Miten saan kuumeen nousemaan?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Pää särkee, räkä vuotaa, nenä ja nielu kirvelee, korva tukossa... mutta ei sitä pirun kuumetta. Huomenna olisi työpäivä mutta ei tunnu työkuntoselta vaikka ei kuumetta olekkaan. Se vaan on niin inhottavaa mennä terkkarille valehtelemaan että on kuumetta, sehän on ainoa kriteeri millä sairaslomaa saa...

Jos aloitan kunnon siivousurakan niin mahtaisko sillä nousta? sitten voisin hyvällä "omalla tunnolla" sairastaa...
 
Mikä ihme siinä on et edelleen kuvitellaan et ilman kuumetta ei voi olla sairaslomalla?

Sano sille lääkärille tai terkkarille että "otatko vastuun musta jos et anna nyt sairaslomaa ja jotain sattuu?" Voit olla varma että saikkua tulee. Ainakin se kolme päivää.
 
haasu
Kyllä minä ainakin kirjoitan s-lomaa, vaikkei kuumetta olisikaan, jos selvästi on räkäinen ja huonovointinen tyyppi.. yleensä teeskentelijät haistaa jo kauas.. Ja eritoten, jos työskentelet lasten parissa, olisi paikallaan olla kotona lepäämässä ainakin pari päivää..sekä sun että lasten kannalta.
 
[QUOTE="vieras";22502924]meidän terveyskeskukseen kun soittaa ja jos myönnät ettei kuumetta ole (ei edes lämpöä) niin käsketään mennä töihin ja soitella uudestaan jos kuume nousee..[/QUOTE]

No sit ei varmaan auta kuin valehdella. Missä noin ääliömäinen tk muuten on?
 
Mikä ihme siinä on et edelleen kuvitellaan et ilman kuumetta ei voi olla sairaslomalla?

Sano sille lääkärille tai terkkarille että "otatko vastuun musta jos et anna nyt sairaslomaa ja jotain sattuu?" Voit olla varma että saikkua tulee. Ainakin se kolme päivää.
Sairauslomaan ei välttämättä tarvi edes olla kuumetta joten tuommoset "otatko vastuun musta" lauseet voi jättää kyllä sanomatta.
 
"noh"
Mä oon ainakin saanut kipeenä ihan hyvin saikkua. Ja mulla on noussut kuume koko elämän aikana ehkä joku kolme kertaa :) aina tulee vaan "alilämpöä", tai siis lämpö laskee asteen-kaksi ja olo on kyllä ihan sama kuin että olis kuumetta, ainoo vaan et olis kivempi saada kuume kun se parantais nopeemmin.
 
niiskutus
Sinulla on varmaan sama tauti mikä minulla oli/on!!! Kuume nousi 2 pv päästä räkiksen iskettyä.
Kuumetta oli yht 3 pv,Nyt on vaan kova yskä, pääkipu, nuhaisuutta =(
 
"totuus on"
Miepäs tiijän, vaan tohi kertoa. Se ei olisi oikein sillä keho tietää itse milloin on kuumeen aika.

Oletteko koskaan ajatelleet, miksi se kuume ei nouse?
Itse veikkaan mm. teollisen ruuan,kemikaalien ja lisäaineiden aiheuttavan elimistöön häiriötilan, jolloin keho ei toimikaan normaalisti tauteja vastaan.
 
"tanjam"
Saippuaa syömällä kuulemma pitäisi nousta. Kokeilin sitä joskus, kun olin poikakaverillani käymässä ja asuin silloin eri paikkakunnalla kuin hän opiskelun takia. Mulla oli pieni flunssa ja halusin sairaslomaa koulusta, että saisin olla kultani kanssa pidempään lomalla. Saippua oli ihan helkkarin pahaa eikä kuume pentele noussut. Lääkäri taisi arvata mietteeni ja määräsi pilke silmäkulmassa kuitenkin loppuviikoksi sairaslomaa:D Oi niitä aikoja, mitä olikaan valmis tekemään rakkauden eteen...
 
"mellan"
Minut on kerran käännytetty terveyskeskuksesta, kun ei ollu kuumetta. Kävin sitten yksityiseltä hakemassa sairaslomaa. Tästä on kyllä jo monta vuotta, en tiedä saako nykyään kuumeettomanakin sairaslomaa
 

Yhteistyössä