Miten lasketaan prosenttilaskuja?

  • Viestiketjun aloittaja vv
  • Ensimmäinen viesti
Xinuhe
Uskomaton sivu tämäkin...eniten huvitti tämä lause: Tota joo.... menehän nyt niiden lähäriopintojesi pariin ja jätä oikeat osaajat tähän ketjuun....

No, meitä laskijoita on moneen junaan. Toiset ne ymmärtävät kysymyksen ja tämä ei ymmärtänyt sitäkään. Taisi olla lähäriopiskelija oikeessa :LOL:
 
Sissus00
Hei, tämmönen idiootti kun olen niin mulla ois yks onkkelma koulutehtävien kans. ja joo, tää on varmaan typerä kysymys, mut varmaan näin kieroutuneella naisen logiikalla tulee aateltua asiat taas vähä turhan vaikeesti..

eli, jos yrityksen tuotantoprosentti joulukuussa 2009 on 30%. niin jos sanotaan et "ensi vuonna joulukuun tuotantoprosentti tulee olemaan 40 prosenttia suurempi" niin.. lisätäänkö siihen vaan siis 40x30=70 vai pitääks se laskee jotenki ihan erilailla? :O jotenki toi ei musta voi olla oikeen noin, se on nii iso prosentti xD hehe.. että lasketaanko noi jotenki et tuosta 30 prossasta 40 prossaa..

huoh. sitte ku ootte haukkuneet mua tarpeeksi tyhmäksi nii voisko joku kiltti neuvoa? :p kiiiiitos <3<3<3
 
Hei, tämmönen idiootti kun olen niin mulla ois yks onkkelma koulutehtävien kans. ja joo, tää on varmaan typerä kysymys, mut varmaan näin kieroutuneella naisen logiikalla tulee aateltua asiat taas vähä turhan vaikeesti..

eli, jos yrityksen tuotantoprosentti joulukuussa 2009 on 30%. niin jos sanotaan et "ensi vuonna joulukuun tuotantoprosentti tulee olemaan 40 prosenttia suurempi" niin.. lisätäänkö siihen vaan siis 40x30=70 vai pitääks se laskee jotenki ihan erilailla? :O jotenki toi ei musta voi olla oikeen noin, se on nii iso prosentti xD hehe.. että lasketaanko noi jotenki et tuosta 30 prossasta 40 prossaa..
<3<3<3
Tummennettu on se oikea suunta. 100% on kokonainen. Jos sinulla on leipä ja sinun pitäisi viedäkin 40% enemmän leipää mukanasi, niin tuskin sinä kuitenkaan toista leipää ottaisit mukaan. (vrt 30%+40% laskuasi). Vaan vajaan puolikkaan...
 
Sissus00
kiitos <3 mutta miten se sitten lasketaan? *punast* perhana kun ois saanu hyvän laskutaidon geeneissä.. isosiskoja on mutta ku neki on vähintään yhtä tollukoita näissä ku minä.. x)
 
kiitos <3 mutta miten se sitten lasketaan? *punast* perhana kun ois saanu hyvän laskutaidon geeneissä.. isosiskoja on mutta ku neki on vähintään yhtä tollukoita näissä ku minä.. x)
Mun periaatteeni on valitettavasti olla kertomatta suoraa vastausta, koska toivon, että ihmiset oppivat laskemaan näitä ihan itte.

100% on kokonainen. Jos sulla on 100 marmorikuulaa (siis 100% kuulista on 100 kpl), niin kuinka monta kuulaa niistä on 40%? Yksi kuulahan siis on 1%... Millä luvulla olet kertonut 100, jotta saat oikean tuloksen?

Jos sinulla pitää olla 40% enemmän kuulia niin silloin 100 kuulaan lisätään 40% lisää kuulia. Paljonko se on?

