mua luullaan jatkuvasti vanhemmaksi kuin olen, harmittaa. Mistä asioista arvioit ihmisen iän?

  • Viestiketjun aloittaja llll
  • Ensimmäinen viesti
llll
Olen vasta kolmekymmentä. Jatkuvasti saan yllättyneitä katseita kun kerron ikäni ja muutama on sanonut että luuli vanhemmaksi. Olenko siis jo rupsahtanut?

Miten arvoit henkilön iän, pukeutumisen, ryppyjen vai käytöksen perusteella? Mitä voin tehdä?
 
vierailijah
Sama kuin edellisellä, iho kertoo paljon. Sit muuten ryhti ja yleinen olemus. Mitä arvelet itse ap, minkä takia sinua luullaan vanhemmaksi kuin olet? Voisiko siihen vaikuttaa jos se harmittaa sinua?
 
ap.
Sama kuin edellisellä, iho kertoo paljon. Sit muuten ryhti ja yleinen olemus. Mitä arvelet itse ap, minkä takia sinua luullaan vanhemmaksi kuin olet? Voisiko siihen vaikuttaa jos se harmittaa sinua?
Ehkä pukeutuminen, en sillee seuraa muotia eli yleensä farkut tms. Mutta ihan perus h&m vaatetta eikä kuitenkaan mistään mummokaupasta. Iho on aina ollut ongelma, finnejä edelleen mutta myös kuiva. En meikkaa. Huono itsetunto vaikuttaa varmaan myös, jään syrjään eli se olemus varmaan.
 
Boobabe
Ehkä pukeutuminen, en sillee seuraa muotia eli yleensä farkut tms. Mutta ihan perus h&m vaatetta eikä kuitenkaan mistään mummokaupasta. Iho on aina ollut ongelma, finnejä edelleen mutta myös kuiva. En meikkaa. Huono itsetunto vaikuttaa varmaan myös, jään syrjään eli se olemus varmaan.
Meikittömyys ei vaikuta. En minäkään meikkaa ja luullaan nuoremmaksi. Ja nuorekkuus on myös geeneissä.
 
vierailijakin.
Kasvoista ikää arvioidaan, mutta mm. ylipaino, mummotukka, vaatetus vaikuttavat paljon. Jostain 30 vuotiaasta voidaan saada stylistien ja meikkaajien avulla 20- tai 40 -vuotiaan näköinen.
 
ikäloppu
Kyllähän se kokonaisuus vaikuttaa, eikä niinkään yksittäinen tekijä. Tapauksessa ilmeisesti vähän kaikki osa-alueet viittaavat ikäistäsi vanhempaan, joten ikä-arvio on sen mukainen. Nuorentaminen ei sekään onnistu pelkästään yhtä osaa muuttamalla. Näkemättä on vaikea sanoa, mikä kaikki asian kohdallasi vaikuttaa.
 
hmmmmmmmm
Naamasta. Jos ei nää naamaa, niin perseestä. Eli perstuntumalla mennään:D
Mä olen nuoresta asti alkanut pitää perseen peittäviä paitoja ja takkeja, juuri sunkaltaisten irstaitten persekyylien takia.

Itse näen ihosta iän, tai jotenkin sen vaan näkee. Ihon kuulaus on pois jo nelikymppiseltä, vaikkei ryppyjä oliskaan. Kolmekymppinen kyllä yleensä vielä on kuulasihoinen.
Tyylistä ei oikein osaa sanoa, nuorilla on nykyään sellainen täti ja setä tyyli vallalla, tai sitten on heittäydytty totaalisiksi bimbo sutturoiksi. Hirveetä linjaa molemmat, että huhhuh. Kaikenlaisia sihteerikköjen ja insinöörien näkösiä nuoria vilisee joilla tukka ojennuksessa ja taitaa ne arvotkin olla konservatiiviset.
keski-ikäset nykyään lunkimpia tyyliltään, enemmän sellasia rokkihanttapuleja joita ei voi tanttatyylistä ainakaan mennä moittimaan.
Mutta tämä siis vaan ihan mutua. Kyllä se iho kertoo olennaisen. Ja tietysti nuori on myös yleensä sellanen, ettei sille ole kertynyt kovin isoja makkaroita vielä minnekään.
Laihat keski-ikäiset taas näyttävät edestäpäin kuivettuneilta ja lihaksikkaammilta, kun laihat nuoret taas ovat sellasia että iho menee sileesti eikä lihakset näjy.
 
