Miten tulisit toimeen 300 e/kk-ruokabudjetilla?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Meillä minä olen työttömänä, mies opiskelija ja yksi lapsi löytyy.
Ruokaan jää 300 e/kk minkä itse olen kokenut ihan riittäväksi, toki vähän pitää miettiä mitä ostaa mutta ei mitenkään mahdotonta köyhäilyä.
Miten itse tulisit toimeen?
 
vierailija
Meitä on myös kolme ja menee 1000e/kk ruokaan. Mitä ihmeessä te köyhät oikein syötte?
No, jääkaapista löytyy yleensä aina maitoa, rahkaa, maustamatonta jugurttia, hedelmäsosetta(Bonne),juustoa,margariinia,useasti kalkkunaleikettä,kurkkua,tomaattia,tuoreita juureksia ja vihanneksia esim.bataattia,punajuurta,perunaa,parsakaalia/kukkakaalia,sipulia.
Kuivakaapeista löytyy aina puuroa,riisiä,pastaa,kahvia,leipää.
Pakkasesta marjoja ja vihannessekoituspusseja, lihana syödään kanaa tai jauhelihaa, tehdään myös pelkkiä kasvisruokia.
 
vierailija
Itseni ruokkisin helposti, mutta en tätä seitsemän hengen perhettä.Tänään kävin kaupassa, meni 100 euroa, ja siinä tuli ruuat neljälle päivälle (maitoa on haettava lisää).
 
vierailija54162
Meitä on viis ja en kyllä kolmeasataa sais riittämään meidän ruokiin. Tai no kai saisin jos ois pakko, onneks ei oo.
Sama täällä. Normi markettilasku on 700-800€ kuukaudessa, saisin sen tiputettu todennäköisesti 500€/kk, mutta 300€ kuulostaa jo aikas mahdottomalta. Meillä mies ja kolmesta pojasta kaksi harrastaa aktiivisesti, joten sitä ruokaa menee aikas paljon.....
 
vierailija
Toimeen tulisin mutta oispa ahdistavaa. Syöminen on mulle hirmu tärkeä juttu ja tykän kokkailla ja herkutella.

Sieniaikaan ei olisi minkäänlaista ongelmaa, mutta muulloin ahdistaisi.
Ei me kyllä koeta tätä mitenkään ahdistavana.
Ainahan rahaa saisi olla enemmän ja köyhiä ollaan, kyllä.
En silti koe että syötäisiin mitenkään huonosti tai että pitäisi elellä kaurapuurolla.
Mekin tykätään kovasti hyvästä ruuasta ja kokkailusta! :)

Mielestäni meillä on ihan monipuolinen ruokavalio, vihannekset,marjat ja hedelmät kuuluvat päivittäin ruokavalioon.

Aloittaja
 
vierailija
Pärjättäis varmaan ihan hyvin. Nyt meitä on 2 aikuista ja 5 kouluikäistä lasta, ruokaan kuluu noin 700e/kk (tosin juhliin menee sit vähän enempi rahaa, keväällä on lähes kaikkien synttärit).
 
No kahelle ihmiselle riittää, meillä ostetaan viikon ruuat kerralla ja rahaa menee viikossa 40-60e, jos ei hygieniatarvikkeita lasketa. Ja syodään perus kotiruokaa, ei eineksiä. Salaattia on joka päivä. Edellisen päivän ruuasta aina molemmille eväät. Mutta en sitten tiedä jos olisi enemmän väkeä, ei varmaan riittäis jos olis kouluikäisiä talossa.
 
Ei me kyllä koeta tätä mitenkään ahdistavana.
Ainahan rahaa saisi olla enemmän ja köyhiä ollaan, kyllä.
En silti koe että syötäisiin mitenkään huonosti tai että pitäisi elellä kaurapuurolla.
Mekin tykätään kovasti hyvästä ruuasta ja kokkailusta! :)

Mielestäni meillä on ihan monipuolinen ruokavalio, vihannekset,marjat ja hedelmät kuuluvat päivittäin ruokavalioon.

Aloittaja
Mulla on ehkä vähän kalliimpi maku. Pitää olla ulkofilettä välillä ja rapuja ja kampasimpukoita ja homejuustoa ja muitakin tyyriimpiä juustoja.

Ja toki sekin, että meillä on välillä kuusi lasta ruokittavana, vaikuttaa.
 
vierailija
Mulla on ehkä vähän kalliimpi maku. Pitää olla ulkofilettä välillä ja rapuja ja kampasimpukoita ja homejuustoa ja muitakin tyyriimpiä juustoja.

Ja toki sekin, että meillä on välillä kuusi lasta ruokittavana, vaikuttaa.
Nojoo, meinasin laittaakin että ne mitä ei raaski usein ostaa vaikka haluaisi(toisaalta ihan hyväkin kun kaloreita miettii ;) ) on mm. erilaiset juustot, viinit
Meilläkin kyllä ostetaan sisäfilettä n. kerran 1-2 kuussa.
 
vierailija
No minä olin melkeen järkyttynyt kun laskin, että meillä menee ruokaan n. 700 €/kk, 4 henkilöä. En ollut aiemmin tullut edes ajatelleeksi paljonko niihin menee. Aloin seuraamaan tarkemmin mitä ostan, huonolta näyttää tähän asti, tulee ostettua kaikkea turhaakin.
 
vierailijaniin köyhä
Mulla ei jää edes tuota ja ja meitä vielä aikuinen lapsi ja minä. Hän tosin maksaa ruokarahaa ja puolen vuokrasta, mutta oma rahani niin pieni huolimatta yössä käymisestä.
 
vierailija
Meillä menee kauppaan n. 100-150 €/viikko. Ihan hyvin pärjätään neljä henkeä mutta me ei syödäkään juurikaan esim kokolihaa. Tosin me syödään lounaat arkisin töissä ja hoidossa, joten se vähentää ruokalaskua aika paljon. Joutuisi katsomaan aika tarkkaan mitä ostaa jos pitäisi kolmella sadalla pärjätä. Sisältyykö tuohon summaan myös hygieniatarvikkeet kuten paperit, saippuat, hammastahnat ym vai pelkkä ruoka? Pelkkä ruoka olisi jopa helppoa, mutta muuten ei.
 

Yhteistyössä