Miten näytönohjain päivitetään tietokoneeseen?

  • Viestiketjun aloittaja eiosaa
  • Ensimmäinen viesti
eiosaa
Osaako tällainen täysi tumpelo tehdä sen itse ilman, että tuhoaa koko tietokonetta käyttökelvottomaksi? Olen käsittänyt, että vanha näytönohjain pitää ensin poistaa koneelta. Toimiiko näyttö sen jälkeen vielä normaalisti, eli miten sitten pysyy lataamaan uuden näytönohjainversion?

Windows10:ssä ei toimi kunnolla vanha näytönohjain, vaan se herjaa välillä jotain ja näyttö menee ensin hetkeksi pimeäksi. Olen saanut neuvon, että koneen (HP Envy) sivuilta voisi jostain ladata uuden näytönohjaimen, joka sopii kymppiin.

Uskallanko tehdä sen itse? Löytyykö hyviä vinkkejä?
 
vierailija
Ehkä on parempi, että joku muu tekee sen. Kun kuulostaa siltä, ettet edes tiedä mikä se näytönohjain on. Se on ihan fyysinen palikka koneen sisällä, joka otetaan irti ja sen tilalle laitetaan uusi. Ensimmäiseksi pitäisi tietää, mikä se uusi parempi on ennenkuin tekee mitään.
 
vierailija
Ei toimi näyttö ei. Koska kone on SULJETTUNA, kun vaihdat osia. Irti vanha ja uusi kiinni. Sitten haet uusimmat ajurit netistä sen jälkeen. Näyttis menee kiinni kuten vanhakin. Jos ei mene, niin emolevy on liian vanha. Toooosi helppoa.
 

Yhteistyössä