Miten olette kertoneet lapsille miten lapsia tehdään?

  • Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti
Ei nyt ihan liity asiaan mut meillä eskarilainen tuli yks päivä kotiin ja kertoi että äiti ja isi tiedän miten lapsia tehdään,olin ihan että jaa no miten..toinen iloisena sanoo että eskarissa sanottiin siis lapset keskenään puhuneet ja joku viisaana selittänyt että meidän äiti kertoi että lapsia tehdään niin että isi antaa äidille siemenen josta tulee vauva..et silleen.Mäkään en oikein ole osannut muuta sanoa kun että no ne on aikuisten asioita..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Bouli:
Ei nyt ihan liity asiaan mut meillä eskarilainen tuli yks päivä kotiin ja kertoi että äiti ja isi tiedän miten lapsia tehdään,olin ihan että jaa no miten..toinen iloisena sanoo että eskarissa sanottiin siis lapset keskenään puhuneet ja joku viisaana selittänyt että meidän äiti kertoi että lapsia tehdään niin että isi antaa äidille siemenen josta tulee vauva..et silleen.Mäkään en oikein ole osannut muuta sanoa kun että no ne on aikuisten asioita..
Meillä tuosta tuli jatkokysymys että miten se siemen sinne mahaan saadaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Bouli:
Ei nyt ihan liity asiaan mut meillä eskarilainen tuli yks päivä kotiin ja kertoi että äiti ja isi tiedän miten lapsia tehdään,olin ihan että jaa no miten..toinen iloisena sanoo että eskarissa sanottiin siis lapset keskenään puhuneet ja joku viisaana selittänyt että meidän äiti kertoi että lapsia tehdään niin että isi antaa äidille siemenen josta tulee vauva..et silleen.Mäkään en oikein ole osannut muuta sanoa kun että no ne on aikuisten asioita..
Meillä tuosta tuli jatkokysymys että miten se siemen sinne mahaan saadaan...
Mä olen vastannut, että siemen tulee pippelistä ja iskä laittaa sen äidin pimppiin. Ihan rehellisesti siis.
 
äitee
Meillä lapset tietää että isä antaa siemenet äidille. Aikanaan ehkä 5v esikoinen sano mulle et -äiti, voisitko pyytää isiltä sen rasian missä niitä siemeniä on, et me saataisiin vielä sisko tai veli:-D
 
Mä oon käyttänyt kirjoja hyväkseni tässä asiassa,kirjastossa on monia hauskoja.esim. Babette colen kirja kun äiti muni on hauska huumorilla höystetty kirja.ollaan lueskeltu ja keskusteltu asiasta,taidettiin ensimmäisen kerran lueskella sitä kun lapset olivat 5 ja 3. lasten kysymyksiin vastaan rehellisesti sitä mukaan kun niitä tulee,vanhempi nyt 10 ja kysymykset muuttuvat vaikeammiksi koko ajan,mutta yritän saada lapset ajattelemaan että seksuaalisuudessa ei ole mitään hävettävää.
 
jaana
Meillä kerrottiin ihan totuudenmukaisesti, että kun on tarpeeksi vanha ja molemmat haluavat niin isä saa työntää pippelin äidin pimppiin ja silloin siemen siirtyy äitin mahaan.
 
äiti
hassua miten vanhemmat aina häpeilevät mitä luonnollisimmasta asiasta kertomista.. eihän se lapsi intiimistä seksielämästä kysele, herranjestas, vaan siitä miten lapset tulevat! kyllä sitä avarassa luonnossakin nähdään eläinten parittelua ja maailman luonnollisin asia se ihmisenkin lisääntyminen on, ja aina parempi että lapsi saa tietää asiat oikein kuin sitten että jossain vaiheessa jostain saa aivan väärää tietoa ja vääristyneitä käsityksiä kaikenlaisesta.. kyllä meille on lapsille kerrottu, kun ovat sen ikäisiä että ymmärtävät, että isän pippelistä menee "vauvansiemen" äidin pimppiin, ja sitten siitä siemenestä alkaa kasvaa vauva..
 
