Miten tehdään KYSELYLOMAKE?? (opinnäytetyöstä kysymys)

  • Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti
apua
Ihanko vaan wordilla teen? Miten ne jotkut saa siihen viivoja väliin jne..?? Tekeekö ne jollain eri ohjelmalla vai saako wordillakin sellaisia viivoja ja muita hienouksia? Siis tarkotan, että jos esim. paperi vaakatasossa ja tulee tavallaan kaksi palstaa siihen...

Vai onko parempi vaaka vai pystylomake??
 
tuota
Miten oot päässyt tähän asti opinnoissa, jos et vielä koskaan ole kyselylomaketta joutunut tekemään? Ettekä ole harjoitelleet? Kysy niiltä muilta!!! TAI ohjaajalta. VAikea näin sivusta sanoa, kun ei yhtään tiedä millaisesta kyse, luulis silti, että jollain taulukko ohjelmalla tehty. TAi sit vaan wordilla ja sinne lisätty niitä taulukoita yms.
 
Laura
Me tehtiin kyselylomake ihan Wordilla. En tiedä, miten hieno sun lomakkeen pitäisi olla, mutta meillä kyllä ihan ajoi asiansa. Jaettiin kahvilassa asiakkaille asiakastyytyväisyyskysely.
 
vieras
Kyllä sillä Wordillä saa tehtyä ihan mitä vaan, kunhan osaa käyttää ;) Vaakataso on ainoastaan parempi silloin, jos on paljon esim. paljon vaihtoehtoja, mistä valita, eivätkä ne mahdu rinnakkain pystysuunnassa.
 
yökyöpeli
Kannattaa hakea kirjastosta lainaan Microsoft Office word käyytöohje, sen mukaan minkä vuoden versio sinulla on. Meillä kirjastossa on kaksi kaveria, jotka neuvovat ko. asioissa ja aina voi kysyä tietotekniikan opettajilta. Onko sinulla ketään tuttu, joka voisi neuvoa?
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tuota:
Miten oot päässyt tähän asti opinnoissa, jos et vielä koskaan ole kyselylomaketta joutunut tekemään? Ettekä ole harjoitelleet?
peesi! tätä minäki ihmettelen kovasti.
Hauskaa. Luuletteko te kenties, että esim. yliopistossa tehdään kyselylomakkeita alvariinsa? Itse tein tasan ensimmäisin ikinä tehdessäni gradua varten kyselyä ja veikkaisin että se on aika tavallista...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Hauskaa. Luuletteko te kenties, että esim. yliopistossa tehdään kyselylomakkeita alvariinsa? Itse tein tasan ensimmäisin ikinä tehdessäni gradua varten kyselyä ja veikkaisin että se on aika tavallista...
Kyllä meillä oli kvalin ja kvantin kursseilla puhetta miten kyselylomake tehdään ja millaisia kyselylomakkeita voi ja kannattaa tehdä.. Ja kurssit ovat jo ennen proosemman tekoa.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Hauskaa. Luuletteko te kenties, että esim. yliopistossa tehdään kyselylomakkeita alvariinsa? Itse tein tasan ensimmäisin ikinä tehdessäni gradua varten kyselyä ja veikkaisin että se on aika tavallista...
Kyllä meillä oli kvalin ja kvantin kursseilla puhetta miten kyselylomake tehdään ja millaisia kyselylomakkeita voi ja kannattaa tehdä.. Ja kurssit ovat jo ennen proosemman tekoa.
Eipä ollut meillä ympäristöpuolella mitään analyysikursseja. Taitaa kovasti vaihdella oppiaineesta toiseen. Ainakin ennen - voihan olla, että nykyään niitä jo on. Mutta ei se yliopisto-opinnoissa mikään keskeinen juttu kuitenkaan ole, osaako tehdä kyselylomakkeen vai ei. Sitä varten on olemassa ihan omia ammattilaisia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tuota:
Miten oot päässyt tähän asti opinnoissa, jos et vielä koskaan ole kyselylomaketta joutunut tekemään? Ettekä ole harjoitelleet?
peesi! tätä minäki ihmettelen kovasti.
No mä valmistun nyt, enkä mä oo tehnyt yhtäkään kyselylomaketta. Mun tutkimus kun oli kvalitatiivinen eikä kvantitatiivinen...
 
tt
Kyselylomakkeen teko ei ole keskeinen taito tutkijalle, mutta eipä hänkään varmaan ilman tekstinkäsittelyn osaamista tule toimeen työssään. Kyllä ne väitöskirjatkin suurimmaksi osaksi vielä itse kirjoitetaan wordilla, jolloin on osattava taulukoiden lisääminen, erilaiset muotoilut ym.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Puhumattakaan jos on sähköinen kysely ja tehdään oikeasti tietokoneella täytettävä lomake, jolloin on saatava lomake-ominaisuudet lisäksi :saint:
No mut siihenhän on sit jo omat ohjelmansa. Meillä teki muutama ja kyllä ne käytti netistä semmosia valmiita pohjia.
 

Yhteistyössä