miten toipua masennuksesta ilman lääkkeitä?

  • Viestiketjun aloittaja .............
  • Ensimmäinen viesti
.............
vai onko mahdollista?minulla on reilun vuoden ollu keskivaikea/vaikea masennus.olen syönyt lääkkeitä.(sepramil) välillä enemmän ja välillä lopetin.sain siis vieroitettua iteseni,mutta mieli alkoi painua uudestaan alas ja aloitin toisella lääkkeellä,jonka jouduin lopettamaan koska rinnoista rupesi tulemaan maitoa.nyt olen palannut citalopharmiin aika pienellä annoksell 20mg/pvä.se ei minulle riitä,mutta haluaisin lopettaa lääkkeet kokonaan.kun mieli on maassa vaikka syön lääkkeitä niin miksi en olisi ilman.vai olisiko parempi syödä hieman isompaa annosta.jotenkin vain tunnen huonoa omaatuntoa siitä että syön lääkkeitä enkä niitä haluaisi syödä vaikka toisinaan olo onkin parempi.haluaisin olla niikuin ennenkin.(aikaa ennen masennusta ja lääkkeitä)
 
..
tehotonta annosta ei annata syödä, nosta annosta ja hoida itses kuntoon. aivot tottuu siihen masentuneeseen olotilaan jos ei hoida itseään kuntoon siitä saa sitten elinikäisen kumppanin :(. nosta annosta, sitte ylös ulos ja lenkille. opettele hyvät rutiinit ja pidä niistä sitten kiinni. kun vain lähdet joka aamu tööhin ja illalla ulos ja hoidat asiat niin vähitellen ne väsyttävät aina vaan vähemmän. jos odotat sohvalla tv:tä katsellen että olosi helpottaisi niin niin ei koskaan käy.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23518970]Älä lopeta. Mieli voi olla pahemmin maassa ilman niitä. Kannattaa nyt käydä masentavat asiat läpi, kun lääkitys auttaa pitämään ajatukset koossa.[/QUOTE]

näin mullekin lääkäri väitti mutta ei pitänyt paikkaansa. en silti kyllä kehota ketään kokeilemaan itse.
itsensä pakottaminen yhteen pieneen asiaan kerralla auttoi mulla, mutta oli se julmetun vaikea ja todella pitkä prosessi. ennen sitä olin vuosia hoidossa ja söin lääkkeitä eikä mikään muuttunut :|
 
Niitä ei kyllä tosiaan kannata itsekseen alkaa nostelemaan / lopettamaan. Hakeudu keskustelemaan asiantuntijan kanssa. Nostatte vaikka yhdessä annosta. Ne tabletithan on kuitenkin melko harmittomia, eikä niiden syömisestä kannata mitään syyllisyyttä potea! Niistä kyllä pääsee sitten pois ajallaan. Eihän niihin fyysiseen koukkuun jääkään.

Eli mene juttelemaan, ja hanki oikeaa hoitoa. Ei mitään sellasta mihin ne on ensimmäisenä työntämässä - vaadi ammattilaista, ja jutteluaikaa monta kertaa viikossa.
 

Yhteistyössä