Semppelii
Isä työntää pippelin äidin pimppiin ja isä ja äiti hierovat niitä ulos ja sisään Ja sitten pillu ja pippeli sitä kutsutaan panemiseksi ja aloittaa kannattaa 69 asennossa
 
"höh"
[QUOTE="petra";24570808]Kerroin tyttölleni että kuulee asiasta vasta parin vuoden päästä. Tyttöni on seitsemän vuotta.[/QUOTE]

Mitä ideaa sitä kertomista on sinne asti lykätä, jos nyt on asiasta kysynyt? Meillä on 2,5v vastattu kysymykseen kyllä, ei tietenkään vielä tarkasti, mutta iän mukaan sitten tarkemmin. Odotan itse toista lasta ja kun esikoiselle kerrottiin, että äidin mahassa asuu nyt vauva, hän kysyi heti "miten vauva sinne meni?". Ja me vastasimme, että alkoi kasvaa vauvasiemenestä. Hän kysyi myös "mistä vauva tulee pois", vastasimme että äidillä on vauvakanava pimpissä, mitä pitkin vauva tulee pois. Tai sitten joskus lääkäri leikkaa vauvan, niinkuin esikoisemme kohdalla kävi. Näytin sektioarven kohdan vatsastani.

Teillä on jo kouluikäinen lapsi! Kyllähän hänellä on oikeus saada asiaan jo vastaus. Hän ottaa sen kyllä selville kyselemällä kavereilta jos ette vastaa. Ja varmasti viestii lapselle jotain häpeällistä olevan asiassa, jos eivät vanhemmat mitään asiaan vastaa.
 
"apsi"
Meidän 3v kyseli tätä kanssa. Mä kerroin myös, että äidillä ja isällä on ns. vauvasiemeniä ja kun ne kohtaa niistä tulee vauva, mikä sitten kasvaa mahassa. Sen enempää ei ihmetellyt sillä kertaa.
 
"moi"
ei ole mitään hävettävää kertoa miten vauva syntyy. Se on kuitenkin ihan luonnollinen asia.Kun mä olin lapsi n. 10 vuotta mulle sanottiin vastaukseksi että kun isän pippeli laitetaan äidin pimppiin siemen siirtyy äidin vatsaan. HALOO ei siinä mistään semmosesta miten teette seksiä.
 
Miksei
Miksei tosiaan lapselle voisi selittää aivan suoraan tätä asiaa, eivät ne siitä rikki mene ja jostainhan ne sen totuuden kuitenkin joskus kuulevat. Lapsia kasvatetaan mielestäni ihan liikaa pumpulissa.
 
vrs
Meillä käydään 2v:n kanssa keskustelua siitä, missä se vauvareikä todellisuudessa sijaitsee. Vielä en oo saanu läpi väitettäni siitä, että se on siellä mihin ei päivä paista, vaan edelleen se kuulemma on toi monttu tossa mahan keskellä... :D

Että joo, vähän hassulta kuulostaa, jos ei 6v:lle voi totuutta kertoa...
 
Lastenlääkäri
On aivan sopimatonta, että lapset saisivat tietää mitään seksistä, lisääntymisestä, synnyttämisestä ja lapsen saamisesta ennenkuin he ovat aikuisia ja menevät naimisiin. Missään nimessä esimerkiksi 6-vuotiaalle ei tule kertoa totuutta, että miten lapsia tehdään, koska se voi järkyttää lasta liikaa ja aiheuttaa hänelle esim. mielenvikaisuutta ja taipumusta itsesaastutukseen.
 
dv
kaverin kaverin muksu about 5-6v, kysyi multa miten mun mahassa kasvava vauva on saatu sinne. kerroin sitten että kun kaksi aikuista ihmistä rakastaa toisiaan ja halaa oikein kovasti voi siitä saada aikaan vauvan jos ne niin tahtovat. en oikein uskaltanut sen selvemmin asiaa selitellä kun en laspen äidin ajatuksia asiasti tiennyt.
 

Yhteistyössä