Baby Face
Tää on jännä. Itselläni ei varmaan ole mikään kauhean kuulas iho, koska olen aina kärsinyt jonkinasteisista iho-ongelmista. Olen 38, ja minua luullaan aina nuoremmaksi. Kysytään joskus papereitakin. Joten ei se pelkästä ihosta voi johtua. Olen kyllä aina ollut sellainen baby face, eli parikymppisenä ei ikinä uskottu, että olen täysi-ikäinen. Ja varmaan pukeutumistyyli osaltaan vaikuttaa, hiukset ja meikit.

Tai en sitten tiedä.

Mutta epäkohteliasta silti tokaista "luulin sua vanhemmaksi", menee kettuilun puolelle. Sen nyt voi vielä sanoa, jos luulee nuoremmaksi, mutta muuten pitäisi ymmärtää olla hiljaa. Itse olen huono arvioimaan ihmisten ikää koskaan, mutta aina joskus yllätyksiä tulee suuntaan tai toiseen.
 
paasaaja :D
Mutta epäkohteliasta silti tokaista "luulin sua vanhemmaksi", menee kettuilun puolelle. Sen nyt voi vielä sanoa, jos luulee nuoremmaksi, mutta muuten pitäisi ymmärtää olla hiljaa. Itse olen huono arvioimaan ihmisten ikää koskaan, mutta aina joskus yllätyksiä tulee suuntaan tai toiseen.
Tai sitten meillä on arvot päin helvettiä. Itse ainakin ihailen enemmän ihmisiä, joilla elämän tuomaa särmää olemuksessa sekä luonteessa. Ne eivät mitään teinejä todellakaan ole.
En ymmärrä tätä siloposkisten nuorten yletöntä ihailukulttuuria. Mitä ihailemista virheettömän lapsenkasvoisissa tyhjäpäissä oikeasti on? Ikävä kyllä vaikka sellanen nukkenaama ei olis edes tyhjäpää, kukaan ei ota sellaista vakavasti.

Itse pidän rosoisuudesta ja asenteesta, ihmisessä pitää olla jotain karikatyyria, nuorissa beibifeisseissä sellaista ei vaan yksinkertaisesti ole.

Ehkä tämä tulee iän mukana. En mä nuorena ihaillut keski-ikäsiä ihmisiä, mutta nyt silmään pistää todella mielenkiintosia persoonia. Sitä en jaksa ymmärtää jos nelikymppinen ihailee parikymppisiä. Musta olis kyllä loukkaus suoraansanoen, jos elämää kokenutta ihmistä alettas sanoa parikymppisen näköseksi. Vähän sama kuin haukuttaisiin tyhmäksi.

Niin eli pointtini on, että tuon pitäs olla kohteliaisuus, kun sanotaan vanhemmaksi. Mutta tässä bimbokulttuurissahan se tietenkään ei ole sitä. Kaikkien pitäis näyttää tylsiltä beibifeisseiltä ilman mitään särmää.
 
Baby Face
Tai sitten meillä on arvot päin helvettiä. Itse ainakin ihailen enemmän ihmisiä, joilla elämän tuomaa särmää olemuksessa sekä luonteessa. Ne eivät mitään teinejä todellakaan ole.
En ymmärrä tätä siloposkisten nuorten yletöntä ihailukulttuuria. Mitä ihailemista virheettömän lapsenkasvoisissa tyhjäpäissä oikeasti on? Ikävä kyllä vaikka sellanen nukkenaama ei olis edes tyhjäpää, kukaan ei ota sellaista vakavasti.

Itse pidän rosoisuudesta ja asenteesta, ihmisessä pitää olla jotain karikatyyria, nuorissa beibifeisseissä sellaista ei vaan yksinkertaisesti ole.

Ehkä tämä tulee iän mukana. En mä nuorena ihaillut keski-ikäsiä ihmisiä, mutta nyt silmään pistää todella mielenkiintosia persoonia. Sitä en jaksa ymmärtää jos nelikymppinen ihailee parikymppisiä. Musta olis kyllä loukkaus suoraansanoen, jos elämää kokenutta ihmistä alettas sanoa parikymppisen näköseksi. Vähän sama kuin haukuttaisiin tyhmäksi.

