut ettei kotimaassakaan se menisi nettiin kun mulla ei ole data liittymää.[/QUOTE]

MIksi kukaan ostaa älypuhelinta, jos ei ole dataliittymää ???

16. Jellonainen

Jellonainen Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    22.07.2007
    Saadut tykkäykset:
    0
    Paitsi jos on Saunalahden liittymä, koska Saunalahti käyttää Elisan verkkoa. Ainakin tietokoneen mobiililaajakaistan yhteysohjelma kuvittelee minun koko ajan käyttävän roaming-datasiirtoa vaikka ihan Pirkanmaalla asun. Myös kännykkä valittaa että olen käyttämässä roamingia kun haluan käyttää karttasovellusta (Saunalahden liittymä siinäkin).

Jaa tämä sivu