Miten tulisit toimeen 300 e/kk-ruokabudjetilla?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Meillä minä olen työttömänä, mies opiskelija ja yksi lapsi löytyy.
Ruokaan jää 300 e/kk minkä itse olen kokenut ihan riittäväksi, toki vähän pitää miettiä mitä ostaa mutta ei mitenkään mahdotonta köyhäilyä.
Miten itse tulisit toimeen?
 
vierailija
Meitä on myös kolme ja menee 1000e/kk ruokaan. Mitä ihmeessä te köyhät oikein syötte?
No, jääkaapista löytyy yleensä aina maitoa, rahkaa, maustamatonta jugurttia, hedelmäsosetta(Bonne),juustoa,margariinia,useasti kalkkunaleikettä,kurkkua,tomaattia,tuoreita juureksia ja vihanneksia esim.bataattia,punajuurta,perunaa,parsakaalia/kukkakaalia,sipulia.
Kuivakaapeista löytyy aina puuroa,riisiä,pastaa,kahvia,leipää.
Pakkasesta marjoja ja vihannessekoituspusseja, lihana syödään kanaa tai jauhelihaa, tehdään myös pelkkiä kasvisruokia.
 
vierailija
Itseni ruokkisin helposti, mutta en tätä seitsemän hengen perhettä.Tänään kävin kaupassa, meni 100 euroa, ja siinä tuli ruuat neljälle päivälle (maitoa on haettava lisää).
 
vierailija54162
Meitä on viis ja en kyllä kolmeasataa sais riittämään meidän ruokiin. Tai no kai saisin jos ois pakko, onneks ei oo.
Sama täällä. Normi markettilasku on 700-800€ kuukaudessa, saisin sen tiputettu todennäköisesti 500€/kk, mutta 300€ kuulostaa jo aikas mahdottomalta. Meillä mies ja kolmesta pojasta kaksi harrastaa aktiivisesti, joten sitä ruokaa menee aikas paljon.....
 
vierailija
Toimeen tulisin mutta oispa ahdistavaa. Syöminen on mulle hirmu tärkeä juttu ja tykän kokkailla ja herkutella.

Sieniaikaan ei olisi minkäänlaista ongelmaa, mutta muulloin ahdistaisi.
Ei me kyllä koeta tätä mitenkään ahdistavana.
Ainahan rahaa saisi olla enemmän ja köyhiä ollaan, kyllä.
En silti koe että syötäisiin mitenkään huonosti tai että pitäisi elellä kaurapuurolla.
Mekin tykätään kovasti hyvästä ruuasta ja kokkailusta! :)