Alkuperäisessä tehtävässä lasketaan ihan samalla tavalla. Nyt vaan 100 marmorikuulan tilalla on tuotantoprosentti 30%
 
Viimeksi muokattu:
delfiinipoika22
prosennti lasku on helppoooo!44%on 0,00044ja sitten se kerrotaan 10214 ja vastaukses tulee 0,10% tollai voi laskee kaikkii mut puhutaanko täällä missään homoista ne kyllä kiinnostaa ite oon homo ja haluisin kavereit ku mua niinku tosi paljon dissataan skoles ja mä en kestä sitä enää oisko mitää foorumii
 
YrjöYliverto
Mun periaatteeni on valitettavasti olla kertomatta suoraa vastausta, koska toivon, että ihmiset oppivat laskemaan näitä ihan itte.

100% on kokonainen. Jos sulla on 100 marmorikuulaa (siis 100% kuulista on 100 kpl), niin kuinka monta kuulaa niistä on 40%? Yksi kuulahan siis on 1%... Millä luvulla olet kertonut 100, jotta saat oikean tuloksen?

Jos sinulla pitää olla 40% enemmän kuulia niin silloin 100 kuulaan lisätään 40% lisää kuulia. Paljonko se on?

Alkuperäisessä tehtävässä lasketaan ihan samalla tavalla. Nyt vaan 100 marmorikuulan tilalla on tuotantoprosentti 30%
Eli sun periaattees ei ole auttaa ketään vaan olla vain lähinnä ärsyttävä ja tukkia foorumit näsäviisailla kommenteilla?

Samaan hengenvetoon nalkutat todennäköisesti news- tai nettietiketistä ja huomauttelet ihmisten typoista.. . .
 
Alkuperäinen kirjoittaja YrjöYliverto;22341126:
Eli sun periaattees ei ole auttaa ketään vaan olla vain lähinnä ärsyttävä ja tukkia foorumit näsäviisailla kommenteilla?

Samaan hengenvetoon nalkutat todennäköisesti news- tai nettietiketistä ja huomauttelet ihmisten typoista.. . .
Ei setä vittuile, setä kouluttaa. Miten sun mielestä opettaminen valmiin tuloksen antamisen sijaan ei ole auttamista?
 
Mjoo.
Kyllähän se on sellainen homma, että kaikki ei vaan yksinkertaisesti näitä enää muista eikä osaa. Monesti se on kiinni opetuksesta eikä aina oppilaan mielenkiinnon puutteesta, kuten turhan usein automaattisesti oletetaan.
 
kumma juttu
Mä pidän tätä kysymystä jo ihan vitsailuna. Koska oikeasti ei kai kukaan aikuinen tiedä miten prosentit menee. Auttaako yhtään ajattelua, jos kerron että kokonainen ruisleipä on 100% ja puolikas 50%.
kyllä on ihmiset idiootteja! jos itse olette niin helvetin viisaita niin miksi ette voi auttaa ihmistä joka tarvitsee apua? Itse olet vitsi kun tulet pätemään vaikka olet täysi 0 :)
 
fluemieneism
Effectively since they will be the sole computer system maker managing double digit product sales increases, they will master the product business while using the i phone, these people dominate this music business using mp3 player and also iTunes, and they rule the particular computer sleep pad company while using the ipad tablet, I will be truly intending an individual skeptics won't try and inform myself that their list achievement is a new coincidence way too. michael zimmerman hedge fund An excellent opportunity you cardstock business primary to learn the way this kind of operates and begin to see the quantities for you. This process Does work. We routinely accomplish this strategy employing concerning $1, 000 along with two times my personal income inside an time with the industry beginning. http://www.youtube.com/watch?v=5bdws6y4VBI Hedge Account is often a account , involving a new decided on variety of people who invest his or her money directly or ultimately with shares. Bonds and everything and thus improving give back on the purchase in ways so that the administrative centre will be safeguarded and also the come back is usually positive. This investors fork out the owing amount as efficiency charge with their expense manager exactly who spends the actual resources.
 

Yhteistyössä