Miten saan kaverin koiran olemaan hyppimättä vasten?

  • Viestiketjun aloittaja Kutsi
  • Ensimmäinen viesti
Kutsi
Kaverilla on 1-vuotias kultainennoutaja. Se on vielä tosi riehake ja nähdessämme ulkona hyppii aina vasten minua. Koira on sen verran painava, ettei kaveri saa pidettyä sitä paikallaan ns reaktiovaljaissakaan joten se pääsee hyppimään. Minua ärsyttää, kun se koko koira saattaa olla kurainen ja sitten ulkoilutakkini on tassuista kurassa.

Muutenkin koira tuntuu määräävän kaveria, mm jää minut nähdessään makaamaan vaikka keskelle tietä ja odottamaan, eikäkaverini saa sit liikkeelle millään.

Mutta mitkä ovat siis keinot, joilla saisin koiran olemaan hyppimättä?en kiinnitä siihen mitään huomiota tavatessamme enkä silloin kun se hyppii. Nyt olen vain yrittänyt olla välittämättä tai pysyä etäämmällä. Kaveri kun antaa koiran hyppiä eikä kiellä sitä.
 
noh.
Ihan ensimmäisenä sanot sille kaverilles että sä et halua koiran hyppivän sua vasten ja että kaverin on parempi alkaa kouluttamaan sitä koiraa olemaan hyppimättä.

Miksi oikeesti ihmiset hankkii niin isoja koiria ettei niitä pysty kontrolloimaan?
 
vierailijaa
Minä työnnän vastaavissa tilanteissa käteni suorana eteen kämmen pystyssä seis asentoon ja komennan topakasti alas. Se käsi edessä jo auttaa estämään sitä hyppelyä. Puolituttujen riehakkaiden koirien kanssa tuo on tepsinyt.
 
-iii
Kaverin tehtävä on kouluttaa koira. Mainitse asiasta. Itse voit estää hyppimisen nostamalla polven ylös koiran hypyn eteen. Käsiä ei kannata nostaa ylös, sillä koira vaan innostuu siitä.
 

Yhteistyössä