Niin eli pointtini on, että tuon pitäs olla kohteliaisuus, kun sanotaan vanhemmaksi. Mutta tässä bimbokulttuurissahan se tietenkään ei ole sitä. Kaikkien pitäis näyttää tylsiltä beibifeisseiltä ilman mitään särmää.
Usko tai älä, minäkin pidän rosoisuudesta, särmästä ja mainitsemastasi asenteesta. Eikä nuoren näköinen tarkoita "nukkenaamaa" - no, ainakaan itse en sellainen ole. Omasta mielestäni kiinnostavimman oloiset ihmiset eivät todellakaan ole mitään parikymppisiä - mutta toisaalta ne minusta kiinnostavat keski-ikäiset eivät ole olemukseltaan keski-ikäisiä, tätejä tai setiä. Itse ajattelen, että kiinnostavimmat tyypit paranevat vanhetessaan. Mutta suurin osa keski-ikäisistä EI ole kiinnostavia. Nimittäin mainitsemistasi tyhjäpäisistä teineistä ei kasva kiinnostavia keski-ikäisiä, vaan tyjäpäisiä keski-ikäisiä. Niin se vaan on. Ikä ei automaattisesti tuo ihmiseen mitään hyvää. Ja kiinnostava, fiksu ja persoonallinen ihminen on sitä mahdollisesti jo nuorena, samoin kuin kolmekymppisenä, nelikymppisenä, viisikymppisenä... Mutta tylsä tyyppi ei ole sitä koskaan.
 
vierailijattarenako?
No mua luullaan jatkuvasti nuoremmaksi kuin olen. Olen kolmekymppinen ja saan aina näyttää papereita kauppojen ja Alkojen kassalla (toki kaupoissa pitääkin alle 30v näköisiltä kysy, mutta silti). Yleensä kouluikäisen lapseni läsnäolo säästää tältä, mutta ei aina. On niitä papereita siltikin kysytty. Kerran kysyin Alkossa, että minkä ikäisenä kuvittelit mun tuon lapsen saaneen (lapsi nyki vähän väliä hihasta "äiti, mennäänkö tonne, äiti mitä me sitten tehdään" jne.). Kassa vastasi, että ei näistä nykyään voi koskaan tietää??? Töissä kysytään, miten voin olla täällä, kun olen niin nuori jne. Ei niin kivaa sekään aina.
 
vierailija101
Oon 36v., ylipainoinen, mummotukkainen (permanentti) ja pukeudun pääasiassa esim. Nanson ja Finnwearin vaatteisiin ja silti mua luullaan jatkuvasti 10 vuotta nuoremmaksi. Ehkä se on sitten käytöksestä kiinni, jos eleet ja ääni ovat ns. lapsellisia :D
 
Minä olen todella huono arvioimaan ikää. Mulla ikäarvio saattaa heittää 10 vuotta, sekä ylä- että alakanttiin. On se noloa, jos meikä arvioi 30-vuotiaan 4-kymppiseksi. :oops:

Ja itse olen sellainen mystisen näköinen myös. Aika moni on arvioinut minun ikäni alakanttiin. Ihmiset ihan yllättyvät, kun kerron heille oikean ikäni. NOh, olenkin sellainen vähän turhan teinimäinen olemukseltani muutenkin. :p
 
vierailija bööö
Usein luullaan nuoremmaksi. Tyyli aika rento näpäkät tummat farkut, tennaria ym mutta tietoisesti ei mitään teinityyliä. Meikkiä hyvin vähän. Ehkä myös hoikkuus ja puolipitkät hiukset nuoristaa? Naamastani en osaa sanoa, itsestä tuntuu että roikkuu jo mut toisista ei ilmeisesti siltä näytä.
 
vierailija bööö
tuo on muuten niin totta noin yleisesti että tupakointi vanhentaa. Näen työssäni paljon ihmisiä ja väistämättä aina iän ja yleensä myös tupakointitavat tiedoista ja joskus oikein säikähtää :D jotain pääälle nelikymppistä ryppynaamaa että apua, tuo on samanikäinen kuin minä
 

Yhteistyössä