Montako kirjoitusvirhettä mahtuu yhteen Iltalehden uutisointiin? (aika monta)

Miestä huijattiin asuntoautokaupassa

Maanantai 5.8.2013 klo 18.57

Tekstin ensimmäinen kappale kirjoitetaan tähän kenttään (ei enää erillistä tekstilähtöä!)

Poliisi tutkii tapausta, jos vaasalainen mies epäilee tulleensa petetyksi matkailuautokaupassa. Mes teki kaupan suomalaisella internetsivustolla.

Kun mies oli löytänyt sopivan kohteen, hän maksoi noin 2000 euron käsirahan matkailuautosta myyjän tilille.

Myyjä lupasi toimittaa auton ulkomailta ostajalle. Kun ei myyjästä kuulunut mitään ostaja soitti myyjälle, mutta puhelinnumero ei enää ollut käytössä. Myynnin takana olleen firman tiedot olivat myös hävinneet internetistä.

Poliisi selvittää asian.
IL

Miestä huijattiin asuntoautokaupassa | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Melkoisen monta virhettä hyppää silmille...ihan paras on kuitenkin alku ja loppu...poliisi tutkii tapausta, jos vaasalainen mies epäilee tulleensa petetyksi. Jaa että JOS? :)

Mutta hyvä juttu, että poliisi selvittää asian. Ovat siis selvästi näin luvanneet? Ihan varmaksi?!? :D
 
[QUOTE="harmaana";28818294]Vähemmän tuossa on virheitä kun ap:n blogissa.

:)[/QUOTE]

Hyvin todennäköistä. Mun blogissani kun on aika paljon enemmän tekstiä, enkä juurikaan oikolue sitä.

Mutta luulis, että Iltalehdessä sentään lukisivat sen tekstinsä ennen julkaisua :)
 
das
Mua häiritsee erityisesti Iltalehden jutuissa se systemaattinen persoonapäätteiden puuttuminen. Eikö niitä juttuja tosiaankaan oikolue kukaan? Miten "toimittajaksi" pääsee sellainen, joka ei osaa edes taivuttaa suomen kieltä?
 
M32
Jos ei osaa suomea, ei ole mitään asiaa toimitukseen harjoittelijaksi. Päteviä journalismista kiinnostuneita kielen ja kirjoittamisen osaajia on jonoksi asti. Ei ole mitään perustetta, miksi kaikki uutiset eivät voisi olla virheettömästi, havainnollisesti, yksiselitteisesti ja tyylikkäästi kirjoitettuja.
 
Toinen tarkka lukija
Saatat löytää useammankin. Mä kirjoitan tosi paljon virheitä :) Ja yleensä en niitä toistenkaan teksteistä edes huomaa, mutta tuossa niitä oli jo niin paljon, että jopa mä huomasin :D
Jos ollaan tarkkoja jonkun tekstin suhteen, niin ollaan sitten kaikkien. ;) Ei muuten.

Mutta olen samaa mieltä siitä, että uutisteksteistä ei pitäisi löytyä näin räikeitä kirjoitusvirheitä. Lähes kirjoitustaidottomuutta.
 
mut
[QUOTE="vieras";28818320]Täällä päin kunta kerran julkaisi tiedotteen, jossa "julkisten töiden lautakunta" oli kirjoitettu "julkisten täiden lautakunta". :D[/QUOTE]

Täälläpäin kirjoitetaan yhteen...
 

Yhteistyössä